کد خبر: ۱۱۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستانهیا فارس مطرح شد؛

دوقطبی کردن جامعه میدان دادن به دشمنان است/ با دولت آمریکا باید با زبان زور و تهدید حرف بزنیم

ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به تحریم های جدید امریکا، از دولت خواستند تا جواب دندانشکنی به بدعهدی های امریکا بدهند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به تحریم های جدید امریکا، از دولت خواستند تا جواب دندانشکنی به بدعهدی های امریکا بدهند.

 با دولت آمریکا  باید با زبان زور و تهدید حرف بزنیم

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در در خطبه های نماز امروز با تسلیت شهادت امیرالامومنین علی(ع) و با اشاره به روز جهاد کشاورزی و بیابان زدایی اظهار داشت: جهادکشاورزی یک نهاد انقلابی است که لازم است در امور مدیریت کشاورزی دقت بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی با مدیریت قوی تری در بحث آموزش و ارتقا دانش کشاورزان، ارتباط با کشاورزان، مکانیزه شدن کشاورزی تمرکز بیشتری داشته باشد که کشاورزان محصولاتی کارشناسی نشده به بازار عرضه ننمایند و هنگام برداشت و فروش دچار مشکل و تضرر شوند چرا که این خود باعث مهاجرت به شهر، بیکاری، حاشیه نشینی و مشکلات دیگر می شود.

امام جمعه کازرون با اشاره به تصویب طرح جامع تحریم ها توسط مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: تحریم های جدید با روح و جسم برجام در تضاد است و نقض صریح برجام است.

وی تاکید کرد: بد عهدی آمریکا از روز اول معلوم بود که آنها هیچ وقت به تعهدات خود عمل نخواهند کرد و با دولت آمریکا  باید با زبان زور و تهدید حرف بزنیم.

خرسند با بیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا آشکارمی گوید با انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایران حمایت می کنیم گفت : چون آنها از توان نظامی ما آگاه هستند و نمی توانند با حمله نظامی بر ما مسلط شوند با فشار از خارج و افزایش تحریم و استفاده از نیرو های نفوذی می خواهند به مقصد خود برسند.

وی در ادامه تصریح کرد: این گونه سخنان از یک مقام رسمی آمریکا خود گواهی بر صحت فرمایشات مقام معظم رهبری است که گفته بودند "دعوای ما با آمریکا حقوق بشری و انرژی هسته ای نیست" لذا عناصر نفوذی را باید دستگاه های ذی ربط پیدا کنند و به مردم معرفی کنند.

خطیب جمعه کازون شعار مرگ بر آمریکا را حق مردم ایران دانست و اظهار داشت: چون دولت آمریکا دنبال نابودی ما است و رسما هم اعلام می کند و لذا مردم ایران هم دنبال نابودی و اضمحلال دولت آمریکا است و تا این امر محقق نشود از شعار استراتژیک انقلاب اسلامی که "مرگ برآمریکا" است دست نخواهد کشید.

وی گفت: برخی از مسوولان خوش باور که فکر می کردند با گفتگو می شود با آمریکا کنار بیایند به خود بیایند و ببینند که دشمن با زیر پا نهادن قوانین دیپلماتیک، شفاف حرف می زنند و ما هم باید شفاف موضع بگیریم و روحیه انقلابی خود را نشان بدهیم.

خرسند با اشاره به جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز برائت از مشرکین است و امسال با توجه به تحولات منطقه روز قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی  افزود: ستاد اربعین شهرستان مدتی است شروع به کار کرده است و موکبی در مرز شلمچه در بحث اعزام و اسکان زائران کربلا فعالیت دارد که مومنین و متمکنین و خیر اندیشان در زمینه کمک به این موکب همت کنند.

دوقطبی کردن جامعه میدان دادن به دشمنان است

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهـر در ابتدای صحبت‌های خود اشاره‌ای به سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بیان داشت: حضرت علی علیه اسلام می‌فرمایند که در مقابل ظالم باید ایستادگی کنیم و فرایندی که می‌تواند ظالم را در جای خود بنشاند استقامت و مقاومت است.

وی افزود: در مقابل ظالم نباید کوتاه بیاییم و در مقابل آن‌ها با ایستیم و ما باید یار و یاور مظلومان باشیم.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود گریزی به‌روز قدس زد و تصریح کرد: روز قدس روز مقابله و مخالفت با رژیم غاصب اسرائیل است و روز قدس روز مقابله با زیاده‌خواهی و استکبار است ما با شرکت در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان اسرائیل غاصب خواهیم زد.

حجت‌الاسلام شاکری یادآور شد: اگر ملتی به‌نظام خود اعتماد نکند در پای صندوق‌های رأی حاضر نخواهد شد و می‌بینیم کشورهایی که مدعی صدور دموکراسی هستند امروز مشارکت آن‌ها در انتخابات زیر 50 درصد است.

وی ادامه داد: در کشور ما بیش از 73 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و تمامی این 40 میلیون نفر به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند.

حجت‌الاسلام شاکری بیان داشت: آمریکای حامی تروریست امروز از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنفر دارد و از نیروهای سپاه قدس متنفر است و وقتی افرادی همانند سردار شهید همدانی‌ها و سردار سلیمانی‌ها به آمریکایی‌ها سیلی‌های محکم در سوریه و عراق می‌زنند می‌بایست ناراحت باشند.

وی افزود: ما نباید توقع داشته باشیم که آمریکایی‌ها از سپاه حمایت کند و وقتی نیروهای قدس برای پاک‌سازی کشور از نیروهای داعشی و تکفیری جان خود را تقدیم می‌کنند مطمئناً نگران خواهند شد و از این نهاد امنیت ساز و اقتدار آفرین متنفر هستند و ما هستیم که می‌باید این نیروی امنیت ساز را فخر خود بدانیم و از سپاه حمایت کنیم.

این مسئول خاطرنشان ساخت: نیروهای سپاه قدس ما امروز سوریه، عراق و... برای آن‌ها یک گورستان درست کرده است و عراق در روزهایی آینده به‌طور کامل از حضور نیروهای تکفیری پاک‌سازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاکری در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: روز گذشته نیروهای سپاه، نیروی انتظامی و سربازان گمنام وزارت اطلاعات با اشرار مقابله کرده‌اند و در حال پاک‌سازی هستند و این امنیتی که ما برخوردار هستیم یک نعمت بسیار بزگی است و امنیت بسیار گران‌بها است که خدای متعال در اختیار ما گذاشته است.

امام‌جمعه مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی به شایعه حضور نیروهای داعش در شهر مهر کرد و بیان داشت: شورای تأمین شهرستان مهر تا می‌توانند امنیت روانی شهرستان را تقویت کنند و امنیت روانی از امنیت فیزیکی بسیار مهم‌تر است و جنگ روانی یکی از روش‌های دشمن است.

در ادامه بیان داشت: تقدیر و تشکر می‌کنم از سرهنگ رضایی فرمانده سپاه شهرستان مهر در خصوص مصاحبه با رسانه و تکذیب حضور نیروهای داعش در شهر و شهرستان مهر که به شایعات پایان دادند و از همگان می‌خواهیم که این امنیتی که در منطقه و شهرستان داریم تقویت و حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: منافع ملی باید در دستور کار تصمیم، تصمیم گیران باشد و در هر کجایی که می‌خواهند صحبت کنند باید تصمیمات اصیل بر منافع ملی باشد.

امام‌جمعه مهر یادآور شد: دوقطبی کردن جامعه میدان دادن به دشمنان است و اگر جامعه‌ای دوقطبی شد کوچه‌هایی باز می‌شود از این اختلاف‌ها و هیچ ضربه‌ای سنگین‌تر اختلاف بر پیکره نظام چیزی نیست و ضربه‌ای که می‌تواند نظام را به‌زانو درآورد اختلاف است.

حجت‌الاسلام شاکری گفت: اگر در جامعه‌ای اختلاف به وجود آید امنیت پایدار آن جامعه زیر سؤال خواهد رفت و دشمن از این اختلافات و دوقطبی‌های به وجود آمده استفاده می‌کنند.

نباید کشور را دوقطبی کرد

حجت‌الاسلام عباس اسماعیل‌زاده در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز بخش کامفیروز با بیان اینکه سند ٢٠٣٠ با رأی تمام اعضای شورای انقلاب فرهنگی و تدابیر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید لغو گردید افزود: این سند معیارهای انقلاب را تهدید می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از دوقطبی کردن جامعه خاطرنشان کرد: نباید مردم را دو دسته کرد، مثل آن حالتی که در سال ۵٩ اتفاق افتاد و متاسفانه رئیس‌جمهور وقت مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد.

اسماعیل‌زاده افزود: البته وحدت منافاتی با اعلام مخالفت با سیاست‌های دستگاه‌ها ندارد، اما نباید در زمینه مسائل کلان در کشور بگو‌مگو باشد.

خطیب جمعه کامفیروز اشاره‌ای هم به روز قدس داشت و از عموم امت حزب‌الله این بخش خواست در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت عوامل اقتدار کشور نظیر نیروهای مسلح، سپاه و بسیج و نیز عناصر مؤمن و حزب‌الهی، اظهار داشت: اعتماد نکردن به دشمن از تجربه‌های اساسی در مدیریت کشور استکه طبق فرمایشات رهبری باید به آن توجه کامل داشت.

اسماعیل‌زاده در ابتدای خطبه‌های خود شهادت مولی‌الموحدین علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) را تسلیت گفت و از نیروی انتظامی و حوزه مقاومت بسیج امام صادق (ع) به دلیل همکاری در برقراری امنیت در مساجد کامفیروز در شبهای قدر تشکر کرد.

مردم ما همچنان یار مظلوم و دشمن ظالم هستند

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت شب های قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: یک شب بیشتر از شب های قدر باقی نمانده، این ایام فرصت درمان بسیاری از مشکلات جامعه است، مریضی های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی جامعه در شفاخانه شب قدر شفا می یابد. 


حجت الاسلام صباحی با اشاره به روز قدس گفت: مردم ما در روز قدس، نوع دیپلماسی نظام خود را بیان می کنند، معنی انتخابات را نشان می دهند و می گویند که همچنان طبق وصیت امیر مومنان، یار مظلوم و دشمن ظالم خواهند بود، کسی که سر سفره نظام اسلامی می نشیند باید فاصله خود را با ظالم مشخص کند. 

خطیب جمعه خرامه به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: هرچه که تلاش کنیم شهرستان را صنعتی کنیم و جاده های اصلی کشور از شهر ما عبور کنند باز هم اجداد ما کشاورز بوده اند.

حجت الاسلام صباحی بیان داشت: متاسفانه سیاست های غلط باعث شده مهاجرت به کلان‌شهرها زیاد شود، کسانی که در روستا شغل خود را از دست داده اند به اطراف شهرهای بزرگ آمده و یک حلبی آباد راه انداخته اند و حاشیه نشین شهر شده اند، مجموعه ای که معضلات اجتماعی زیادی برای این شهرها به وجود آورده است.

 خطیب جمعه خرامه با تاکید بر درمان این گونه سیاست های غلط گفت: وقتی آب رودخانه کر به اولویت آب شرب شیراز و مرودشت تبدیل می شود، دیگر کسی نمی تواند در کربال زندگی کند، در حال حاضر اولویت، چاه های غیرمجاز بالادست شده درحالی که سند این آب در دست مردم کربال است.

وی افزود: چرا وقتی میخواهند منطقه ویژه اقتصادی درست کنند اولویت در شیراز است، می خواهند کارخانه راه بیندازند اولویت در شیراز است، بیایید 10 نقطه استان را انتخاب کنید و امکانات را در آنجا توزیع کنید، وقتی همه امکانات در مرکز استان جمع شده مهاجرت هم شدید تر خواهند شد. 

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: هفته جهاد کشاورزی یعنی به داد روستاها برسید، سیاست های غلط دولت ها باعث شده مهاجرت به شهر زیاد شود، اگر همان امکانات کلان شهر در سایر مناطق بود، مهاجرت ها نهایتا به مرکز شهرستان ها بود و مردم حاشیه نشین نمی شدند. 

خطیب جمعه خرامه گفت: در سال تولید و اشتغال باید به روستاها رسیدگی شود، روستایی امنیت تولید ندارد، نمی داند محصولش را می خرند یا نه، وضعیت زندگی در روستاها خوب نیست اگر خشکسالی هست باید همه جا مشکل باشد، چرا باید فقط به روستایی فشار بیاید، چرا اموات روستایی باید روی زمین بماند تا آب غسل را با تانکر بیاورند. 

وی در پایان خطاب به مسوولین استان گفت: روستایی بیشترین حضور پای صندوق دارد، روستایی بیشترین حضور در راهپیمایی دارد، روستایی بیشترین شهید را داده است، اگر امکاناتی وجود دارد باید برای همه مردم باشد، آبی که سند آن در دست مردم کربال است تبدیل به آب شرب شیراز شده پس مردم کربال چه کار کنند، پس آب شرب این مردم چه می شود. 

کارگزاران حکومت  جمهوری اسلامی عدالت را احیاء کنند

حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه در خطبه های امروز ظهر با تسلیت شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین علیه السلام اظهار داشت:برجسته ترین زندگی  حکومت  مولا استقرار عدالتبود و در طول چهار سال و چند ماه دغدغه و اهتمامشان اقامه  عدل در جامعه بود.

وی گفت:امروز در نظام اسلامی همه کارگزاران حکومت از بالا تا پایین باید عدالت را احیاء کنند و تبعیض را بردارند و به طبقه محروم و مستضعف و فقیر جامعه توجه کنند و بر بیت المال مراقبت ویژه نمایند .

انصاری با بیان اینکه ۲۷خرداد آخرین شب قدر  و روز جهاد کشاورزی است افزود: احتمال قدر بودن شب ۲۳بیشتر است و سرنوشت سال ما در این شب امضاء نهایی میشود  که باید مراقبت کنیم و بهره کافی را ببریم .

امام جمعه قائمیه با قدر دانی از زحمات جهاد کشاورزی گفت: از مردم و کشاورزان  خواستار تعامل و همکاری  بیشتر با این نهاد هستیم  و مسئولین ما نسبت به کشاورزان تلاش بیشتر کنند  .

وی با بیان اینکه یک تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز هفته قوه قضاییه و آغاز هفته صرفه جویی در آب است نیز تاکید کرد: همه ما باید صرفه جویی در آب را جدی بگیریم چون استان ما را کم آبی تهدید جدی می کند.

انصاری گفت :  کم آبی مشکل جدی برای نسل های آینده است که با قناعت ، صرفه جویی و الگوی مصرف صحیح می توانیم  به فکر نسل های آینده نیز  باشیم و بحران کم آبی را به خوبی مدیریت کنیم.

امام جمعه قائمیه با تشکر ازعملکرد قوه قضاییه وحوزه قضائی بخش چنارشاهیجان و کوهمره بیان کرد:انتظار مردم برخورد انقلابی با هرگونه فساد و تخلف می باشد که آرامش و امنیت برقرار گردد.

متاسفانه عده ای  قضیه  آتش به اختیار را تحریف ومغرضانه حرف می زنند

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه 26 خردادماه ضمن تسلیت شهادت اولین مظلوم عالم حضرت علی (ع) اظهار داشت: در مورد شخصیت امام علی (ع) سخن بسیار وجود داردچه از زبان قران چه از زبان آیات وروایات وچه نقل از شیعه وسنی ویهودی ومسلمان وغیر مسلمان در مورد شخصیت بی بدیل این انسان حرف برای گفتن بی شمار است .تمامی انسانها شیفته فضائل وکرامات حضرت علیی هستندوبایداز سبگ زندگی و عدالت محوری وعدالت علوی این مرد خدایی باید الگو گیری کرد .

امام جمعه سپیدان ضمن تبریک به جهادگران وفرارسیدن سالروز تاسیس جهادسازندگی به فرمان امام راحل گفت:جهاد سازندگی یکی از نهادهای مردمی اول انقلاب بود که به فرمان امام راحل تشکیل شد وبه صورت خود جوش از دل انفلاب روئید وبا روحیه ای جهادی پا به عرصه گذاشت امروزه جهاد کشاورزی باید الگوی موفقی در زمینه اقتصاد مقاومتی وتولید واشتغال باشد.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت: باید هم مردم هم مسئولین در خصوص آب شرب وکشاوری مدیریت کنند مدیریت به معنای واقعی وصرفه جویی نیز در اسلام موکدا تاکید شده است خصوصا درشرایطی که بحران اب در شهرستان ما نیز مشهود است  وبا بهره گیری از فناوری های جدید بتوانند در این خصوص مدیریت داشته باشند آنهم مدیریتی جهادی تا دچار مشکل کمبود آب نشویم.

امام جمعه شهرستان سپیدان در بیسج اساتید وشهادت دکتر چمران عنوان داشت: یاد وخاطره شهید چمران کهنه نمی شود باید جوانان ، دانشجویان ،اساتید ونخبگان در نگرش زندگی این مرد خدایی درس والگو بگیرند .انسانی که همه چیز داشت .مقام وسواد وپول وزن اما دچار شهوت نشد وبه تنها خواسته خود یعنی شهادت رسید .شهید چمران در مکتب امام علی(ع) رشد کرده بود  ودراین مکتب بزرگ شد وبه آرزوی دیرینه اش رسید.

وی در ادامه در خصوص دیدار های مقام معظم رهبری با دانشجویان ؛ کارگزاران ؛هنرمندان گفت: هر انقلابی فراز وفرود دارد ودراین مسیر آسیب هست اما نباید به دست دشمن سپرد وکارشنکی کرد مشکلات هم در داخل هست وهم در بیرون. نباید حرکت اصلی انقلاب ونظام دچار انحراف شود .حفظ امنیت مردم وتمامیت ارزی از دستاوردهای نظام است برخی از فرمایشات معظم له برداشتهایی سیاسی دارند اینها وکلام رهبری میزان است وباید همه بر طبق میزان عمل کنند .فرموده رهبری پرهیز از دو قطبی شدن جامعه است مردم باید هوشیار باشند.

خطیب نماز جمعه سپیدان گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اینکه در فکر و فرهنگ وسیاست؛ جامعه وکشوردچار تعطیلی در جمع دانشجویان آنها را افسران جنگ نرم خواند ومسئله آتش به اختیار را گوشزد نمود که متاسفانه عده ای این قضیه را تحریف می کنند ومغرضانه حرف می زنند . مسئولین باید کم کاری های خود را جبران کنند ودر قبال تحریم های جدید دشمن واکنش نشان دهند واین را باید با حضور خود در راهپیمایی روز قدس نشان دهیم. متاسفانه امروز در دستگاههای فرهنگی وهنری تعطیلی وجود دارد که باید مسئولان مربوطه خصوصا وزیر ارشاد پاسخگو باشد.

امام جمعه  شهرستان سپیدان در خطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون  ماه مبارک رمضان  وبهره گیری از این ماه مطالبی را بیان نمود.


سند ۲۰۳۰ به دنبال این موضوع بود که تفکر شهید فهمیده ها را محو نماید

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز زرقان با اشاره به سالروز شهادت مولی الموحدین علی (ع) و تسلیت این روز گفت: شهادت علی (ع)  غروب خورشید حقیقت و هدایت برای همه عالم بشریت بود ،ایشان شخصیتی بی نظیر و فراتر از این عالم بود که هر کس به وجود آن حضرت آشنا گشته محو و عاشق شخصیت ، ایمان ، زهد ، تقوی و خصایص بلند ایشان شده است  و افزود شیعه ی واقعی علی ابن ابیطالب (ع) در همه حالات علی ابن ابیطالب (ع) با ایشان هست.

خطیب نماز جمعه زرقان امام علی (ع) را دریایی از علم و فضیلت توصیف کرد که با رفتن ایشان جهان این دریای گرانبها را از دست داد و همچنین امام علی (ع) را شخصیتی فراتر از این عالم دانست که هرکس با شخصیت آن بزرگوار آشنا گشته است بی اختیار عاشق و محو وجود و شخصیت عظیم ایشان شده است.

امام جمعه زرقان با اشاره به لغو سند آموزشی یونسکو موسوم به ۲۰۳۰ گفت: در مورد این سند از همه چیز ناراحت کننده تر این بود که نام و عنوان سازمان آموزشی یونسکو آقایان را دچار غفلت کرده بود و باید هوشیار باشند تا با مارکها و عناوین دچار خواب غفلت نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی در همین رابطه افزود : سند ۲۰۳۰ به دنبال این موضوع بود که تفکر شهید فهمیده ها را محو نماید زیرا دشمنان این کشور می دانند تا در این نظام آموزشی حسین فهمیده ها تربیت شود جای نفوذی برای هیچ سلطه گری نخواهد بود.

وی در پایان ادامه داد : در کارنامه سازمان ملل و یونسکو و سازمانهای مشابه بین المللی تحت سلطه مستکبران هیچ نقطه مثبتی دیده نمی شود.

مردم  بی عدالتی ها را تحمل نمی کنند

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سیره ی زندگی امام علی(ع) و عدالت علوی افزود: تنها حکومتی در جهان که ادعای عدالت علوی را دارد حکومت جمهوری اسلامی ایران است. و هر حکومتی که بر اساس عدالت نباشد بقایی ندارد. بنابراین در چنن جامعه ای نباید شاهد قر و تنگدستی برخی از مردم باشیم.

امام جمعه صفاشهر ابراز کرد: یک برگ زرین در زندگی علی (ع) عدالت است به طوری که نوشته اند 

وی افزود: اگر تمام مردم خصوصا کسانی که کمی از نظر مالی در رفاه قرار دارند و خیر و متدین هستند، فقط وجوهات شرعیه را پرداخت کنند من تضمین می‌کنم که هیچ فقیری باقی نخواهند ماند.

خطیب جمعه صفاشهر گفت: باید گروه های خیریه ای در شهر تشکیل شود اگرچه وجود دارد اما باید بیشتر تشکیل شود و فعالیت بیشتری انجام دهند همان طور که دیدم در زمان لزوم به کمک نیازمندان بیایند. و آنگاه می‌بینیم که در این شهر هیچ فقیری باقی نخواهد ماند.

وی افزود: مردم ما کاستی ها را تحمل می کنند اما بی عدالتی را هیچ کس تحمل نمیکند. 

در همین راستا با اشاره به تخصیص بودجه های دولتی به شهرستان ها گفت: با توجه به وضعیت موجود و اینکه این شهرستان برخوردار محسوب شده در حق این شهرستان ظلم می شود و در بسیاری موارد از بودجه های دولتی در این شهرستان خبری نیست. و حتی در بعضی موارد از بودجه های خود شهرستان هم متاسفانه با کم لطفی برخوردار می شویم.

خطیب جمعه صفاشهر اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور آیت الله امامی کاشانی برگزار شد مقرر شد که این بودجه (24درصد معدن) صرف امور شهر و شهرستان بشود و این عالم بزرگوار هم بر این امر تاکید داشتند ولی متاسفانه در استان کم لطفی می شود، من از مسئولین میخواهم که هر چه سریعتر این مشکل را حل و فصل کنند.

دولت باید به تعهدات و وعده های خود جامه عمل بپوشاند

 آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ نماز جمعه گفت : ماه رمضان، ماه نزول کتب آسمانی می باشد.

وی ادامه داد: خداوند در این ماه از ما میزبانی می کند به شرطی که ما شرایط مهمانی را داشته باشیم.

امام جمعه نی ریز خاطر نشان شد: روزه واقعی، روزه ای است که تمامی اعضا و جوارح ما روزه باشند.

وی با برشمردن گناهان زیاد مرتبط با زبان گفت: غیبت نکنید، دنبال عیوب مردم نباشید، دروغ نگویید که بسیار خطرناک هستند این گناهان.

آیت الله سید محمد فقیه در ادامه با اشاره به گناهان مرتبط با چشم بیان کرد: پسرهای جوان، مردها چشم چرانی نکنند و خانم ها و دختران جوان هم به گونه ای باشند تا در معرض چشم چرانی قرار نگیرند.

وی افزود :هم چنین گوش های خود را از آن چه که استماعش جایز نیست مبپرا بدارید.

خطیب جمعه نی ریز خطاب به عده ای که می گویند مهم پاک بودن دل است، بیان کرد: مگر بدون عمل صالح هم دل پاک می شود؛ نه نماز، نه روزه، نه رعایت حجاب، مگر بدون این ها، دل پاک شود؟

با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه تصریح کرد : قضات عالمانه حکم کنند و جز خدا به هیچ چیز توجه نداشته باشند و با انجام وظیفه الهی خود به مردم خدمت کنند.

وی بیان کرد : دولت با تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال، مشکلات مردم و جوانان را حل کند.

وی در پایان به نقل از سخنان امام خامنه ای (مدظله العالی) خطاب به سخنان رئیس جمهور گفت: دولت می بایست به حرفای خود جامه عمل بپوشانند تا کشور از این گرفتاری و فقر رهایی پیدا کند.

عملکرد خوب دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در برخورد با تروریست‌ها

حجت اسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های این هفته مرودشت ضمن عرض تسلیت شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) و گرامی‌داشت یاد و خاطره 17 هزار شهید ترور بیان داشت: از صدر اسلام تاکنون آنچه توانسته است حیات اسلام را تضمین کند و روزبه‌‌روز بر شکوه  و عظمت اسلام بیفزاید فرهنگ شهادت و جهاد و مبارزه و دفاع بوده است.

خطیب جمعه تصریح کرد: بعد از حادثه تروریستی تهران دستگاه‌های امنیتی و نظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اقصی نقاط کشور توانستند حماسه بزرگی را خلق کرده و بهترین نمایش را از خود در خصوص برخورد با عاملان جنایت و حادثه‌های تروریستی داشته باشند.

احمدی در ادامه شاخصه‌های انقلابی بودن را التزام عملی به اسلام و ولایت‌فقیه و فرمایشات مقام معظم رهبری و روشن نمودن مواضع خود نسبت به دشمنان نظام و انقلاب دانست و افزود: یکی از اهداف دشمنان نظام همواره دوقطبی کردن مردم در مسیر انقلاب است، بنابراین مسؤولان باید مراقب باشند که کشور در مسیر دوقطبی قرار نگیرد و فضای مخالف و موافق درست نکنند.

احمدی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به‌روز قدس بیان داشت: یکی از بهترین تدابیر امام راحل در برای آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی همین روز قدس است که با توجه به جریان‌های تکفیری موجود در منطقه، در حال حاضر حضور گسترده و پرشور مردم در این راهپیمایی خود می‌تواند تودهنی محکمی به آمریکای جنایتکار و یاوه‌گویان باشد.


مسئولین باید درمورد خسارت وارده به منابع طبیعی پاسخگو باشند

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درابتداء خطبه اول ضمن دعوت خود ونماز گزاران به رعایت تقوا ودوری از معصیت الهی گفت: تقوای الهی لباسی زیبا وارزشمندی است که براندام اسلام است،اسلام بدون تقوای الهی معنا ومفهومی ندارد،اسلام بدون لباس تقوا لخت وعریان است.

خطیب نماز جمعه بیضا درخطبه دوم با اشار به آتش سوزی های اخیر درعرصه های منابع طبیعی وملی بیضا گفت: مردم کوتاهی وغفلت مسئولین امر در واردشدن این همه خسارت به منابع مهم وارزشمند منابع طبیعی را فراموش نخواهند کرد ،مسئولین منابع طبیعی شهرستان سپیدان واستان فارس باید برای وارد شدن این همه خسارت پاسخگو باشند!چرا با وجود این همه عرصه های منابع طبیعی مهم وارزشمندتمهیدات لازم جهت جلوگیری از این آتش سوزی ها اندیشیده نشود؟چرابه جای ستاد بحران ستاد پیشگیری نباید تشکیل شود؟ضمن اینکه باید از تلاش های دلسوزانه همه مردم ،مسئولین دستگاه های مختلف اجرایی وخدماتی بیضا وشهرستان که نقش مهم واساسی در مهار آتش وجلوگیری از واردشدن خسارت بیشتر داشتند تقدیر وتشکر شود این گلایه هم هست که چرا اداره منابع طبیعی با وجود این همه گستردگی ووسعت منابع مهم وارزشمند طبیعی از داشتن امکانات در زمینه های مختلف ازجمله کادر اداری وتجهیزات خاموش کردن ومهار آتش محروم باشد؟ آیا حفظ ونگهداری این منابع برای شما اهمیت ندارد؟ضمن تشکر از فرماندار ،بخشدار وسایرمسئولین که با تشکیل جلسه ستاد بحران نقش مهمی در انجام هماهنگی وحضور پر رنگ مردم درمهار این آتش سوزی داشتندذکر این نکته ضروری است که این حادثه هشدار بزرگی به مسئولین امر است که تشکیل ستادپیشگیری از حوادث از تشکیل ستاد بحران به مرتب مهم تر است.

امام جمعه بیضا ضمن قدردانی از پیگیری های مجدانه خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان درمجلس شورای اسلامی درخصوص حل مسائل ومشکلات مردم در زمینه های مختلف گفت:به لطف همین پیگیری ها خوشبختانه تا الان درخصوص کمبود ویا قطع آب شهروندان گزارشی نرسیده است ولی متاسفانه در بسیاری از روستاها این بخش که بخش عمده ای از شهرستان را تشکیل می دهد شاهد کمبوهایی در زمینه های مختلف ازجمله آب شرب هستیم که همه اینها نشان از عدم اجرای عدالت در سالهای گذشته است ودراین زمینه مسئولان گذشته واقعاً کوتاهی کرده اند.که انتظارمی رود مسئولین دراین زمینه جدیدیت وتلاش بیشتری داشته باشند.

نظرات بینندگان