کد خبر: ۱۱۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

ناراحتی مردم سپیدان از چاله چوله های ورودی شهر

اردکان مرکز شهرستانی را یدک می کشد که به واسطه آب و هوای مطبوع و محصولات متنوع کشاورزی در فصول مختلف سال مأمنی برای صدها مسافر و گردشگر از سراسر نقاط کشور می‌شود اما حال وروز این روزهای ورودی شهر ناخوشایند است.

به گزارش شیرازه،  ورودی هر شهر باید به منزله زیباترین نقطه آنجا باشد تا از دید گردشگران ومسافران شهری زیبا را معرفی کند.

اما اینجا در نگین زاگرس همه چیز برعکس است .قصه آسفالت‌های خراب و چاله چوله‌های بلوار ورودی شهر اردکان تنها به این خیابان خلاصه نمی‌شود.

چاله‌های سطح بلوار ورودی شهر اردکان پس از عملیات لوله گذاری فاضلاب شهری جایی ناامن برای وسائط نقلیه وموتور سواران تبدیل شده است . چاله های حجیم وغیراستاندارد در بلوار ورودی شهراردکان به عنوان یکی از معضلات اصلی خودنمایی می‌کند و با وجود نارضایتی شهروندان هر روز شاهد عمیق‌تر شدن این زخم‌های کهنه بر پیکر شهر هستیم.

 شهرستان سپیدان وخصوصا شهر اردکان بدلیل برخورداری از جاذبه های بی شمار طبیعت محل عبور ومرور گردشگران ومسافران بی شماری است که این نقطه را برای تفریح انتخاب می کنند ،اردکان مرکز شهرستانی را یدک می کشد که به واسطه آب و هوای مطبوع و محصولات متنوع کشاورزی در فصول مختلف سال مأمنی برای صدها مسافر و گردشگر از سراسر نقاط کشور می‌شود اما حال وروز این روزهای ورودی شهر ناخوشایند است.

چند روزی است که چاله‌های سطح بلوار ورودی شهر به عنوان یکی از معضلات اصلی خودنمایی می‌کند و با وجود نارضایتی شهروندان هر روز شاهد عمیق‌تر شدن این زخم‌های کهنه بر پیکر شهر هستیم.این چاله‌ها علاوه بر زشت کردن چهره خیابان‌های شهر، مشکلاتی را برای عبور و مرور شهروندان ایجاد کرده و برای دارندگان خودروها هم به معضلی اساسی تبدیل شده و با افزایش اصطلاک از عمر خودروها می‌کاهند.

وجود این چاله ها که هراز چند گاهی نیز خسارت هایی را به خودروها وارد می سازد اشک و داد رانندگان را در آورده اما با این وجود، مشکل همچنان به قوت خود باقی است و گویی مجموعه مدیریت شهری به فکر راه حل اساسی پر کردن این چاله ها نیستند و ریختن خاک و شن نیز نمی تواند چاره ساز باشد.

هر از گاهی رسانه های گروهی در خصوص این موضوع قدیمی و تکراری قلم فرسایی می کنند اما گویی قلم ها نیز در مقابل حل این مشکل عاجز و ناتوان نشان می دهند و همچنان چاله های ایجاد شده به قوت خود باقی مانده و گویا شهروندان به ویژه رانندگان چاره ای جز کنار آمدن با این معضل را ندارند.

رانندگان و همچنین سرنشینان وسایط نقلیه شخصی و عمومی نیز به جد به این موضوع معترض هستند و از اینکه حق و حقوق شهروندی آنان به سادگی هرچه تمام نادیده گرفته می شود و مسئولان ذیربط اقدامی نمی کنند تاسف می خورند.

یکی از شهروند شهر اردکان در این باره به خبرنگار ما گفت: وضعیت چاله های ایجاد شده در بلوار ورودی شهر پس از عملیات فاضلاب شهری آنچنان بد و نامناسب شده است که تردد را برای وسایط نقلیه سخت کرده و نیاز است اعضای مسئولین امر هرچه زودتر به این وضعیت نابسامان رسیدگی کنند.

یک راننده تاکسی نیز گفت: از صبح تا شب برای کسب درآمد و تامین معاش در خیابان های شهر پرسه می زنم و از بس به صورت زیگزاگ و مارپیچ رانندگی می کنم دیگر خسته شده ام و معلوم نیست این وضعیت نابسامان و ناخوشایند تا کی ادامه خواهد یافت.

این راننده تاکسی عنوان کرد: از مهم‌ترین عوامل خرابی‌ها آسفالت معابر، حفاری‌های مدام، بی‌وقفه و بی‌رویه توسط ادارات و نهادهای خدماتی و عدم ترمیم سریع و به موقع آن‌هاست و می طلبد شهرداری در این خصوص بیشتر نظارت کند.

یک راننده مسافرکش نیز در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: گاهی اوقات رد کردن ناگهانی این چاله ها موجب تصادفات رانندگی می شود و رانندگان یکدیگر را مقصر می دانند که اگر سانحه دیدگان با حقوق شهروندی خود به شکل بهتری آشنا بودند و از طرفی حوصله و وقت کافی برای شکایت داشتند به حتم می توانستند خسارت های تحمیل شده بر خود را از شهرداری بگیرند تا شاید برای رفع این مشکل حادثه آفرین چاره اندیشی کنند.

وی افزود: البته مسئولان ذیربط نسبت به این مشکل به خوبی آگاه و واقف هستند و حتی از تعداد و عمق حفره های ایجاد شده نیز اطلاع دارند و اینکه چرا اهمال می شود جای سئوال است و باید در مقام پاسخ برآیند.

این راننده  بر ضرورت آسفالت تاکید کرد و از مسئولان شهری خواست تا نسبت به ترمیم و روکش آسفالت بلوار ورودی شهر اردکان سطح شهر اردکان اقدام کنند.

امید است مسئولان  شهری با طرح این گزارش به فکر رفع اساسی این مشکل بزرگ باشند واز هزینه کرد های تکراری  وهمچنین وارد آمدن خسارت های جانی و مالی احتمالی در آینده پیشگیری کنند.


منبع: مارگون
نظرات بینندگان