کد خبر: ۱۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
مديركل عمراني شهرداري شيراز خبر داد؛

ساخت جزیره مصنوعی در دل رودخانه خشک شیراز

شكوهيان از افتتاح اولين جزيره مصنوعي شيراز در مسير رودخانه خشك خبر داد و گفت: اين جزيره مصنوعي كه شامل يك محيط تفريحي زيبا و اغذيه فروشي در دل رودخانه خشك است هم اكنون آماده بهره برداري است و به يكي از نقاط ديدني شهر تبديل مي شود.
ساخت جزیره مصنوعی در دل رودخانه خشک شیرازبه گزارش شیرازه، كريم شكوهيان مدير كل عمراني شهرداري شيراز گفت: در صورت تملک املاک مسیر پروژه کوهسار مهدی (عج) فاز نهایی این پروژه ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
در حال حاضر چندين پروژه عمراني شهرداري در مراحل نهايي ساخت قرار دارد و طي روزها و هفته هاي آينده به بهره برداري خواهند رسيد.

كريم شكوهيان افزود: يكي از پروژه هايي كه هم اكنون در مراحل نهايي ساخت خود قرار دارد تقاطع غير هم سطح معلم است كه عمليات اجرايي آن تا پايان خردادماه به اتمام مي رسد.
وي ادامه داد: از ديگر پروژه هايي كه عمليات اجرايي آن تا پايان خرداد به اتمام مي رسد زيرگذر ساحلي جنوبي علي بن حمزه (ع) است، البته در خصوص ساخت پل شيشه اي روي رودخانه خشك اجراي اين پروژه منوط به ساخت زيرگذر ساحلي شمالي رودخانه است كه در حال حاضر در حال بررسي جا به جايي تاسيسات زيرگذر جنوبي هستيم و پس از ساخت آن پل شيشه اي رو به روي حرم علي بن حمزه (ع) نيز بر فراز رودخانه خشك ساخته خواهد شد.
وي اضافه كرد: از ديگر پروژه هايي كه هم اكنون مراحل نهايي ساخت خود را دنبال مي كند تقاطع گلستان به عنوان طولاني ترين زيرگذر شيراز است كه هم اكنون نيز در راستاي عمليات اجرايي آن مسير پروژه به مدت 3 ماه مسدود و تا پايان تابستان تردد در آن آغاز مي شود.
شكوهيان از افتتاح اولين جزيره مصنوعي شيراز در مسير رودخانه خشك خبر داد و گفت: اين جزيره مصنوعي كه شامل يك محيط تفريحي زيبا و اغذيه فروشي در دل رودخانه خشك است هم اكنون آماده بهره برداري است و به يكي از نقاط ديدني شهر تبديل مي شود البته با توجه به لايروبي رودخانه در حال حاضر آبي در اطراف آن وجود ندارد اما به طور معمول ما حتي مي توانيم تا مرداد ماه نيز آب را در اطراف اين پروژه داشته باشيم و طي روزهاي آينده شاهد بهره برداري از اين پروژه نيز خواهیم بود.
وي تصريح كرد: يكي ديگر از پروژه هايي كه هم اكنون آماده بهره برداري است 2 فاز از بولوار مولوي است كه با افتتاح آن بولوار ولايت و بزرگراه خليج فارس به يكديگر وصل مي شوند. مدير كل عمراني شهرداري شيراز از مشكلات تملكي در مسير افتتاح چپ گرد دلگشا خبر داد و افزود: در حال حاضر عمليات اجرايي اين پروژه در مراحل پاياني خود است و تا يكي دو ماه ديگر به پايان مي رسد اما مشكل اصلي بر سر راه اين پروژه 12 ملك مسكوني است كه تملك آن ها با مشكل مواجه شده و يكي از مشكلات آن است كه در حالي كه اين املاك مسكوني هستند و افراد در آن زندگي مي كنند حال كه در مسير پروژه قرار گرفته اند ادعا دارند كه ملك آن ها تجاري است و تقاضاي تملك ملك خود به قيمت تجاري را دارند كه اين امر مشكلاتي را براي ما به وجود آورده است.
وي در خصوص ادامه مسير پروژه كوهسار مهدي (عج) نيز اظهار داشت: فاز سوم كوهسار مهدي (عج) به طول 6 كيلومتر با 200 ميليارد تومان اعتبار هم اكنون مراحل حفاري و خاكبرداري خود را طي مي كند و در صورت رفع مشكلات تملك مسير نيمه نخست سال آينده اين پروژه نيز به بهره برداري مي رسد. شكوهيان از افتتاح تقاطع سه سطحي رودكي در كمربندي شيراز تا پايان سال خبر داد و در خصوص 2 تقاطع ديگر در حال ساخت بر روي كمربندي شيراز هم گفت: در حال حاضر عمليات اجرايي 2 تقاطع باهنر و نواب در كمربندي به سرعت در حال اجراست و تقاطع باهنر در نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسد اما در خصوص پروژه تقاطع غير هم سطح نواب ما با مشكلاتي مواجه هستيم كه اصلي ترين مشكل ما وجود برخي معارضين است حال آن كه تا قبل از اين در حالي كه كمربندي در اين محل وجود داشت هيچ كس ادعاي مالكيت زمين هاي اطراف محل ساخت تقاطع را نمي كرد اما با ورود شهرداري حتي برخي ادعا مي كنند كه زمين هاي وسط كمربندي نيز متعلق به آن هاست و ما نيز در حال حاضر عمليات اجرای تقاطع را در محل هايي كه معارض ندارد انجام مي دهيم.

منبع: خبرجنوب
نظرات بینندگان