کد خبر: ۱۱۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
در اختتامیه نمایشگاه قرآنی عروة الوثقی مطرح شد:

خداوند کریم از قران بعنوان شفا و رحمت یاد می‌کند/ 74 غرفه در نمایشگاه عروة الوثقی میزبان موسسات قرآنی، فرهنگی و هنری بود

در پیام آیت الله ایمانی به نمایشگاه قرآنی عروة الوثقی آمده بود: ابتلائات جامعه امروز به معضلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به دلیل دور شدن از قرآن است.
به گزارش شیرازه، عصر دیروز مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  فارس در جوار حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز برگزار شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر مردم از قرآن فاصله گرفته‌اند که لازم است این  فاصله کاهش یابد و انس بیشتری با این کتاب الهی داشته باشند. زیرا خداوند کریم در آیه «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُوْمِنِین»، از قرآن به عنوان شِفا و رحمت یاد می کند. وقتی یک گوهر گران‌بها در میان ماست چرا از آن غفلت کنیم و شفای دردهایمان را از آن نگیریم؟

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی با اشاره به خطبه ای از حضرت امیر(ع) افزود: امیرالمومنین می فرمایند جامعه به چهار بیماری مبتلا می‌شود که کفر، نفاق و گمراهی از جمله آن‌هاست و برای شفای این بیماری‌های روحی باید به قرآن رجوع کرد که درمان همه دردهاست. امروزه بیش از همه زمان‌ها جامعه ما به بیماری‌های اخلاقی گرفتار شده است که باید به نیت شفا قران را باز و تلاوت کرد. این کتاب الهی علاوه بر بیماری‌های روحی حای بیماری‌های جسمی را هم شفا می‌دهد و دارای معجزات فراوانی است.

حشمتی با تاکید بر اهتمام بزرگان دینی به تلاوت و تامل در قرآن کریم، گفت: امام خمینی (ره) در ایام ماه رمضان هشت بار قرآن‌ را ختم می‌کردند و بسیاری از بزرگان دینی ما اهتمام ویژه‌ای به تلاوت و تفکر در آیات قران داشتند. آرزوی ما این است که جامعه اسلامی ایران هم از این منبع عظیم برکت بهره‌مند گردد. ما درصدد هستیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت دولت، جامعه را بیشتر با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: استان فارس دارای ظرفیت های قرآنی و هنری فراوانی است و موسسات مختلف خدمات شایانی در حوزه تربیت قاری و حافظ قرآن و فرهنگ‌سازی قرآنی دارند که البته لازم است دامنه خدمات آن‌ها گسترش یابد. زیرا جامعه امروز نیاز به مفاهیم عمیق قرآنی دارد و بهتر است آیات قران با مفاهیم تلاوت شود تا مردم عمق مفاهیم پر ارزش قرآن را درک کنند. اگر چه امروزه کتاب‌های قرآن با خط و جلدی زیبا ارائه می‌شود اما لازم است به محتوای این کتاب هدایت‌گر هم توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ضمن عرض پوزش جهت عدم حضور حضرت آیت الله ایمانی در این برنامه ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی به نمایندگی از ایشان بیانیه‌‌ای را قرائت کرد:  ابتلائات جامعه امروز به معضلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به دلیل دور شدن از قرآن است. افتخار ما این است که؛ دو ثقل قران و عترت که برترین یادگاران نبی رحمت است و هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند به ما رسیده است و این دو ظرفیت راهبری جامعه ما را به سوی خوشبختی دارند. حل معضلات ساده و پیچیده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه معاصر که با ان روبرو هستیم در بستر نورانی این دو یادگار گنجانده شده است‌.
وی افزود: این دو ثقل نورانی پیوند معنادار دنیا و اخرت را یکجا برای شیفتگانش عرضه کرده است. نمایشگاه قرآنی که سالیانه توسط مسئولین محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سالیانه در ماه مبارک رمضان برپا می‌شود باید مردم ولایی و صائم ما را به سوی این حقیقت سوق دهد که تنها راه نیل به سعادت دنیا و آخرت پناه بردن درسایه‌سار این دو ثقل باارزش و الهی است و برای حل مشکلات اجتماعی دست به دامان اجانب و دگراندیشان شدن خطایی است که بخشش ندارد. با این میراث ارزشمندی که در اختیار ماست فخر بر عالمیان داریم. بار دیگر از زحمات دست اندرکاران نمایشگاه قرآنی عروة الوثقی در جشن رمضان 1396 تشکر می‌شود.

بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشکر از تلاش همه کسانی که جهت اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند، گفت: چند سالی است که در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن در پایتخت شروع به کار می‌کند که ما هم همگام با تهران، در ماه رمضان افتتاح نمایشگاه قرآنی عروة الوثقی را در برنامه قرار می‌دهیم. امیدواریم این اتفاق مبارک مستمر باشد تا عطر قرآن همیشه در شهر حضرت احمد بن موسی (ع) استشمام شود. در یک هفته اخیر تعداد 74 غرفه در این نمایشگاه میزبان موسسات قرآنی، فرهنگی هنری، ناشرین، هنرهای آیینی و سنتی بود.

به گزارش شیرازه، در پایان مراسم از تعدادی از فعالان و فرهیختگان قرآنی شیراز با اهداء لوحی تقدیر به عمل آمد.

نظرات بینندگان