کد خبر: ۱۱۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

امام‌جمعه اهل سنت دهنو گله‌دا حادثه تروریستی در مجلس را محکوم کرد

شیخ مصطفی مرادی امام‌جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار طی بیانیه ای حادثه تروریستی صبح چهارشنبه تهران را محکوم کرد.

به گزارش شیرازه، بیانیه شیخ مصطفی مرادی امام‌جمعه اهل سنت دهنو گله‌دار در محکوم کردن حادثه تروریستی تهران.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یاایهاالذین آمنو ادخلوا فی اسلم کافه ولاتتبعواخطوات الشیطان انه لکم عدومبین (۲۰۸ بقره) ای کسانی که ایمان آورده‌اید همگی به صلح و آشتی درآیید و از گام های شیطان پیروی و تبعیت نکنید، بی‌گمان او دشمن آشکار شما است.

خداوند متعال به‌موجب این آیه اعلام می‌کند که اسلام آیین صلح و دوستی و رأفت و رحمت است و در تعالیم اسلام وجود صلح و آرامش در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است.

باکمال تأسف حملات تروریستی عده‌ای از عوامل بیگانه که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از مردم روزه‌دار در جوار مرقد امام بزرگوار و خانه ملت شد موجب تأثر ملی شد.

آنچه امروز در پایتخت کشورمان اتفاق افتاد یکی از دردناک‌ترین مسائلی است که امروز جهان اسلام با آن روبه‌رو است باوجود تلاش‌های فراوان علمای بزرگ جهان اسلام برای مقابله با تکفیر متأسفانه در عصر حاضر شاهد رشد و گسترش جریان‌های تکفیری در گوشه و کنار جهان اسلام هستیم متأسفانه این گروه‌ها جنایت‌هایی را مرتکبمی شوند که نمونه آن را در تاریخ اسلام کمترمی توان دید، جنایت‌هایی مثل سربریدن، مثله کردن، آتش زدن، تجاوز به نوامیس، نابودی اموال و ... گوشه‌هایی از جنایت‌هایی است که آنان بر اساس فهم غلط و بینش نادرست از اسلام به نام دین مرتکب می‌شوند.

این در حالی است همه این جنایت‌های ضد انسانی و اخلاقی برای خوش‌خدمتی به اربابان غربی خود انجام می‌دهند که تمام سود آن عاید رژیم اشغالگر اسرائیل و ضرر آن متوجه امت اسلامی است.

امروز با گسترش اسلام و جذب قلوب انسان‌ها به این دین مبین ستون‌های کفر و استکبار به لرزه درآمده و جهان کفر تلاش می‌کند با تمام قوا در مقابل جهان اسلام صف‌آرایی کند و با پاشیدن بذر تکفیر در میان مسلمانان سعی در تخریب وجهه اسلام و مسلمانان دارد.

به همین دلیل لازم است امروز علمای بزرگ و دانشمندان محقق و دلسوز در این زمینه به مطالعات دقیقی بپردازند و به ریشه‌یابی و تبیین ماهیت این تفکر نادرست و راه‌های برون‌رفت از آن بپردازند و نتیجه آن را در دسترس همگان قرار بدهند تا با آگاهی عمومی مسلمین ان‌شاءالله این فتنه برای همیشه خاموش شود.

بنده هم ضمن محکوم نمودن شدید این عمل زشت تأکید می‌کنم تا زمانی که مردم عزیز کشورمان وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند دشمنان ما دررسیدن به اهداف خود موفق نخواهند بود.

و همچنین لازم است قدردان مدیریت داعیانِ مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و نیروهای امنیتی و دفاعی و انتظامی کشور باشیم که باعث شده‌اند، کشور مایکی از امن‌ترین کشورها در قلب این منطقه پرآشوب باشد.

و همچنین برای شهدای این حادثه علودرجات و برای بازماندگان صبر جزیل و برای زخمیان بهبودی و شفای عاجل از خداوند مسئلت دارم.

شیخ مصطفی مرادی امام‌جمعه دهنو

منبع:  عصر مُهـر
نظرات بینندگان