کد خبر: ۱۱۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
رئیس کل دادگستری استان فارس:

7 فرماندار و 54 مدیر دولتی فارس متهم به تخلف انتخاباتی/ پرونده استاندار فارس به تهران ارسال شد/دستگیری 7 نفر از عوامل مشکوک به گروهک داعش در لارستان

رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری ۷ نفر از عوامل مشکوک به داعش در شهرستان لارستان خبر داد.
به گزارش شیرازه، علی القاصی‌مهر شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران به تشریح تخلفات انتخابات اخیر پرداخت و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های قضایی ما پیگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی قبل از رای‌گیری، حین انتخابات و بعد از آن بوده است.

وی گفت: نتیجه انتخابات هرچه بود اعلام شد و صحت آن هم تایید شده است، اما این به معنای عدم پیگیری تخلفات انتخاباتی نیست.

رییس کل دادگستری فارس با اشاره به 119 پرونده تخلف انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که در حال پیگیری است، ادامه داد: 289 نفر متهم شناخته شدند که 41 پرونده در دادگستری فارس و 78 پرونده در دادسرای استان بررسی شده و برای 8 پرونده قرار منع تعقیب صادر شده است.

وی اتهامات را مربوط به فعالیت‌های تبلیغی غیرمجاز، افترا و خرید و فروش رای دانست و افزود: در 2 پرونده دادستان اعتراض کرده و در 10 پرونده جزای نقدی، یک پرونده ۶ ماه حبس تعزیری و یک مورد حکم برائت صادر شده است.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: 23 پرونده مربوط به مدیران دولتی، 31 پرونده تخلف مربوط به مسؤولان استانی و 7 پرونده مربوط به فرمانداران شهرستان های فارس است.

رییس کل دادگستری فارس تصریح کرد: گزارشی بر علیه استاندار فارس هم به دستگاه قضایی ارائه شده که برای بررسی به تهران ارسال شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پرونده اعضای دستگیر شده داعش در ایام تاسوعا و عاشورای سال گذشته گفت: دادگاه این افراد در تاریخ 17 خرداد برگزار شد که توسط اداره‌کل اطلاعات استان تحت رسیدگی است و تا پایان خرداد حکم نهایی این پرونده در دادگاه انقلاب شیراز اعلام خواهد شد.

منبع:فارس
نظرات بینندگان