کد خبر: ۱۱۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
بخشدار بیضا:

بیش از 300هکتارازجنگل های سپیدان درآتش سوخت

بخشدار بیضا گفت: آتش سوزی به 300 هکتار از اراضی منابع طبیعی منطقه بیضا از توابع شهرستان سپیدان آسیب رساند.

به گزارش شیرازه، امرالله رئیسی بخشدار بیضا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در آتش سوزی ارتفاعات مشرف به روستاهای بوزنجان علیا  و سفلی که به دلایل نامعلومی دچار آتش سوزی شده بود 300 هکتار از اراضی  و عرصه های منابع طبیعی و منابع ملی در آتش سوخت.

  وی با اشاره به نبود امکانات لازم برای خاموش کردن و مهار آتش سوزی ادامه داد: وزش باد بر  وسعت دامنه آتش افزود.

بخشدار بیضا بیان داشت: این آتش سوزی که علت آن در دست بررسی است، با کمک نیروهای مردمی مهار شد.


این مقام مسئول گفت: متاسفانه ارتفاعات مشرف به روستاهای بوزنجان علیا وسفلی به دلایل نامعلومی دچار حریق شد وعلی رغم بکارگیری وهمکاری نیروهای مردمی وبه دلیل وسعت آتش سوزی این حریق به سختی مهارشده و بیش از300هکتار اراضی  وعرصه های منابع طبیعی ومنابع ملی درآتش سوخت وبرآورد اولیه خسارت در دست بررسی است ویکی از دلایل افزایش حریق ناشی از وجود عدم امکانات لازم جهت خاموش  کردن ومهار آتش سوزی در این بخش است.

وی عنوان کرد: نیروهای امدادی ومردمی ونظامی پس از 20 ساعت اقدام به خاموش کردن آتش‌سوزی در این منطقه به طور کامل شدند.

میزان خسارت وارده و عوامل ایجاد حریق از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.مناطق یادشده که یک منطقه پردرخت با پوشش گیاهی مناسب است به علتی نامشخص دچارحریق شدند.

 وی از تلاش ها و پیگیری های مردم و سایر مسئولان ونیروهای امدادی ونظامی وانتظامی که در آتش سوزی نهایت تعامل و همکاری با ستادبحران شهرستان داشتندتقدیر کرد و افزود:  حضور به موقع وبسیج نیروها و جوامع محلی نقش بسزایی برای اطفای حریق در جنگلها و مراتع ایفا نمودند.

رئیسی اظهار داشت: متاسفانه در این فصل آتش سوزی ، خسارت زیادی به منابع طبیعی و جنگلهای شهرستان وارد شد.که به علت کوهستانی بودن منطقه میزان وشدت خسارت وارده در دست بررسی است.

وی افزود: مردم باید در این راستا همکاری و دقت لازم را داشته باشند که یک سهل انگاری منجر به آتش سوزی عظیم جنگلها می شود.

بخشدار بیضا بیان داشت: مردم وگردشگران باید به حفاظت از منابع طبیعی و طبیعت اطراف خود توجه بیشتری داشته باشند چرا که این نعمتهای خدادادی امانتی برای نسلهای آینده هستند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، اتش ، مسئولان
نظرات بینندگان