کد خبر: ۱۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
با اکثریت آرا؛

سنای آمریکا با بررسی لایحه «تحریمهای جدید ایران» موافقت کرد

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت آرا، بررسی لایحه «تحریمهای جدید علیه ایران» را تصویب کرد.
سنای آمریکا با بررسی لایحه «تحریمهای جدید ایران» موافقت کردبه گزارش شیرازه، به رغم محکومیت حملات تروریستی تهران از سوی مقامات آمریکا، مجلس سنای این کشور روز چهارشنبه به پیشبرد لایحه «تحریمهای جدید علیه ایران» رأی موافق داد.

گفته می شود که بخشی از این تحریمهای جدید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می دهد.

«هثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حملات تروریستی تهران گفت که آمریکا در واکنش به حملات تروریستی انجام شده علیه مجلس ایران و حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، آیت الله روح الله خمینی (ره)، مراتب تأسف و همدردی خود با ملت ایران را اعلام می کند.

سخنگوی کاخ سفید با ابراز تسلیت به قربانیان این حمله تروریستی و خانواده های آنان گفت: «شرارت تروریسم در جهانی صلح جو و متمدن جایی ندارد».

اما مقامات آمریکا به رغم نمایشِ متظاهرانه همدردی با ملت ایران، از تلاش برای وضع تحریمهای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران دست نکشیدند.

در همین راستا، اعضای دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه و در فاصله کوتاهی پس از محکوم ساختن ظاهری حملات تروریستی تهران، با اکثریت قاطع آراء (۹۲ رأی مثبت در برابر ۷ رأی منفی) با پیشبرد لایحه «تحریمهای جدید ایران» موافقت کردند.

شایان ذکر است که لایحه مذکور اشخاصی را که در برنامه موشک بالستیک ایران و هرگونه رابطه تجاری مرتبط با آن دخیل هستند، مورد تحریمهای اجباری قرار می دهد. این لایحه همچنین شامل تحریمهای تروریسم علیه سپاه پاسداران ایران و اجرای یک تحریم تسلیحاتی است.

این در حالی است که شماری از سناتورهای آمریکا در واکنش به حملات تروریستی روز چهارشنبه در ایران خواستار به تعویق افتادن مراسم رأی گیری برای این لایحه شدند.

در همین ارتباط، سناتور «برنی سندرز» دموکرات اظهار داشت: «اجازه دهید به مردم ایران بگوییم که به رغم اختلافات جدی با آنها بر سر برخی موضوعات؛ امروز که آنها سوگوار هستند و در شوک ناشی از یک حمله تروریستی بسر می برند، روز مناسبی برای پیشبرد این لایحه قانونی نیست».

علاوه بر سناتور سندرز، سناتور دموکرات «کریس مورفی» از ایالت کنتیکت نیز خواستار به تعویق افتادن مراسم رأی گیری برای این لایحه شد.

اما در مقابل، سناتور «باب مندز» از ایالت نیوجرسی مدعی شد که این لایحه «در پاسخ به تجاوز مستمر ایران در خاورمیانه (!) تدوین شده است».

گفتنی است که در ماه میلادی گذشته، به رغم ابراز نگرانی «جان کری» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و شماری از دموکراتها که این لایحه را عامل برهم زننده توافق هسته ای منعقده میان ایران و شش قدرت جهانی در دوره ریاست جمهوری «اوباما» خواندند، کمیته روابط خارجی مجلس سنا از آن حمایت کرد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان