کد خبر: ۱۱۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان خبر داد؛

مقاوم سازی وبهسازی منازل روستایی در سپیدان

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان از مقاوم‌سازی وبهسازی منازل مسکونی روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه، علی شیروانی‌دوست مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان  در گفتگو با خبرنگارمااظهار داشت: توسعه روستایی، صدور اسناد مالکیت، واگذاری اراضی به متقاضیان و مقاوم‌سازی و بهسازی روستایی از جمله فعالیت‌های جهادی است که بنیاد مسکن امسال و سالهای گذشته در این شهرستان دنبال کرده و در این زمینه گام‌های اساسی برای دستیابی به توسعه با تاکید بر مشارکت مردم برداشته‌شده است.

وی با ارائه آماری از تعداد واحدهای بهسازی و مقاوم‌سازی شده افزود: طی سالهای گذشته شمار واحدهای مقاوم‌سازی شده از ابتدا تا پایان سال 95 بیش از 6 هزار و 240 واحد بوده ضمن این که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در این شهرستان نمونه‌ای از فعالیت جهادی و محرومیت‌زدایی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 500 واحد بااعتباری بالغ‌بر 75 میلیارد ریال در این شهرستان بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان در ادامه به نقش تأثیرگذار بنیاد مسکن در محرومیت‌زدایی از چهره روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت در دو روستای شهرستان سپیدان و در سالهای گذشته در 30 روستا طرح‌های هادی اجراشده است.

به گفته وی، عمده اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای محرومیت‌زدایی در روستاهای این شهرستان عملیاتی می‌شود و افزایش انگیزه روستاییان برای ماندگاری، ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اثرات مثبت خدمات عمرانی در این مناطق است. وی بیان کرد: سال گذشته تهیه طرح‌های هادی در 50 روستا انجام پذیرفت و در سالهای قبل تهیه طرح در 155 روستای این شهرستان به سرانجام رسیده است.

شیروانی‌دوست همچنین به واگذاری اراضی به عنوان اقدامی برای ایجاد انگیزه بیشتر ماندن در روستا اشاره کرد و گفت: سال گذشته 85 قطعه به مساحت کل 26 هزار مترمربع و در سالهای گذشته تا پایان سال 95 حدود 500 قطعه به مساحت کل 150 هزار مترمربع در این شهرستان واگذارشده است که افزایش انگیزه روستاییان برای ماندگاری، ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها، رسمیت بخشیدن به املاک روستاها با صدور سند مالکیت از جمله اثرات مثبت خدمات عمرانی در این مناطق محسوب می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان صدور اسناد مالکیت در روستاهای این شهرستان را نمونه‌ای دیگر از فعالیت‌های جهادی توصیف کرد و گفت: تعداد اسناد صادرشده در سال گذشته 877 جلد که تعداد 738 جلد ان روستایی بوده و تعداد اسناد روستایی و شهری صادرشده از ابتدا تاپایان سال 95 بیش از هشت هزار و 592 جلد بوده است

منبع: مارگون

برچسب ها: مسکن ، روستاها ، بهسازی ، سپیدان
نظرات بینندگان