کد خبر: ۱۱۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
سرپرست محیط زیست استان فارس:

دشت زرقان ظرفیت جدید برای توسعه پالایشگاهی ندارد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گمانه زنی ها برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه شیراز را بی اساس دانست و بیان داشت: به دلیل حجم بالای آلودگی ، دشت زرقان ظرفیت جدید برای توسعه پالایشگاهی ندارد.

به گزارش شیرازه، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گمانه زنی ها برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه شیراز را بی اساس دانست و بیان داشت: به دلیل حجم بالای آلودگی ، دشت زرقان ظرفیت جدید برای توسعه پالایشگاهی ندارد.

نبی الله مرادی  اظهار داشت: دشت زرقان با وجود ۱۶۰ صنعت آلاینده و آلودگی هوا دیگر ظرفیت توسعه صنایع جدید را ندارد،معمولا در ساعت های اولیه صبح ابری از آلودگی آسمان زرقان و محیط اطراف را فرا می گیرد و با این وضعیت نمی توان برای توسعه پالایشگاهی در این منطقه اقدامی کرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس درباره طرح پالایشگاه شماره ۲ شیراز گفت:‌‌ این طرح در ارزیابی زیست محیطی در سازمان محیط زیست کشور تایید نشده و دلیل آن این است که ظرفیت شهر زرقان به دلیل وجود صنایع آلاینده از نظر آلودگی هوا تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: وجود کوه های متعدد اطراف زرقان، ‌عدم جریان هوا ، تردد وسایل نقلیه سنگین و نزدیکی این منطقه به پارک ملی بمو از جمله دلایل عمده عدم تایید طرح ارزیابی زیست محیطی پالایشگاه شماره ۲ شیراز در منطقه زرقان است.

مرادی با بیان اینکه در سال های گذشته گزارش های نادرستی از این منطقه به مسئولان داده شده است گفت: یکی از نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی پیگیر اجرای طرح توسعه پالایشگاه شیراز بود ، کلنگ اجرای طرح توسعه را هم به زمین زدند اما با رایزنی مسئولان محیط زیست کشور و توجیه مسئولان کلان کشوری این طرح متوقف شده است.



وی با بیان اینکه کسانی که به دنبال اجرای طرح توسعه پالایشگاه بودند مدعی استفاده از فناوری جدید هستند گفت: گزارش ارزیابی برای استفاده از تکنولوژی جدید در محیط زیست در حال بررسی است، کمیته ماده ۲ محیط زیست باید پیشنهادها را در این زمینه بررسی کند.

منبع: زرقونیا 

نظرات بینندگان