کد خبر: ۱۱۰۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های «کوهمره سرخی» فیروزآباد

با مشارکت و جان‌فشانی‌ نیروهای مردمی، منابع طبیعی و هلال احمر علی‌رغم کمبود امکانات آتش‌سوزی در جنگل‌های کوههای کوهمره سرخی فیروزآباد مهار شد.

به گزارش شیرازه،  با آغاز خردادماه و گرم‌تر شدن هوا شاهد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در مناطق مختلف هستیم دردی که بر تمامی دوستداران طبیعت و دلسوزان آیندگان سنگینی می‌کند ولی برای مقابله با بلای جان درختان بادام کوهی و پسته های هفتصد ساله فیروزآّباد به جایی نمی‌رسد.


یکی از مهمترین داشته‌های خدادادی شهرستان فیروزآباد داشتن جنگل‌ و مناطق بکری چون کوه برز و کوهمره سرخی بوده، سرمایه‌ای که به دلیل آتش سوزی و در سایه بی توجهی مردم شاهد از بین رفتن آن هستیم.

سال گذشته آتش به جان منطقه بکر و دست نیافتنی کوه برز افتاد و حدود 130 هکتار از این منطقه بکر در آتش سوخت و اگر رشادت های ارتش، سپاه و مردم محلی نبود خسارت ها بیش از این بود اما این بار آتش مهمان ناخوانده عرصه‌های جنگلی کوه های کوهمره سرخی روستای بیروکان بود و این آتش‌سوزی از ظهر سه شنبه آغاز شد و تا شامگاه روز پنج شنبه 25 خردادماه با تلاش و جان فشانی‌های کارکنان منابع طبیعی فیروزآباد، هلال احمر و نیروهای مردمی آتش مهار شد.


*فرماندار فیروزآباد از حضور به موقع امدادگران در ارتفاعات کوهمره سرخی خبر داد.

استوار میمندی افزود: نیروهای مردمی و نیروهای منابع طبیعی که در محل حادثه آتش‌سوزی منطقه کوهمره سرخی حضور داشتند بلافاصله برای اطفا آتش سوزی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید سبب کشانده شدن آتش به جبهه دیگر این منطقه شده است.
 
فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه پوشش گیاهی بلند و انبوه این منطقه سبب گسترش سریع آتش شده و وزش باد نیز مانع امدادرسانی سریع شده است، بیان کرد: عمده پوشش گیاهی این منطقه درختان بنه و بادام کوهی و پوشش مرتعی است.

عکاس: عرفان نارنج

منبع: فیروزنا

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اشرف نژاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
0
جنگل های بلوط کوهمره سوخت ، به خاکستر تبدیل شد کاش دولت مردان پر ادعا حضور داشتند و در مهار کردن آتش به مردم کمک میکردن ، فقط موقع انتخابات صندوق های رای گیری بر میدارن به سمت کوهمره میروند کجایین حالا که مردم و جنگل به شما نیاز دارد