کد خبر: ۱۱۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

حال و روز امامزاده ای غریب در شهر هزار مسجد سپیدان

در کنار صنعت گردشگری؛ سپیدان می تواند به جذب گردشگر مذهبی نیز بپردازد اما متاسفانه این روزها برخی از امامزادگان سطح شهرستان دروضعیتی نا مطلوب به سر می برند.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان به عنوان یکی از قطبهای فارس وجنوب کشور در زمینه گردشگری محسوب می شود ودر کنار صنعت گردشگری می تواند به جذب گردشگر مذهبی نیز بپردازد اما متاسفانه این روزها برخی از امامزادگان سطح شهرستان دروضعیتی نا مطلوب به سر می برند.

در حالی که میتوان با پرداختن به برخی از امامزاده های شهرستان، محلی برای شهروندان وبعد برای گردشگرانی که میخواهند شب را در شهرستان سپری کنند مهیا نمود این امامزادگان می توانند به قطب های فرهنگی تبدیل شوند که تا کنون چنین برنامه های در شهرستان صورت نگرفته است وغیر از برنامه های معمولی؛ امامزاده های این شهرستان از نبود برنامه های فرهنگی جهت مخاطبیین خود ؛زائرین ومجاورین آنها رنج می برند.

در حالی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر توجه به بقاع متبرکه به عنوان قطب های فرهنگی تأکید کرده اند امامزادگان شهرستان سپیدان به واسطه عدم توجه و اختصاص بودجه های دولتی در اجرای برنامه های خود با مشکل روبرو هستند.

وظیفه خاص دیگری نیز از سوی رهبر معظم انقلاب با جمله "امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود" برای متولیان فرهنگ کشور تعریف شد که این امر نیز نشان از قابلیت های بسیار این بقاع در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب بر علیه مردم ایران دارد.

شهرستان سپیدان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای فارس وجنوب به شمار می رود و قدمتی چند هزار ساله دارد، این شهرستان دارای بقعه ها وامازاده هایی بی شمار است و پنج بقعه متبرکه سپیدان که علاوه بر مردم شهرستان، مردم سایر نقاط کشورمان نیز به این بقاع توجه ویژه نشان می دهند و حضور انبوه مسافران به ویژه در ایام نوروز در این بقاع نشان از وجود این اهمیت است.

 یکی از این امامزاده های سطح شهرستان بقعه متبرکه امامزاده سید میراحمد (ع) در مرکز شهرستان و در کنار خیابان اصلی شهر قرار دارد و این امامزاده با توجه به موقعیت خاص خود می تواند شاهد حضور مردم و مسافرانی است که در ایام نوروز و سفرهای تابستانی به این شهرستان مراجعه نمایند باشد اما متاسفانه این روزها فضای داخلی امامزاده حال وروز خوشی ندارد.

نبود متولی خاص وعدم بازسازی ونبود بودجه کافی باعث شده تا این امامزاده پس از تخریب وبازسازی در وضعیتی نامناسب باشد که دل هر زائر ومسافری را به درد می آورد وباعث می شود که به جای سفیرانی برای شهرستان؛ تبلیغاتی مسموم داشته باشند.

امید می ‏رود، مسئولان امر به خصوص شهرداری؛ شورای اسلامی؛ اداره اوقاف و امورخیریه با توجه به واقع شدن در مرکز شهرهرچه بیشتر به این امامزاده که به نوعی نماد تاریخی این شهر است اهتمام داشته باشند.



منبع: مارگون
نظرات بینندگان