کد خبر: ۱۱۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

فرمانده سپاه ثارالله شیراز: امضای سند 2030، برای كشورمان الزام می‌آورد

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با انتقاد از امضای سند 2030 از سوی دولتمردان گفت: زمانی كه یك كشور در پای یك سند امضا كند، باید به آن متعهد بوده و تمام استانداردهای آن را رعایت كند لذا امضای این سند برای كشور ما الزام می‌آورد.
به گزارش شیرازه، اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز  با انتقاد از امضای سند 2030 از سوی دولتمردان و توجیه این مسئله گفت: برخی می‌گویند، مگر این سند چه بوده و چیزی امضا نشده است در حالی كه عضو یك كنوانسیون شدن،‌ برای كشورها تعهد و الزام می‌آورد.
وی افزود: موضوعاتی نظیر همجنس‌بازی، عدم توجه به حیا كه در بسیاری از كشورها عادی است، برای یك فرد مؤمن با حیا بسیار اهمیت دارد و نباید از خط قرمز اعتقادات و ارزش‌های مسلمانان عبور كرد.

محبی‌پور ادامه داد:‌ زمانی كه یك كشور در پای یك سند امضا كند، باید به آن متعهد بوده و تمام استانداردهای آن را رعایت كند كه بسیاری از استانداردهای سند 2030 آموزشی و فرهنگی است و باید معلمی در مدارس این مباحث را به دانش‌آموزان ما اعم از دختر و پسر آموزش دهد.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز اظهار كرد: همچنین یكی از مواردی كه در این سند بدان اشاره شده است این است كه فرقه‌ها و گروهك‌ها مختلف می‌توانند به راحتی در مدارس فعالیت كنند، به عنوان مثال فرقه بهائیت كه قائل به موضوعات اخلاقی و تربیتی نیست،‌به راحتی می‌تواند مسائل اعتقادی خود را در مدارس ما مطرح كند.

وی همچنین به بحث عدم توجه به مسائل دینی نیز در این سند انتقاد كرد و گفت: طبق این آموزش قرآن و دستورات دینی در مدارس دینی ما باید تعطیل شود و به همین دلایل بود كه مقام معظم رهبری به شدت از این سند انتقاد كردند و فرمودند كه نباید حتی درباره آن هم حرف زد.
محبی‌پور با یادآوری تعاریف آزادی در كشورهای مختلف، گفت: طبق اعتقادات كشورهای غرب، آزادی تا جایی است كه باعث اذیت و آزار دیگران نشود، به عنوان مثال اگر كسی برهنه از خانه خود بیرون بزند، تا زمانی كه مانع آزار كسی نباشد، مانعی ندارد، در صورتی كه ما به عنوان یك فرد مسلمان كه نمی‌توانیم این مسائل را قبول كنیم.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز گفت:‌ در بسیاری از كشورها مانند تركیه چون حكومت لاییك است، برای كسب درآمد هر كاری اعم از فساد و فحشا را انجام می‌دهند اما این مسائل در آموزه‌های دینی ما جایی ندارد.

وی با بیان اینكه متأسفانه  دولت این  سند را به اجراء گذاشته،‌ گفت: طبق این سند 6 وزارتخانه در كشورمان متعهد به اجرای این سند شده‌اند اما آنان می‌گویند كه امضای این سند چیزی نیست؛ در صورتی كه امضای آن الزام ایجاد می‌كند. 

محبی‌پور در پایان یادآور شد كه در قانون جمهوری اسلامی ایران تمام معاهدات بین‌المللی ابتدا باید به مجلس شورای اسلامی رفته و در آنجا مورد موافقت قرار گیرد و سپس مسئولان می‌توانند آن‌ها را امضا كنند.
نظرات بینندگان