کد خبر: ۱۱۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

بیش از50 هکتارازمنابع طبیعی سپیدان در آتش سوخت

بخشدار بیضا گفت: بیش از پنجاه هتکاراز عرصه های منابع طبیعی ومنابع ملی ارتفاعات مشرف به روستاهای بوزنجان علیا وسفلی در آتش سوخت وبیش از یک ده میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت می باشد.

به گزارش شیرازه، امرالله رئیسی بخشدار بیضا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه در ساعت 30/12ظهر امروز 23خردادماه  ارتفاعات مشرف به روستاهای بوزنجان علیا وسفلی به دلایل نامعلومی دچار حریق شد وعلی رغم بکارگیری وهمکاری نیروهای مردمی به دلیل وسعت آتش سوزی این حریق تا این لحظه مهارنشده وآتش سوزی همچنان ادامه داردوبیش از پنجاه هکتار از اراضی  وعرصه های منابع طبیعی ومنابع ملی درآتش سوخت وبرآورد اولیه خسارت بیش از یک میلیارد تومان است، که این ناشی از وجود عدم امکانات لازم جهت خاموش  کردن ومهار آتش سوزی در این بخش است.

لازم به ذکر است به دلیل وزش باد ووسعت دامنه آتش این آتش سوزی همچنان ادامه دارد ومتاسفانه ده هکتار از عرصه های ارزشمندمنابع طبیعی ومنابعی ملی درحال سوختن است.

رئیسی با بیان اینکه احتمال بروز آتش سوزی، خشکسالیهای اخیر در این منطقه است افزود :دلیل قطعی بروز آتش سوزی در حال بررسی است که هر لحظه دلیل اصلی بروز آتش سوزی  مشخص شود به مردم اعلام خواهد شد.

 بخشدار بیضا گفت :این آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی علاوه بر خسارت  بیش از یک میلیارد تومانی به این اراضی، موجب از بین رفتن منظره زیبای طبیعت، نابودی پوشش گیاهی منطقه، از بین رفتن میزان زیادی علوفه مورد نیاز دام ها، کاهش جذب ذخیره نزولات آسمانی در مناطق مورد حریق، آسیب رساندن به محیط زیست، مساعد شدن زمینه فرسایش های آبی و بادی و شیوع آفات و امراض گیاهی در این مناطق می شود.

وی یاد آور شد: از ابتدای امسال تا کنون چهار فقره آتش سوزی در مراتع منطقه رخ داده است و در مجموع به 70هکتار از اراضی بیضا خسارت وارد کرده است.

رئیسی از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی در مراتع شهرستان را سریعا  با شماره های 110؛125اطلاع دهند تا مسئولان امررا در جریان آن قرار دهند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، اتش سوزی ، رئیسی
نظرات بینندگان