کد خبر: ۱۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
واکنش عضو هیات علمی دانشگاه شیراز به رشد ۱۲.۵ درصدی اقتصاد:

اتفاقی در کشور رخ نداده که رشد ۱۲.۵ درصدی حاصل شود/ اغلب این رشد نفتی است

جعفرقادری در واکنش به خبر رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصدی گفت: احساس رشد ۱۲.۵ درصدی برای اقتصاد سال ۹۵ کشور در جامعه وجود ندارد. هم اکنون اتفاق خاصی در کشور رخ نداده که اقتصاد شاهد چنین رشدی باشد.
اتفاقی در کشور رخ نداده که رشد ۱۲.۵ درصدی حاصل شود/ اغلب این رشد نفتی استبه گزارش شیرازه، جعفرقادری نماینده سابق مجلس و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در واکنش به خبر رشد اقتصادی 12.5 درصدی گفت: احساس رشد 12.5 درصدی برای اقتصاد سال 95 کشور در جامعه وجود ندارد. هم اکنون اتفاق خاصی در کشور رخ نداده که اقتصاد شاهد چنین رشدی باشد.

بانک مرکزی امروز، با انتشار گزارشی با عنوان رشد ۱۲.۵ درصدی اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۵، توضیح داده که بر اساس محاسبات اولیه و مقدماتی انجام شده، تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۹۵ (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) به ۶۶۹۱.۱ هزار میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با رقم دوره مشابه سال قبل (۵۹۴۶.۷ هزارمیلیارد ریال)، معادل ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.

جعفر قادری، بخشی از رشد اقتصادی کشور را مربوط به رشد تولید و صادرات نفت در سال گذشته دانسته اما تاکید کرده که در بخش‌های دیگر اقتصاد کشور، تحرکی احساس نمی‌شود که گویای رشد 12.5 درصدی باشد.

وی احتمال داد که پایه آماری تغییر کرده باشد و یا مسائل دیگری که سبب شده تا چنین نرخی اعلام شود، در غیر اینصورت بعید است که بخش‌های حقیقی اقتصاد، شاهد چنین رشدی باشد.

منبع: نسیم آنلاین
نظرات بینندگان