کد خبر: ۱۱۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

درآمدزایی به قیمت سلب آسایش/راه رفتن آلودگی صوتی روی نوار عصبی مردم دودج زرقان

یکی از مهمترین مشکلاتی که این دست فروشان دوره گرد با تردد وقت و بی وقت خود در خیابان ها و کوچه های محله دودج زرقان ایجاد می کنند، آلودگی صوتی می باشد که مخل آرامش و آسایش ساکنان محل شده است.

به گزارش شیرازه، دست فروشان دوره گردی که قریب به اتفاق غیر بومی و به هدف عرضه کالاهای خود از شهرهای اطراف به زرقان آمده اند، نه تنها به خرید ضایعاتی و نان خشکی و همچنین فروش میوه و تره بار اقدام می کنند بلکه انواع کالاها اعم از لوازم برقی خانگی که احتمال  قاچاق کالا بودن آن را دو چندان می کند را برای فروش در شهر می گردانند.

وجود دست فروشان دوره گرد و وانت بارهایی که به فروش میوه و تره بار و اقلام دیگر از انواع کالاهای مختلف اقدام می کنند نه مشکل امروز و دیروز و این شهر و آن شهر بلکه معضل شهری است که در تمامی ادوار و شهرها وجود داشته و دارد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این دوره گردها به عنوان مشاغل مزاحم با تردد خود در خیابان ها و کوچه های محله دودج ایجاد می کنند، مجزا از قانونی یا غیر قانونی بودن فعالیتشان، آلودگی صوتی است که مخل آرامش و آسایش ساکنان محل شده و بدون توجه به زمان استراحت و ایجاد مزاحمت برای مردم، تنها به فکر فروش کالای خود هستند.

یکی از شهروندان دودجی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ساعت هفت صبح انواع دوره گردهای میوه، لباس و لوازم خانگی در کوچه‌ها می‌چرخند و این کار تا شب ادامه دارد، هنوز یکی از کوچه خارج نشده دیگری وارد کوچه می‌شود، که صدای آنها آزاردهنده شده است و این افراد به ساعت زمانی هیچ توجهی ندارند و هر زمانی که دلشان می‌خواهد حتی ساعت سه بعد از ظهر زمانی که بیشتر مردم مشغول استراحت نیم روزی هستند در کوچه داد می‌زنند.

قطعا با تشکیل کارگروهی از مسؤولان،  تا حدود زیادی می توان جلوی این ناهنجاری کنونی را گرفت که در آینده تبدیل به عادت و هرج و مرج غیر قابل کنترل نگردد.

منبع:  زرقونیا

نظرات بینندگان