کد خبر: ۱۱۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

خبر رحلت امام خمینی بزرگ‌ترین دروغ تاریخ است

می‌گویند امروز سالروز عروج خمینی این معجزه هزاره است، مردی که گویی از آسمان به زمین نیامد و اینک هم هنوز به آسمان نرفته است! او در قلوب انسان‌ها در حال انتشار است، خبر فوت امام خمینی بزرگ‌ترین دروغ تاریخ است. هرگز نمیرد او که دلش زنده شد به عشق

به گزارش شیرازه، سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی کبیر را خدمت حضرت حجت ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله، و همه مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم.

بی‌شک امام خمینی، یکی از بزرگ‌ترین محییان جهان اسلام است، این عالم شجاع و نستوه با درک عمیق و صبر بصیر و ایمان قوی و با شناخت از جهان اسلام و حوزه و روحانیت و جریان طاغوت جهانی، علیه رژیم منحوس ستم‌شاهی، قیامی جانانه فرمود و حتی با نا همراهی و طعن برخی عالمان زمان و ارعاب دژخیمان لحظه‌ای در پیمودن این راه تردید نفرمود و چنان طوفید که مردگان و حجره زدگان نیز برخاستند، چنان خروشید که لرزه بر اندام همه ظالمان افتاد و در مواقف ترس چنان آرام و خندان بود که دشمن بر خود می‌هراسید.

عشق به خمینی، در قلوب مؤمنان نه مانند چشمه که چون سیل گلاب و عسل جاری شد، سیلی که آباد می‌کرد نه‌فقط سینهٔ خمینی- نوشان باغ می‌شد که بلبل نیز بر شاخسارش چهچه می‌زد و حافظ در رواق‌های کاشی‌کاری‌اش، شعر  عارفانه می‌خواند... انسان امروز ندیده که سیل، از گلاب و عسل باشد! ندیده که سیل شهرآشوب نباشد و باغ و بستان بسازد! و شراب ناب توزیع کند! ناز شست خدای بود خمینی... تو غزل به دست که در نسیم خمینی بایستی لباس دامادی هم به قامتت می‌دوزد و حوری عرفان را به عقدت درمی‌آورد... تو فقط شراب بخور و مست خمینی باش.

خمینی معجزه هزاره‌هاست. طوفانی که گیسوان مجعد بسیجیان را شانه زد و نسیمی که با تبسمش بنیاد ستم سست شد. آری خمینی معجزه هزاره و هزاره‌هاست. خمینی تجسم اعجاز "قیام" است. آری " قیام" و ما ادراک ما القیام. قیام، ترجیع‌بند کلام و منش امام بود. آری، قیام اسم اعظم خداوند است قیام، اکسیر معجزه‌آسایی است که وعده‌های الهی را منجر می‌کند و قیام همان است که از نوجوان بازیگوش، فرمانده جنگ ساخت و از لات لاله‌زار؛ عارف بالله.

خمینی فریادِ "می‌شود و می‌توانیم" بود که جان مرده انسان‌ها را از تابوت افسردگی بیرون کشید، آری الحق که خمینی روح‌الله بود، مسیحا دمی که با نَفَسش میلیون‌ها میلیون کرشمه در افکار و غمزه در چشمان و ترانه در الحان و فریاد در بیان و عشق در بنیان انداخت.

خمینی شراب طهور بود، تنفّس صبح بود، جان بود و جانان بود، فلسفه کفش دار کلاس درسش و عارفان، ساقیان حلقه بگوش حلقه ذکرش و فقیهان، میهمان سفره‌خانهٔ علم اش بودند. متکلمان، مبهوت کلامش در سکوت فرهیختگی، حکیم  می‌شدند و هنرمندان، از نگاهش مست و از طره گیسویش ارباب حلقه‌ها می‌شدند، یکی از کمان‌ابرویش درس کمانچه می‌آموخت و یکی در محراب ابرویش نماز می‌خواند و دیگری از خم ابرویش، صنعت زره بافی فرامی‌گرفت، باش تا کلاس درس ناوک و لب و خال لب که هنوز مانده تا ابنا بشر قامتشان بدان قد بکشد.


می‌گویند امروز سالروز عروج خمینی این معجزه هزاره است، مردی که گویی از آسمان به زمین نیامد و اینک هم هنوز به آسمان نرفته است! او در قلوب انسان‌ها در حال انتشار است، خبر فوت امام خمینی بزرگ‌ترین دروغ تاریخ است. هرگز نمیرد او که دلش زنده شد به عشق...

خمینی رهبری است که رهروانش را به اسلام، دانش‌اندوزی، تعقل، مباحثه، خودسازی، عبادت و عرفان و جهاد و مبارزه دعوت می‌کند، با خمینی نمی‌توان قرآن را تلاوت نکرد، با خمینی نمی‌توان به قرآن عمل نکرد، با خمینی نمی‌توان. بی‌درد بود، بی‌عشق خمینی نمی‌توان عاشق مهدی شد و بی‌عشق خامنه‌ای نتوان، راه خمینی پیمود.

اگر توان خود را به سلاح تهذیب و علم مجهز کنیم درگذر عمر شاید بتوانیم منش و تعلیمات آن اندیشمند قرن‌های آتی را حداقل در ذهن جستجوگر جوانان شهر افتخارآفرین خوزی به تصویر بکشیم.

این مهم محقق نخواهد شد جز با عزمی راسخ و اندیشه‌ای ثابت.

منبع: عصر مُهـر

*عباس روستا فعال سیاسی شهرستان‌های مهر و لامرد
برچسب ها: مهر ، امام ، ارتحان
نظرات بینندگان