کد خبر: ۱۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

افتتاح سالن تئاتر «شهر» شیراز بدون حضور وزیر ارشاد

افتتاح نگارخانه استاد مجید چیزفهم و سالن تئاتر شهر «ابوریحان بیرونی»، بدون حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزار شد.
به گزارش شیرازه، افتتاح نگارخانه استاد مجید چیزفهم و سالن تئاتر شهر «ابوریحان بیرونی»، مراسم رونمایی از کتاب و پوستر جایزه ادبی ریحانه و نکوداشت نویسنده و شاعر معاصر صدرا ذوالریاستین، عصر جمعه 19 خرداد بدون حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزار شد.

سفر سید رضا صالحی امیری که قرار بود با هدف حضور در برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری انجام شود لغو شد.

نگارخانه استاد خوشنویس، مجيد چيزفهم در ساختمان دوم فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، سالن تئاتر شهر واقع در دروازه‌ كازرون و آئين رونمايي از كتاب و پوستر جايزه ادبي ريحانه با حضور استاندار فارس، موسوی لاری رئيس مركز اسلامي فاطميه، انصاري‌لاري استاندار اسبق فارس و جمعي هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیران حاضر در این آئین، صدرا ذوالریاستین شیرازی را عامل فخر و شکوه در شیراز دانستند؛ انصاری لاری استاندار اسبق فارس با ارائه توضیحاتی در خصوص شخصیت و وجود این هنرمند، گفت: این هنرمند در خانواده ای رشد و نمو داشت که همگی اهل ادب، عرفان و دیانت هستند.

لازم به ذکر است که در مراسم رونمایی از پوستر جایزه ادبی ریحانه النبی، ذوالریاستین به عنوان چهارمین نشان مفاخر استان فارس شناخته شد و این نشان به وی اهدا شد.

 انصاری لاری با بیان اینکه صدرا علیرغم تبحر بالایی که در سرودن غزل دارد، همواره فروتنی را پیشه خود قرار داده و حتی در نامگذری کتاب هایش، خود را غزل سرا و شاعر نمی داند.

استاندار اسبق فارس گفت: معشوقه صدرا در شعرهایش وطن اوست چنانکه در سروده های او  علاوه بر مضامین عاشقانه، احساسات حماسی به وضوح در آثارش قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است این نویسنده و شاعر که تحت تاثیر شاعران بنامی چون سعدی و حافظ قرار گرفته است و در آثارش عشق همیشگی اش به وطن قابل ملاحظه است.

به گزارش شیرازه، نگارخانه استاد چیزفهم دانشمندیان و مجموعه تئاتر شهر شیراز با اعتبار 100 میلیون تومانی، عصر جمعه 19 خرداد با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری رییس مرکز فاطمیه، محمد علی افشانی استاندار فارس، بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از مسئولان و هنرمندان در شیراز افتتاح شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد نمایشگاه های موجود در شهر را 8 عدد اعلام کرد و افزود: اجرای تعداد 24 نمایش در این مکان مانعی ندارد.

وی ابراز امیدواری کردکه تکمیل و ساخت این طرح ما را بارونق گردشگری مواجه می کند.
نظرات بینندگان