کد خبر: ۱۱۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
فرمانده سپاه بقیه الله شیراز:

آموزش و پرورش برای تحقق سند تحول بنیادین به کمک تمامی نهادها نیاز دارد / پیوند دوباره مدرسه و مسجد با طرح ادبستان انقلاب اسلامی

دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز گفت:در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای یک دانش آموز ایده آل از زمانی که وارد دوره تحصیلی می شود و تا زمانی که خارج می شود بیش از 46 خصویت برشمرده شده است.
آموزش و پرورش برای تحقق سند تحول بنیادین به کمک تمامی نهادها نیاز دارد / پیوند دوباره مدرسه و مسجد با طرح ادبستان انقلاب اسلامیبه گزارش شیرازه، محمدجعفر دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز، از برگزاری برنامه ی جشن ادب برای اولین بار در کشور با حضور بیش از ۱۴۰۰ نفر دانش آموز دوره تحصیلی ابتدایی همراه با خانواده ( جمع پنج هزار نفری دانش آموزان به همراه والدین) شنبه سوم تیرماه در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز خبر داد.

وی در مورد جزئیات این برنامه گفت: با توجه به برگزاری چندین جشن کشوری همانند جشن عبادت و جشن تکلیف سیاسی این بار جشن ادب برای اولین مرتبه در کشور با حضور دانش آموزان ابتدایی برگزار خواهد شد و مبنای این موضوع احادیث ائمه اطهار می باشد که با توجه به تقسیم دوره تربیتی انسان به سه دوره، 7 سال دوم  عمر را به عنوان دوره ادب آموزی برای کودکان معرفی نموده اند.

سرهنگ دوستدار بیان کرد: در این مراسم برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که شامل اهدا تندیس ادب به دانش آموزان برگزیده و همچنین فرزندان شهدای مدافع حرم، ارائه آموزه های مختلف، غرفه محصولات فرهنگی مختلف در حوزه تربیت کودک برای کودکان و والدین می باشد.

وی با اشاره به موضوع اصلی این برنامه که با هدف ارائه آموزه های مختلف در حوزه ادب و ادب آموزی می باشد گفت: آموزه هایی که در این مراسم مطرح می شود شامل چهار حوزه یعنی آشنایی با وظایف و مسئولیت ها در قبال خود، خدا، دیگران و طبیعت می باشند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) خاطر نشان کرد: باتوجه به این که اهداف بسیار مهمی در طراحی این برنامه نو و خلاقانه وجود دارد می توان مهم ترین اهداف مراسم جشن ادب را توجه مسئولین و خانواده ها به موضوع تربیت کودکان در این سن که مورد غفلت واقع شده، ارائه کار نو و جدید با هدف کمک به هویت دهی به این نسل و سومین هدف آن کمک به آموزش پرورش در اجرای برنامه ها که به شدت به مجموعه هایی که توانمند و مبتکر هستند نیازمند بوده تا بتواند به اهداف بلندی که در سند تحول بنیادین آموزش پرورش ذکر شده است برسد.

دوستدار ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای یک دانش آموز ایده آل از زمانی که وارد دوره تحصیلی می شود و تا زمانی که خارج می شود بیش از 46 خصویت برشمرده شده است که برخی از ویژگی های ذکر شده شامل این موضوعات می باشد: باید تلاش شود که انسان های موحد و معتقد به معاد، آشنا به  وظایف و مسولیت ها در مقابل خود، خدا، دیگران و طبیعت آشنا شوند، دانا، توانا، ولایت مدار، مقتصد، جهانی اندیش، منتظر، خلاق و ....که باید به گونه طراحی برنامه شود که کلیه دانش آموزان به این خصوصیت ها بطور کامل دست پیدا کنند.

وی اشاره کرد: نکته ی دیگری که قابل ملاحظه می باشد این است که این برنامه گوشه ای از چندین برنامه ی کانون تربیت نخبگان و آینده سازان بوده که یکی از حوزه های آن بحث ادبستان انقلاب اسلامی می باشد که این موضوع با همکاری شورای آموزش و پرورش شیراز و فرمانداری اجرایی شده و دانش آموزان ابتدایی تا پایه چهارم در کنار تحصیل با حضور در ادبستان مشغول به یادگیری آموخته هایی خواهند شد که در زمان تحصیل فرصت برای یادگیری آن نداشته اند.

دوستدار اضافه کرد: یکی از جنبه های اصلی بحث ادبستان پیوند دوباره ی مدرسه و مسجد بوده که انشاءالله با همکاری  خانواده ها و مسئولین بتوانیم در جهت احیای هرچه بیشتر مساجد گام های موثرتری را برداریم.

فرمانده ناحیه بقیه الله شیراز در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های تربیتی در ادبستان و کانون بخشی از دغدغه های خانواده ها در موضوع تربیت فرزندان دلبندشان مرتفع گردد.
نظرات بینندگان