کد خبر: ۱۱۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
رئیس پلیس استان فارس خبر داد:

کلاهبرداری و هک در محوطه زندان!/ اختلاس رئیس شعبه یک بانک در شیراز

فرمانده کل نیروی انتظامی استان فارس با ابراز تاسف از ناچیز بودن هزینه ارتکاب بعضی از جرائم در کشور، گفت: هزینه جرم یه هکر که در بیرون و داخل زندان به اخاذی اینترنتی و هک می پرداخته، تنها دو سال زندان بوده است.
به گزارش شیرازه، رئیس پلیس استان فارس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد پلیس در راستای کشفیات از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت.

سردار احمد علی گودرزی از دستگیری کلاهبردار و هکر اینترنتی 35 ساله ای که دارای مدرک تحصیلی دیپلم است، خبر داد که خود را به عنوان طراح سایت و برنامه نویس معرفی و اقدام به کلاهبرداری، هک و اخاذی اینترنتی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه این کلاهبردار در گذشته پرونده و سابقه کیفری در نیروی انتظامی داشته است، اظهار داشت: این مجرم توسط پلیس فتا در سال 94 دستگیر و زندانی شد اما در محوطه زندان نیز همچنان به کلاهبرداری اینترنتی و هک پرداخته بود.

گودرزی در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه چگونه در محیط زندان فضای امنی برای کلاهبرداری این مجرم فراهم شده است، بیان کرد: در زندان به واسطه ضعف قانونی که وجود دارد متاسفانه یک زندانی تا 70 سیم کارت به همراه دارد.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان فارس با ابراز تاسف از ناچیز بودن هزینه ارتکاب بعضی از جرائم در کشور، خاطرنشان کرد: این هکر و مجرم به ازای کلاهبرداری در بیرون و داخل زندان، اصرار بر ارتکاب جرم و حتی تهدید به قتل، به دو سال زندان محکوم شده بود که پس از اتمام این دوره مجددا به جرایم گذشته خود روی آورده بود که دوباره دستگیر شد.

لازم به ذکر این فرد که مجهول الهویه و بدون مکان و جایگاه بوده است بیشتر هک هایش را در کافی نت ها  به صورت ایجاد درگاه اینترنتی برای پرداخت و سپس حذف این درگاه اقدام می کرده است؛ این هکر بیشتر با عناوین طراحی سایت و طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می کرده است؛ شهروندان می توانند در صورتی که هر گونه شکایتی دارند به نیروی انتظامی مراجعه کنند.


خودکشی یک قاچاقچی در تعقیب و گریز پلیس

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین از خودکشی یک قاچاقچی مواد مخدری که مبتلا به ایدز بود خبر داد و در این خصوص گفت: این فرد که حامل مقدار یک کیلو و 800 گرم هروئین بوده است هنگام مواجهه با پلیس به خود زنی مکرر خود با تیغ به تمام رگ های گردن و ساعد خود اقدام کرده بود که نهایتا به مرگ وی منجر شد.


اختلاس میلیاردی توسط یک رئیس شعبه بانک در شیراز

رئیس پلیس استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری مختلس بانکی خبر داد و گفت: در یکی از بانک های شیراز رئیس شعبه به یکی از وابستگان درجه یک خود در اختلاس 52 میلیارد و 400 میلیون ریالی با جعل سند و امضاء کمک کرده بود.
 
وی افزود: این مجرم تسهیلاتی در قالب قرارداد با شرکت های صوری تامین و پرداخت می کرده که توسط پلیس دستگیر شده و به بزه انتسابی خود اعتراف کرده است.


گره میلیونی بخت و اقبال فقرای فرهنگی با رمالان و دعانویسان در فارس
 
گودرزی با اشاره به دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در استان، اظهار داشت: متاسفانه مردم بدون رعایت و توجه به قانون به امر دعانویسی، فالگیری و رمالی می پردازند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه فقر فرهنگی در جامعه در این خصوص رو به رواج است، بیان کرد: شاهد کلاهبرداری از پیرزنی بودیم که تنها با پول یارانه زندگی می کرد ولی حدود مبلغ دو میلیون تومان به رمال و دعانویس پرداخت کرده بود.

وی همچنین با انتقاد از اینکه یک نفر در یکی از شهرستان های فارس در ازای دعا، 30 میلیون تومان طلا پرداخته بود، تاکید کرد: دو نفر مجرم که به امر رمالی می پرداخته اند حدود 300 فقره شاکی در شهرستان های شیراز، داراب، فسا، کوار و بوانات دارند.


دستگیری عاملان شهادت سرهنگ دوم قربانی در فارس

گودرزی در انتها اظهار داشت: 1089 متهم، 1400 خرده فروش، 1400 نفر معتاد و متجاحر، 7 تن مواد مخدر، 164 خودرو، 619 خودرو سبک و عادی، 80 خودرو سنگین، 70 هزار لیتر نفت به اعتبار یک میلیارد و 120 میلیون تومان، بالای دو هزار فقره سرقت، 30 هزار قرص روان گردان، 22 تن کارتن سیگار، 108 قتل و... دستگیر و کشف شد که در تحقیقات و بازجویی های بعمل آمده، قاچاقچیان سیگار به حضور در عملیات تعقیب و گریز در شهرستان فسا که در آن سرهنگ دوم امین قربانی به شهادت رسیده بود، اعتراف کردند.



انتهای پیام/


نظرات بینندگان