کد خبر: ۱۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
پای درد و دل شهروندان شیرازی

شهرک کوثر شیراز آسفالت ندارد/ گرد و خاک شهروندان را کلافه کرده است+ تصاویر

اهالی شهرک کوثر شیراز در دل شهر شیراز این روزها در گرد و خاک کلافه شده و کوچه پس کوچه‌های آن با مناطق روستایی کمتربرخوردار هیچ تفاوتی ندارد.
به گزارش شیرازه، شهرک کوثر در خیابان محراب شیراز و در کنار مجتمع‌های مسکونی مدرس که از مناطق قدیمی شهر شیراز به شمار می‌روند واقع شده است.

این روزها در بسیاری از نقاط دورافتاده شهرها و روستاها مردم آن منطقه از حداقل‌های رفاهی از جمله آسفالت کوچه و معابر برخوردارند اما در این شهرک هیچ نام و نشانی از آن نیست.

اینجا کوچه‌هایش حتی تسطیح نشده و مردمانش با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اینجا کودکانش در گرد و خاک معابر آرامش ندارند.

همچنین در بسیاری از مناطق شهری و روستایی مردم دیگر نیاز به تامین نفت نداشته و از نعمت گاز بهره‌مند هستند اما مردم شهرک کوثر در دل شیراز، همواره به دنبال تهیه حواله نفت و بیست لیتری‌های نفتی هستند تا با هزار مصیب خانه خود را گرم کنند.

شهرک کوثر شیراز آسفالت ندارد/ گرد و خاک شهروندان را کلافه کرده است+ تصاویر

با توجه به وعده‌های داده شده مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های شهری در شهرک کوثر شیراز هنوز اهالی این شهرک با مشکلات عمده از جمله نداشتن گاز، تلفن، زیرسازی و آسفالت معابر روبرو هستند.

مردم در این محل خانه‌هایشان با مجوز شهرداری ساخته شده و عوارض هم پرداخت می‌کنند اما هیچ خبری از ارائه خدمات شهری مناسب در آن نیست.

رها شدن زباله‌ها در برخی از نقاط این شهرک، تجمع سگ‌های ولگرد و تجمع حشرات ناقل بیماری را به دنبال داشته است.

سگ‌هایی که در شب و روز مهمان ناخوانده مردم این شهرک هستند و امنیت عبور و مرور را به ویژه از بانوان و کودکان سلب کرده‌اند.

عبدالله محمدی نسب یکی از اهالی شهرک کوثر گفت: چندین سال است با گرفتن مجوز ساخت از شهرداری شیراز در این شهرک ساکن هستیم و مدتی حتی از داشتن برق و آب مناسب نیز محروم بودیم.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که اهالی شهرک از طریق فرمانداری و سایر مسئولان متولی داشتند مشکل آب و برق این شهرک برطرف شد اما امروز با مشکلی بزرگ‌تر که نداشتن گاز است روبرو هستیم.

محمدی‌نسب تصریح کرد: لوله‌های گاز چند مدتی است وارد شهرک شده اما هنوز هیچ خبری از ورود آن به منازل نیست و همچون سال‌های گذشته خانه خود را با چراغ‌های نفتی گرم کردیم.

این جوان شیرازی با اشاره به اینکه دسترسی به نفت و انتقال آن مسائلی و مشکلات زیادی را به وجود آورده است گفت: شایسته نیست در یکی از محورهای اصلی شهر شیراز مردم با این همه مشکلات دسته و پنجه نرم کنند.

شهرک کوثر شیراز آسفالت ندارد/ گرد و خاک شهروندان را کلافه کرده است+ تصاویر

*نبود زیرسازی و آسفالت مشکلات را دوچندان کرده است

یکی دیگر از اهالی شهرک که به نمایندگی از مردم صحبت می‌کرد اظهار داشت: علاوه بر نداشتن گاز محروم بودن از زیرسازی و آسفالت در این منطقه ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 500 خانوار در شهرک کوثر شیراز ساکن هستند افزود: گردبادها در برخی مواقع آن قدر گرد و خاک به راه می‌اندازند که نفس انسان به خس خس می‌افتد.

محمدی نسب بیان کرد: با توجه به وعده شهردار شیراز مبنی بر انجام یک آسفالت موقت در شهرک کوثر، مسئولان شهرداری منطقه 2 این مهم را انجام نداده و مردم را سرگردان کرده است.

این شهروند شیرازی گفت: شهروندان در شهرک کوثر عوارض پرداخت می‌کنند و آیا باید اینگونه با آنان رفتار شود تا روز به روز مشکلات رفاهی آنان در محل سکونتشان بیشتر شود.

محمدی‌نسب افزود: اگر کوچه‌ها و معابر شهرک کوثر آسفالت شود بدون شک ماشین زباله نیز به داخل شهرک آمده و زباله‌ها را به راحتی جمع آوری می‌کنند نه اینکه بخواهند با مشکلات زیادی نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.

وی گفت: امروز برخی مسئولان دغدغه حاشیه شهر را دارند اما در محور میانی شهر مردم نجیبی بر سر اختلافات چند نهاد قربانی شده و مشکلات آنان برطرف نمی‌شود.

یکی دیگر از اهالی شهرک کوثر شیراز نیز اظهار داشت: عدم ساماندهی جداول آب در شهرک کوثر و روپوش نشدن مناسب آن نیز در برخی نقاط به ویژه روبروی منازل، احتمال سقوط کودکان و کهنسالان در روزهای بارانی و سیلابی در جداول را به همراه داشته و به نوعی جان آنان را تهدید می‌کند.

شهرک کوثر شیراز آسفالت ندارد/ گرد و خاک شهروندان را کلافه کرده است+ تصاویر

محمدی تصریح کرد: درخواست ما از مسئولان متولی به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مجلس، شهردار و مسئولان اداره گاز این است به جمع مردم منطقه آمده و به دنبال رفع مشکلات آنان باشند.

وی گفت: شب‌های سرد زمستانی همانند سال‌های گذشته به هرسختی که بود گذشت  اما کدام مسئول متولی دلش راضی به این موضوع است که خود شب را در رفاه سر به بستر خواب بگذارد اما شهروندانی در نقطه دیگر شهر سرما خواب راحت را از آنان بگیرد.

با توجه به وعده‌های داده شده، اما امروز مشکلات زیرساختی و خدمات‌رسانی شهرک کوثر شیراز دوچندان شده و با آغاز فصل گرما مردم این شهرک همانند روزهای سرد زمستان که در کنار چراغ علاءالدین‌های قدیمی سپری کردند این روزها نیز تابستان را با مشکلات گرد و غبار سپری می کنند.

در زمستان گذشته جاری شدن سیلاب باران هم مقابل خانه‌های آنان را نیز به باتلاق‌هایی از شل تبدیل کرد که باید در کنار نفت چکمه هم خریداری می کردند تا از این سیلاب‌ها عبور کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان