کد خبر: ۱۱۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شیرازه:

حادثه تروریستی تهران پیوندی از ارتجاع عربی منطقه، منافقین و نیروهای تکفیری بود/ تروریست‌ها نماد اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف گرفتند/عملیات تروریستی در حرم 20 دقیقه زودتر از مجلس انجام شد

جمالی نوبندگانی گفت: دیدار ترامپ‌ با سران مزدور چند کشور در ریاض، تهدیدات یک ماه گذشته وزیر خارجه عربستان برای کشاندن جنگ به مرزهای ایران، باعث حادثه تلخ تروریستی تهران شد.
به گزارش شیرازه، ایران، با مجاهدت دلاور مردانی که هیچ گاه نام و نشانی از آن‌ها در میان نیست همچون کوهی استوار ایستاده و چون خاری در چشم دشمنان تروریست‌پرور غربی و عربی امنیتی بی‌سابقه و مثال زدنی را تجربه می‌کند که مردمان هر دیاری در شرق و غربِ زمین آرزوی آن‌ را دارند. اما چهارشنبه هفته گذشته پایتخت جزیره ثبات خاورمیانه‌ی پرآشوب برای ساعتی با صدای گلوله و تیراندازی تروریست‌های کوردل لرزید هر چند به گفته رهبر انقلاب؛ ملت ایران با این ترقه بازی‌ها از مسیر پیشرفت خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و این دشمنان جاهل و فرتوت بالذات تروریست هستند که به زودی کلک‌شان کنده خواهد شد.
شیرازه در گفتگویی با محمد جواد جمالی نوبندگانی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تحلیل ابعاد امنیتی و سیاسی حادثه تهران پرداخته است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار ما در تحلیل حادثه تروریستی تهران، گفت: در این حادثه پیوندی از عرب ارتجاع منطقه، منافقین و نیروهای تکفیری دیده می‌شود. این عملیات تروریستی بویژه یادآور خرداد ماه سال 60 است زیرا منافقین در خرداد ماه وارد فاز نظامی و رویارویی با مردم ایران شدند. همچنین با توجه به اقدام تروریستی صورت گرفته در حمله به مردم بی‌گناه در خیابان‌ها و روشی که در ترور و نوع عملیات به کار گرفته شده است فرضیه پیوند سه گانه منافقین، رژیم سعودی و داعش در این حادثه تقویت می‌شود. رژیم عربستان بعنوان حامی مالی و ایدئولوژیک گروهای تکفیری اصرار داشت در ایران یک عملیات تروریستی حتی  شده کور و بی ارزش انجام شود تا خودی نشان دهد و در سال‌های گذشته ده‌ها گروه تکفیری که به داخل مرزهای ایران نفوذ کرده بودن تحت تدابیر امنیتی و اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی خنثی شد. اما سفر اخیر ترامپ به منطقه، دیدار وی با سران مزدور چند کشور در ریاض، تهدیدات یک ماه گذشته وزیر خارجه عربستان برای کشاندن جنگ به مرزهای ایران، دیدارهای دوساله منافقین و رژیم سعودی و عواملی از این قبیل باعث این حادثه تلخ شد.

حادثه تروریستی تهران پیوندی از ارتجاع عربی منطقه، منافقین و نیروهای تکفیری بود/ تروریست‌ها نماد اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف گرفتند/عملیات تروریستی در حرم 20 دقیقه زودتر از مجلس انجام شدنماینده مردم فسا در مجلس ضمن تشکر از افرادی که سالهاست امنیت کشور را تامین می‌کنند، گفت: در مورد هدف گرفتن دو نقطه کانونی یعنی حرم حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی باید گفت؛ چون حرم حضرت امام بعنوان نماد استقلال خواهی و انقلاب اسلامی و اسلامیت نظام و مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری است. زیرا مردم از طریق مجلس شورای اسلامی می‌توانند در مسائل کشور تصمیم گیری کنند. جمهوریت و اسلامیت ایران را کشورهای پرورش‌دهنده گروهای تکفیری ندارند و به همین دلیل درصدد از بین بردن نماد‌های این دو ارزش والا در جمهوری اسلامی هستند. کشوری چون عربستان نوکر است و با پرداخت صدها میلیارد دلار نوکری خود به امریکا را اثبات می‌کند. همچنین هدف آن‌ها، ایجاد تفرقه و ناامنی در جمهوری اسلامی برای ایجاد خلل در حمایت مردم از مسئولین و تغییر در سیاست‌های کلی نظام است.

جمالی نوبندگانی گفت: توصیه ما به دشمنان جمهوری اسلامی از جمله عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان این است که؛ خاطرات صعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان را مطالعه کند. در دهه 60 که تمام کشورها از جمله عربستان و آمریکا از صدام حمایت می‌کردند و منافقین در خیابان‌های تهران زن و مرد، کودک و جوان و پیر را به بیرحمانه‌ترین شکل به گلوله می‌بستند آن زمان موفق نشدند مطمئنا حال که جمهوری اسلامی به کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است هم موفق نخواهند شد. زیرا سیاست جمهوری اسلامی مبارزه با تروریست در هر شکل است. البته امیدواریم این حادثه به همدلی و همگرایی بیشتر مردم و گروهای سیاسی تبدیل شود و حتما از این تهدید فرصتی برای همبستگی ملی خواهیم ساخت.

وی اظهار داشت: عملیات تروریستی در حرم امام 20 دقیقه زودتر انجام شده بود تا توجه مردم و نیروهای امنیتی به سمت حرم امام جلب شود و تروریست‌ها به اهداف خود در مجلس بهتر دست یابند. البته باید این نکته را متذکر شد که؛ تروریست‌ها  بر خلاف ادعای رسانه‌های بیگانه ناموفق بودند زیرا  نیروی انتظامی در صحن حرم با تروریست‌ها برخورد کرد و پای تکفیریون به حرم باز نشد و در مجلس هم هدف تروریست ها صحن مجلس شورای اسلامی بود که ناکام ماند و کشته شدند.

نماینده مردم فسا درمجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه؛ با توجه به برآورد نیروهای امنیتی امکان تکرار چنین حوادثی در هفته‌ها و ماه‌های آینده وجود خواهد داشت، گفت: گروهای تروریستی قصد چنین عملیات‌هایی را در تهران و سایر شهرستان‌ها حتما دارند کما اینکه در چند سال گذشته عملیات‌های تخریب‌گرایانه بسیاری توسط نیروهای امنیتی و نظامی شناسایی و خنثی شد. ما باید هوشیار باشیم؛ کشور ایران با 15 کشور مرز آبی و خاکی دارد و در مرزهای غربی و شرقی ایران نیروهای داعش و القاعده و سایر عناصر تکفیری حضور دارند. همچنین متاسفانه حاکمیت برخی از کشورهای همسایه بر سرزمین‌شان کامل نیست و گروه‌های تکفیری در این کشورها لانه کرده و دشمن در پی سوء استفاده از تهدیدات اطراف ایران است بنابراین باید احتیاط لازم را داشت.

گفتنی است در حادثه تروریستی مجلس «علی توده فلاح»، خدمه دفتر نماینده فسا نیز به شهادت رسید.

نظرات بینندگان