کد خبر: ۱۱۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

سگ‌هایی که خواب و امنیت مردم کوار را گرفته‌اند/ تسریع در اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد

جمعیت زیاد سگ‌های ولگرد یکی از معضلاتی است که مردم شهرستان کوار با آن روبه‌رو هستند، معضلی که سلامت و امنیت مردم را به مخاطره انداخته است.
سگ‌هایی که خواب و امنیت مردم کوار را گرفته‌اند/ تسریع در اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگردبه گزارش شیرازه، جمعیت زیاد سگ‌های ولگرد یکی از معضلاتی است که مردم شهرستان کوار با آن روبه‌رو هستند، معضلی که سلامت و امنیت مردم را به مخاطره انداخته است. یکی از شهروندان کواری در این زمینه می‌گوید: ما ساکنان خیابان شهید سلمانی از حضور و سر و صدای سگ‌های ولگرد، روز و شب هیچ‌گونه آسایشی نداریم از شهرداری درخواست داریم که اقدامی برای این معضل انجام دهد.

یکی دیگر از شهروندان نیز با اعتراض به جمعیت زیاد سگ‌های ولگرد در این شهر، می‌گوید: خیابان سی متری شهدای ارتش یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر  کوار بوده و شب‌ها اکثر شهروندان برای پیاده‌روی و ورزش از این مکان استفاده می‌کنند اما متاسفانه افزایش سگ‌های ولگرد سبب رعب و وحشت در میان ساکنان و رهگذاران این منطقه شده است.

اعتراض رئیس شورای شهر کوار به معضل سگ‌های ولگرد


معضل حضور سگ‌های ولگرد اعتراض رئیس شورای شهر کوار، سید حجت حسینی را نیز درآورده و وی در این زمینه خطاب به شهردار و رئیس خدمات شهری کوار گفته است: صدای دلخراش و کلافه‌کننده سگ‌های ولگرد خواب و آسایش از مردم گرفته شده است. مردم شهر از این موضوع رنج می‌برند و خانواده‌ها نیز برای تردد فرزندان خود حتی در روز نیز احساس خطر می‌کنند.

وی افزوده است: با وجود تذکرات فراوان و تایید مناقصه زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط شورای شهر هنوز اقدام اساسی در این زمینه انجام نشده است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع در دستور کار قرار گیرد و اقدامی اساسی برای آن انجام شود.

سگ‌های ولگرد و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان

مهم‌ترین تهدیدی که این سگ‌های ولگرد برای جامعه دارند، شیوع بیماری هاری است. از معضلات و مشکلات افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و خطر حمله و گزش، سلب آسایش و آلوده کردن محیط است که لزوم کنترل اصولی این حیوانات را نشان می‌دهد.

بیماری هاری درمان ندارد و به گفته کارشناسان بهداشت بهترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری مقابله با افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و بدون صاحب است. بنابرایم باید نسبت به معدوم یا عقیم‌کردن این حیوانات اقدامات جدی انجام شود.

وفور سگ‌های بدون صاحب در محیط‌های شهری و روستایی و یا حاشیه شهرها خسارت‌های اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد. اصل پیشگیری بهتر از درمان تنها در بیماری‌های انسانی کاربرد ندارد بلکه در چنین مواردی پیش از آنکه حادثه‌های تلخی نظیر کشته شدن یک کودک در شیراز توسط سگ‌های ولگرد دوباره تکرار شود، باید اقدام موثری انجام داد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: گزارش ، سگ ، کوار ، سگ ولگرد
نظرات بینندگان