کد خبر: ۱۱۰۵۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
خط و نشان دوباره استاندار فارس برای مدیران ناکارآمد؛

کارآیی‌سنجی مدیران اساس ارتقاء و یا حذف آنان است/ با مدیران ضعیف تعارف نداریم

استاندار فارس گفت: با کسی تعارف نداریم و براساس کارآیی مدیران در آینده زمینه ارتقاء و یا حذف آنان فراهم می‌شود.

به گزارش شیرازه، سید محمدعلی افشانی در جلسه شورای اداری استان فارس با تأکید بر اینکه باید علاوه بر سازمان برنامه و بودجه، استانداری فارس نیز کارآیی‌سنجی مدیران را شروع کند، اظهار کرد: مهم‌ترین خدمت به مردم این است که مدیرانی کارآمد و شایسته به کار گماشته شوند که بتوانند پاسخگوی نیاز مردم و قادر به حل مشکلات آنان باشند.

استاندار فارس قدرت انتخاب را وجه تمایز انسان با سایر موجودات عنوان و اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین دستاورد اجتماعی بشر است که منشأ سایر دستاوردها در حوزه علم و فناوری و غیره می‌باشد و همچنین خون‌بهای میلیون‌ها انسان در طول تاریخ است تا خرد جمعی جایگزین خرد فردی شود.

رهبری طوفان احساسات انتخاباتی را به ساحل آرامش رساند

افشانی با بیان اینكه مردم در انتخابات با موقعیت شناسی و مسئولیت شناسی مشاركتی باشكوه را رقم زدند، مشاركت و رای بالای مردم را پشتوانه قوی نظام و دولت جمهوری اسلامی دانست و تاكید كرد كه مشارکت بالای مردم و امنیت در انتخابات 29 اردیبهشت با هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری بود به ویژه سخنرانی ایشان در روز چهارشنبه 27 اردیبهشت طوفان احساسات به پا شده را به ساحل آرامش رساند.

مقام ارشد دولت در استان فارس با اذعان به اینکه ایراد و اشکالاتی در روند برگزاری انتخابات وجود داشت، گفت: انتخابات به عنوان بزرگترین رویداد سیاسی اجتماعی در ایران با امنیت و سلامت كامل برگزار شد که باید از تلاش‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و مردم که با آگاهی خود زمینه امنیت کشور را فراهم کرده‌اند تشکر کنیم.

استاندار فارس با اشاره به حادثه تروریستی امروز در تهران و اظهار همدردی با خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان این حادثه، تاكید كرد كه به واسطه وقوع یك رخ‌داد امنیتی نباید تلاش‌های دستگاه‌های تامین كننده امنیت را نادیده گرفت.

افشانی با اعتقاد به اینكه مردم ایران در انتخابات گذشته با تحلیل آینده قدم‌های درست برداشتند، اظهار امیدواری کرد ما مسئولین نیز آینده‌نگر بوده و پاسخگوی مسئولیت‌شناسی مردم بزرگ ایران باشیم که ساعت‌ها در صف‌های طولانی رأی‌گیری بودند.

وی تاکید کرد: همه مسئولان باید برای حل مشكلات مردم به‌درستی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری كرده و تلاشی گسترده را برای رسیدن به اهداف تعیین شده در دستور كار قرار دهیم.

استاندار فارس با تاكید بر اینكه مردم ایران اثبات كرده‌اند كه در تمام عرصه‌ها كنار مسئولان هستند، گفت: ما نیز باید در تمام حوزه‌های اقتصادی اجتماعی به همه خواسته‌های مردم توجه کنیم كه مهمترین آنها در برهه كنونی، تولید، اشتغال و رفع ركود است.

افشانی اعتقاد دارد كه اكنون زمان تلاش برای تحقق خواسته‌ها و رفع نیازها مردم است، اما نیازهای مردم یك بعدی نبوده و یك مجموعه از خواسته‌ها را در برمی‌گیرد.

وی تاكید کرد كه برای پاسخگویی به نیازها و رفع مشكلات تولید، اشتغال و ركود، توان و ظرفیت بخش دولتی پاسخگو نبوده و باید بخش خصوصی را فعال كرد و برای این هدف نیاز به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست است.

مدیران موظف به دفاع از دولتند و رفع نیازهای مردم یعنی دفاع از دولت

استاندار فارس با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری درخصوص وظایف مجریان و مسئولان دولتی، گفت: آقای روحانی حجت را تمام کردند و گفتند مدیران دولت باید مجریان سیاست‌های عمومی دولت و مدافع دولت باشند که اولین دفاع مدیران از دولت، انجام کارها به درستی برای دفاع از خواسته‌ها و رفع نیازهای مردم است.

افشانی با تصریح اینكه برای مبارزه با ركود باید ابتدا باور كنیم كه می‌توان كار كرد، به گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی فارس اشاره و اضافه كرد: طی 12 سال گذشته نرخ بیكاری استان فارس همواره بالاتر از میانگین كشوری بوده و به واسطه تلاش‌های انجام شده این رقم در سال گذشته كمتر از میانگین نرخ كشور بود.

وی تلاش برای خروج مسكن از ركود را یكی از ملزومات این برهه از زمان دانست و گفت: تا زمانی كه مشكل بخش‌های تاثیرگذار اقتصاد، نظیر مسكن كه به واسطه رونق آن حدود 280 حرفه دیگر نیز رونق می‌گیرد، حل نشود، نمی‌توان بر مشكلات فائق آمد.

با درخواست استقلال استان فارس در هزینه و درآمد موافقت نشد

استاندار فارس با مقایسه استان فارس که دو برابر جمعیت و ده برابر قطر مساحت دارد، گفت: در فارس باید متناسب با یك كشور برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری كرد؛ اگر مدام چشم ما به سطوح كشوری باشد توفیقی نخواهیم داشت، به همین دلیل یكی از درخواست‌های اولیه من در زمان پذیرش استانداری فارس، مستقل شدن این استان به لحاظ درآمد و هزینه بود و درخواست دیگرم مدیریت یارانه‌ها در استان بود که با هیچکدام موافقت نشد.

وعده یک سال دیگر تا پیوستن فارس به استان‌های دارای آزادراه

افشانی پروژه‌های مربوط به راه، راه‌آهن و سدسازی را زیربنایی و دارای اولویت دانست و با تاکید بر اجرای سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، تسریع در روند احداث پروژه آزادراه شیراز اصفهان طی سه سال گذشته را یادآور شد و گفت: بی‌تردید آزاد راه شیراز اصفهان مهمترین پروژه آزادراهی كشور محسوب می‌شود كه رونق استان فارس در تمام ابعاد خصوصا گردشگری را به همراه خواهد داشت که درحال حاضر بیش از 55 درصد پیشرفت داشته و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

لزوم توسعه همکاری بین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها

وی همچنین لزوم توجه بیش از پیش به دانش‌بنیان بودن فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را مورد تاكید قرار داد و گفت: بارها بر توجه دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه‌های استان و انعقاد قرارداد با دانشگاه را یادآور شده‌ام اما تاكنون دانشگاه گزارشی از همكاری دستگاه‌ها ارائه نداده كه لازم است این گزارش ارائه شود.

استاندار فارس توجه به شركت‌های دانش‌بنیان و بسترسازی برای حضور و فعالیت هرچه بیشتر نخبگان را نیز یادآور و متذكر شد: ثروت یك كشور معادن و ذخایر معدنی نیست، نخبگان یك جامعه بزرگترین سرمایه و ثروت محسوب می‌شوند و ما باید برای ماندن نخبگان و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های آنان با برنامه‌ریزی عمل كرده و با تمام توان تلاش كنیم که علاوه بر رضایت شغلی و کسب درآمد به لحاظ انجام پژوهش‌های علمی نیز راضی باشند.

باید در عمل ثابت کنیم به حق و عدالت پایبندیم

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) شهید راه عدالت بود، عدالتی که حتی برخی از صحابه حضرت پیامبر(ص) نیز تاب تحمل آن را نداشتند، ایشان همواره بر عدالت و حق به ویژه حقوق انسان‌ها تاکید داشته‌اند و ما نیز باید به عنوان شیعه حضرت علی(ع) در عمل خویش اثبات کنیم که در همه تصمیم‌گیری‌ها به حق و عدالت پایبندیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
1
سلام آیا آقای استاندار هم کارایی لازم برای اداره استان با این طیف معاونان و مدیر کل های غیر استان فارسی را دارند.
رصد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
1
احتمالا با چنین مباحثی میخواهد سرپوش روی ناکارامدی خودش بگذارد