کد خبر: ۱۱۰۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
آزمون بزرگ‌ نمایندگان مردم در هیات نظارت بر انتخابات

آیا هیات نظارت، انتخابات شورای شهر شیراز را تایید خواهد کرد؟

طی 24 ساعت آینده هیات نظارت بر انتخابات در استان فارس، در تصمیمی سخت باید نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر شیراز را تایید یا رد کند.
شیرازه، فردا آخرین مهلت اظهار نظر هیات نظارت بر انتخابات شوراها در خصوص رد یا تایید انتخابات است. در شهر شیراز، انتخابات شورای شهر با حاشیه‌های بسیار برگزار شد و بسیار پرحرف و حدیث ادامه یافت و اینک، سرانجام آن نیز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.
بنا بر گفته آیت‌الله ایمانی امام‌جمعه شیراز، برخی از افراد منتخب شورای پنجم طبق استعلام‌های صورت گرفته از مراجع ذی‌ربط، فاقد صلاحیت‌های لازم بوده‌اند و این عدم صلاحیت توسط هیات نظارت بر انتخابات نیز به صورت مکتوب به هیات اجرایی و فرمانداری شیراز ابلاغ شده است. اما فرمانداری شیراز نخست اعلام کرد ابلاغ کتبی رد صلاحیت برخی نامزدها توسط هیات نظارت بر انتخابات با یک روز تاخیر وصول شده است و در ادامه نیز فرماندار شیراز استعلام منفی مراجع ۴ گانه (وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و دادگستری) را بی‌اهمیت جلوه داده و گفت: این مراجع حق تعیین تکلیف در خصوص کاندیداها را ندارند!

اینک در شرایطی که تنها ۲۴ ساعت تا فرصت نهایی اعلام نظر هیات نظارت بر انتخابات باقی مانده است، هیات نظارت بر انتخابات که متشکل از آقایان رضایی کوچی نماینده محترم مردم جهرم، رجبی نماینده محترم مردم شیراز و برومندی نماینده محترم مردم مرودشت می‌باشد در معرض آزمون بزرگی قرار گرفته است.
فقدان صلاحیت برخی منتخبان شورای پنجم مسئله ساده‌ای نیست که اگر فرمانداری شیراز بر آن چشم بست، هیات نظارت بر انتخابات نیز بر آن چشم ببندد.
شیراز به عنوان کلان‌شهری که قریب به ۲ میلیون شهروند را در خود جای داده و بودجه آن به تنهایی قریب به 3 برابر بودجه عمرانی کل استان فارس است، نیازمند نمایندگانی در شورای شهر می‌باشد که اگر هیچ تخصص و تجربه‌ای در رشته‌های مرتبط با مدیریت شهری و شهرسازی نداشته باشند، اما حداقل از تعهد و بدیهی‌ترین صلاحیت‌های لازم برخوردار باشند.
بنابراین، اینک نمایندگان ملت در هیات نظارت بر انتخابات شوراها، در معرض آزمون بزرگی قرار دارند و شهروندان شیرازی منتظرند تا ببینند سرنوشت آنها و شهرداری شیراز که طی ۴ سال آینده بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار خواهد داشت، در اختیار چه کسانی قرار خواهد گرفت.
آیا هیات نظارت بر انتخابات از حقوق ملت و رای آن‌ها صیانت و پاسداری خواهد کرد؟

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
0
تایید شد
تمام شد