کد خبر: ۱۱۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

پنج حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی جهرم افزوده می شود/با جدیت تمام پیگیر احداث پست برق جدید جهرم هستیم

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس زمانبندی وزارت نیرو در سه ماهه اول سال آینده پروژه ی انتقال آب از سد سلمان فارسی به جهرم به اتمام می رسد.

به گزارش شیرازه،  محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت کمبود آب شهرستان جهرم گفت: در بحث تامین آب شرب شهرستان دو برنامه ی کوتاه مدت و بلند مدت تعریف شده است.

وی در خصوص برنامه کوتاه مدت تامین آب شرب جهرم بیان داشت: پنج حلقه جاه جدید برای تامین آب شرب حفر شده است و در حال تجهیز آن برای وارد مدار شدنش هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با وزارت نیرو برای تامین منابع مالی تجهیز کردن چاه های جدید خاطرنشان کرد : حداکثر تا نیمه ی اول تیرماه چاه های جدید وارد مدار شده و به آب شرب جهرم افزوده می شود.

رضایی افزود: با وارد شدن این پنج حلقه چاه ، 100 لیتر آب به شبکه ی داخلی آب شهر افزوده می شود و کمبود آب جبران خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل به وجود آمدن این افت فشار و قطعی آب شهرستان را قطع شدن برق پمپ برخی از چاه های تامین آب شرب عنوان کرد و ابراز داشت: با پیش بینی هایی که انجام شده است مشکل افت ولتاژ برق نیز با اضافه شدن ترانس های جدید حل شد و تا چند روز آینده دیگر شاهد کمبود آب و قطعی برق نخواهیم بود.

وی با اشاره به اضافه شدن یک پست برق جدید برای تامین برق شهر اظهارداشت: پست برقی که در اوایل دولت قبل کلنگ زنی شده بود به علت کمبود نقدینگی در دولت فعالیت آن متوقف شده بود اما با هماهنگی صورت گرفته با معاون وزیر نیرو ادامه ی فعالیت افزوده شدن یک پست برق جدید با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

رضایی در ادامه در خصوص برنامه ی بلند مدت تامین آب شرب شهرستان جهرم با اشاره به علت تاخیر در اجرای پروژه ی آب رسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی نیز عنوان کرد : علت تاخیر به وجود آمده در این پروژه که هفت سال از آغاز آن می گذرد این بود که طراحی اولیه این طرح کاملا تغییر کرد.

این نماینده ی مجلس افزود: در طراحی اولیه تصفیه خانه در پایین دست سد قرار داشت و پس از گذشت دو سال مکان مناسبی برای احداث آن پیدا نشد و با تغییر طراحی محل احداث تصفیه خانه به بالا دست سد یعنی در محدوده ی شهرستان جهرم انتقال پیدا کرد.

وی با اشاره به مزایای این تغییر در طراحی با وجود اینکه در اجرای پروژه وقفه ای ایجاد شد یادآور شد: علاوه بر اینکه با این انتقال محل تصفیه خانه می توانیم از آب با کیفیت بالاتری نسبت به زمانی که آب از پایین دست سد برداشت می شد استفاده کنیم ،  از لحاظ اصول پدافند غیرعامل نیز این انتقال و تغییر در طراحی به دلیل آنکه حوزه ی آبگیری سد در محدوده ی شهرستان جهرم قرار دارد به سود شهرستان جهرم خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان عنوان کرد: بر اساس زمان بندی وزارت نیرو در سه ماهه اول سال آینده پروژه ی انتقال آب از سد سلمان فارسی به جهرم به اتمام می رسد.

منبع:  پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، کم ابی ، رضایی
نظرات بینندگان