کد خبر: ۱۱۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
محققان کانادایی تاکید می کنند؛

خاصیت پیاز قرمز در مقابله با سرطان

محققان دریافتند ترکیب موجود در پیاز قرمز به نابودی سلول های سرطانی و مقابله با التهاب کمک می کند.
خاصیت پیاز قرمز در مقابله با سرطانبه گزارش شیرازه، تحقیق جدید محققان دانشگاه گوئلف کانادا نشان داده است که پیاز قرمز دارای توانایی های قابل توجه مقابله با سرطان است. مطالعه نشان داد که پیاز دارای میزان بالای کورستین است، ترکیبی که به خاطر توانایی نابودی برخی سلول های سرطانی از قدیم قابل توجه بوده است.

محققان مطالعه خود را بر روی پیاز موسوم به «روبی رینگ» که در اونتاریو می روید و دارای بالاترین میزان کورستین در بین سایر انواع پیازهاست، انجام دادند. همچنین محققان اذعان دارند که پیاز قرمز دارای مقادیر زیاد «آنتوسیانین» است، ترکیب دیگری که موجب افزایش خواص ضدسرطانی کورستین می شود.

عبدالمنعم مورین، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم پیازها در نابودی سلول های سرطانی عالی عمل می کنند. پیاز موجب فعال سازی مسیرهای می شود که سلول های سرطانی را به سوی مرگ سلولی سوق می دهد.»

وی در ادامه می افزاید: «پیاز موجب ایجاد محیطی نامساعد برای سلول های سرطانی شده و با اختلال در ارتباط بین سلول های سرطانی مانع از رشد آنها می شود.»

در این نوع تحقیق، محققان پنج نوع پیاز قرمز متفاوت را از لحاظ میزان کورستین مورد بررسی قرار دادند. به گفته محققان، کورستین موجب خنثی شدن رادیکال های آزاد در بدن می شود. رادیکال های آزاد با اسیب به سلول و DNA، احتمال ابتلا به سرطان را هموار می کنند.

بعلاوه طبق گزارش محققان، کورستین دارای خواص ضدالتهابی است . مانع از آزادشدن موادی می شود که در واکنش التهابی نظیر هیستامین نقش واسطه را ایفاء می کنند.

محققان سلول های سرطان روده را در تماس مستقیم با کورستین استخراج شده از پنج گونه متفاوت پیاز قرمز قرار دادند تا تاثیر ترکیب را بر روی سلول های سرطانی تعیین نمایند.

محققان شاهد توانایی قوی مقابله با سرطان این ترکیب بودند و عنوان می کنند که مرحله بعدی، آزمایش ترکیب در آزمایشات انسانی است.

محققان همچنین به خواص سایر ترکیبات موجود در پیاز هم اشاره کردند. به عنوان مثال، «آلیل دی سولفید پروپیل»، روغن یافت شده در همه انواع پیاز می تواند موجب کاهش قندخون از طریق افزایش میزان انسولین آزاد موجود در بدن شود. از اینرو محققان به افزودن پیاز بیشتر به رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت تاکید دارند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان