کد خبر: ۱۱۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
شاخص‌های اصلاحات برای شورا/ حضور در احزاب سیاسی ۳۵ و تخصص شهری ۱۰ امتیاز

شروط عجیب پدرخواندگان اصلاحات برای لیست امید

اصلاح طلبان برای بستن لیست امید یک سری شاخص‌ها در نظر گرفته بودند. به عنوان مثال اگر افراد سوابق حزبی و تشکیلاتی داشته باشد ۳۵ امتیاز و داشتن تخصص در حوزه مسائل شهری ۱۰ امتیاز دارد که نشان می‌دهد سوابق سیاسی حرف اول را برای حضور در شورا می‌زند.
شروط عجیب پدرخواندگان اصلاحات برای لیست امید
به گزارش شیرازه، انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برگزار و قرار است بزودی فعالیت خود را آغاز کنند.

شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران یک نهاد اجتماعی است و نباید با آن سیاسی برخورد کرد و برخورد سیاسی با آن یعنی تیشه به ریشه شهر گذاشتن.

اصلاح طلبان برای گزینش افراد در لیست امید شاخص های را در نظر گرفته بودند و بر اساس آن شاخص ها اگر فردی امتیاز خوبی کسب می کرد در لیست قرار می گرفت.

مجموع امتیازها 100 بود و برخی اصلاح طلبان معقدند که افرادی با امتیاز 20 و 30 در لیست قرار گرفته اند و  افرادی با امتیاز بالای 60 و 70 از لیست حذف شدند.

نکته قابل توجه در این شاخص ها این است که اصلاح طلبان معتقدا نباید شهر توسط افراد غیر متخصص اداره شود و نباید چهره های که صرف ستاره بودن رای بیاورند و باید شهر توسط افراد زبده اداره شود.

اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در لیست شاخص ها اگر فردی تخصص شهری داشته باشد 10 امتیاز می گیرد و اگر در حزب سیاسی باشد 35 امتیاز به نظر می رسد اینگونه قرار است با تدابیر سیاسی  شهر اداره شود.

همچنین داشتن تخصص در حوزه مسایل عمومی و مرتبط با شورای شهر حداکثر 5 امتیاز داشت.

در بخشی از شاخص های در نظر گرفته شده برای شورای پنجم از سوی اصلاح طلبان آمده است:

با توجه به بررسی‌های علمی، پژوهشی و آماری صورت گرفته در خصوص شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات شهر ...، عملکرد شوراهای اسلامی شهر در سال‌های گذشته و چالش‌هایی که برای مدیریت شهری وجود دارد، نیاز به تدوین معیارهایی جهت بررسی صلاحیت و شایستگی افراد برای حضور در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر احساس می‌گردد.

در راستای فائق آمدن بر چالش‌های موجود و آتی شهر ... نیازمند حضور افرادی با شایستگی­های فنی، تخصصی و سلامت اخلاقی، اقتصادی و سیاسی است. حاکمیت" قانون‌گرایی" و "عقلانیت"در مدیریت امور شهری و توسعه پایدار شهر .... مستلزم حضور افرادی است که با نگاه به منافع ملی و حقوق شهروندان، رویکردی عقلانی، علمی و تخصصی جهت حل مسائل و مشکلات پیچیده‌ی شهر .... داشته باشند.

انتخاب افراد بایستی به‌گونه‌ای انجام شود تا لیست اصلاح‌طلبان از ناحیه تخصص افراد و سلامت اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و افشاگری‌هایی که رسانه‌های مجازی در این خصوص انجام می‌دهند، آسیب‌پذیر نباشد و اطمینان حاصل گردد که تهدیدی از این ناحیه برای لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان وجود نخواهد داشت.

با این تفاسیر و با در نظر گرفتن آرا و نظرات متخصصان و صاحب‌نظران، مجموعه‌ی ویژگی‌های موردنظر و وزن هر یک از آن‌ها برای انتخاب کاندیداهای لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در راستای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر .... به‌قرار زیر ارائه می‌گردد.

مراحل ارزیابی افراد متقاضی کاندیداتوری شورا:

بررسی صلاحیت اصلاح‌طلبی و حسن شهرت افراد

ارزیابی افراد بر اساس جدول شاخص­ها (تحصیلات، تخصص،  تجربه موفق و...)

ارزیابی نهایی توسط هیئت‌رئیسه‌ی شورای اصلاح‌طلبان استان / شهرستان (ابزار ارزیابی در این مرحله، مصاحبه می‌باشد).

لیست افراد برگزیده‌شده (حاصل از ارزیابی توسط هیئت‌رئیسه/کمیته‌ی منتخب ) برای رأی‌گیری جهت تایید نهایی به شورای عالی ارسال می‌گردد.

دو نکته‌ی مهم در خصوص ارزیابی افراد:

درصد کاندیداها30% زنان، 30% جوانان، 50% سایر(10%درصد از سهمیه زنان به بانوان جوان اختصاص می‌یابد. (با در نظر گرفتن همپوشانی جمع کل100%)

عدالت توزیعی منطقه­ای در گزینش افراد مدنظر قرار گیرد.

و اما شاخص ها و امتیازها:

شروط عجیب پدرخواندگان اصلاحات برای لیست امید
شروط عجیب پدرخواندگان اصلاحات برای لیست امید
شروط عجیب پدرخواندگان اصلاحات برای لیست امید
منبع: فارس
نظرات بینندگان