کد خبر: ۱۱۰۶۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

تخلفات انتخاباتی مدیران کدام استان از فارس بیشتر است؟!

این تخلفات از سوی مسئولان اجرایی در حالی رقم خورده است که قبل از انتخابات، نشست مشترک ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان ها با ستاد انتخابات و فرمانداران، برگزار و توصیه و نکات لازم در این باره گفته شده بود.
تخلفات انتخاباتی مدیران کدام استان از فارس بیشتر است؟!
به گزارش شیرازه، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر در روزهای آخر اردبیهشت ماه امسال در حالی برگزار شد که حاکی از تخلفات گسترده انتخاباتی بود. در این دوره برخی از مسئولان اجرایی که برای برگزاری بی طرفانه انتخابات و پاسداری از رای و حقوق ملت سوگند یاد کرده بودند، در حمایت از یک طیف خاص سیاسی، مرتکب تخلفات انتخاباتی شدند.

حجم تخلفات انتخابات این دوره ریاست جمهوری نسبت به دوره های گذشته تا حدی بود که یکی از نامزدهای انتخابات نه با اردوکشی خیابانی و بی قانونی! بلکه طی یک فرایند قانونی و به استناد هشتصد صفحه مستند، تخلفات صورت گرفته را به شورای نگهبان ارسال کرد.

این تخلفات از سوی مسئولان اجرایی در حالی رقم خورده است که قبل از انتخابات، نشست مشترک ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان ها با ستاد انتخابات و فرمانداران، برگزار و توصیه و نکات لازم در این باره گفته شده بود.

 اما گزارش های بی سابقه مردمی، ناظران شورای نگهبان و ستاد پیشگیری، مبنی بر تخلف در برخی از حوزه ها، قبل و بعد از انتخابات، باعث باز شدن پرونده تخلف انتخاباتی برای 7 فرماندار و 54 مدیر دولتی در استان فارس شد؛ آماری که روز گذشته رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد.

از طرفی با وجود نهاد نظارتی شورای نگهبان، ورود دادگستری به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی معمولا در زمانی است که تخلفات جنبه مجرمانه داشته باشد و تشکیل پرونده برای بیش از 60 مدیر دولتی در استان فارس خبر مسرت بخشی برای آینده استان پهناور و مهم فارس نیست. هرچند که گزارش تخلفات انتخاباتی در سطح کشور بالا بوده اما به نظر می رسد تشکیل این تعداد پرونده برای مدیران دولتی در استان یک رکورد جدید، تاسف برانگیز و تلخ برای فارس است! چرا که همین مدیران قرار است تا چهار سال آینده سه انتخابات دیگر در استان برگزار کنند و عدم برخورد با این افراد می تواند به اعتماد افکار عمومی و بیت المال ضربه بزند.

حال باید دید مقامات ارشد اجرایی و سیاسی استان فارس برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته به مردم چه خواهند کرد؟ آیا با مسئولان متخلف مطابق موازین حقوقی و قانونی برخورد صورت می گیرد و یا مجددا با اغماض و سهل انگاری با تخلف و متخلف برخورد می شود؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند فارسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
0
به نام خالق هستی شتر درخواب بیند پنبه دانه گه لپ لپ خورد گه دانه دانه عزیزمن کجای کاری اگه گیرندگان حقوق های نجومی وتوهین کنندگان به شهدای مدافع حرم وووووووبه سزای اعمالشان رسیدن اینها هم میرسند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
1
باور كنيد محمله
غفار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
1
اگر اعتقادی به سرور و سالار شهیدان حسین مظلوم و بی بی دو عالم فاطمه ی مظلوم دارید ، به هر دو عزیز قسمتان میدهم برعکس رویه ی کاریتان کامنت مرا منتشر کنید ، که اگر هم نکنید باز هم به هدفم رسیده ام...
متخلفان انتخابات ۸۸ پرونده سازان انتخابات ۹۶ ؟؟؟
واقعا که ؟؟؟ حدود شصت و پنج درصد مردم فارس با طیف بقول شما متخلف همراه و همدل بودند ، حال میفرمایید اعتماد عمومی از دست رفته ؟؟؟
اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید...
اعزام مدیریت شده ی روحانیون به روستاها و حواشی شهرها و هزاران تخلف آشکار و پنهان حامیان رئیسی را کجا باید پرونده سازی کرد؟؟؟ مردم عزیز ما همیشه با اقتدای به حسین مظلوم ، از طرفی حمایت میکنند که یقین کنند مورد ظلم واقع شده و میشوند ، طیف شما ناجوانمردانه همسوء با معاندین ، عملا و علنا تمام عملکردهای نظام را زیر سوال برد ، صرفا از جهت آنکه برخی از آرای خاکستری را کسب نماید ، چنان صحنه سازی کردید که کشور مملو از ظلم و ستم و فحشا و منکرات هست و حاصل این چهل ساله ی نظام چیزی جز این نبوده است...!
از هر حربه ای برای تخریب دولت دکتر روحانی استفاده کردید ، از تمام ظرفیت صدا و سیما استفاده نمودید ، درحالیکه فضای مجازی را بستر کثیف صهیونیسم میدانستید و میدانید و خواستار آن بوده و هستید که محدود و محدودتر شود ، اما نهایت بهره را بردید و دروغ های آنچنانی علیه دولت و شخص آقایان جهانگیری و دکتر روحانی منتشر ساختید...
واقعا فکر میکنید مردم هوشیار ایران زمین، واقعیت ها را نمیدانند؟ اگر چنین بود که علیرغم تمام هجمه ها و تخریب ها چنین حماسه ای را خلق نمیکردند....
راستی به این فکر نکرده اید که چرا برای اولین بار ، جلوی روند رای گیری بعد از ساعت دوازده حتی با وجود درهای بسته ، از مردم حاضر در حوزه های اخذ رای گرفته شد؟؟؟
آیا به این قضیه فکر نکرده اید که چرا مردم به کسانی که طیف شما از آنان حمایت میکند حساس میشوند و اقبالی نشان نمیدهند و در عوض به لیست ممنوع التصویرها و مغضوبین از سوی شما عاشقانه رای میدهند؟؟
و آیا ...
به عنوان یک شهید داده و ایثارگر آرزو میکنم پرونده ی مخالفان هر گروه توسط پشتیبانان آنان بررسی گردد ، در همین راستا امید دارم پرونده ی تخلفات شما نیز بزودی در درگاه الهی بررسی گردد ، چرا که به جز درگاه احدیت ، هیچ زورمند و صاحب قدرت موجود در کشور از طیف مردمی پشتیبانی نکرد ...ان شاءالله