کد خبر: ۱۱۰۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

باید در چیدمان کابینه همفکری و تعامل صورت گیرد/بسیاری از روستاهای ما مشکل آب شرب دارند/مشکل پروژه های عمرانی اعتبار نیست سیستم اجرایی و مدیران هستند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت دوازدهم می خواهد موفق باشد باید در چیدمان کابینه همفکری و همراهی صورت گیرد و فرمایشات رهبری را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش شیرازه، محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسون عمران و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در نشست خبری شورای اداری شهرستان جهرم با اشاره به اتمام دوره ی دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم تا چند هفته آینده گفت: کابینه ای موفق است که در چیدمان آن تعامل رهبری، مردم و مجلس صورت گیرد و افرادی انتخاب شوند که نگاهشان با مسائل توسعه عمرانی و اقتصادی کشور باشد.

وی تصریح کرد: در بحث هسته ای اگر حمایت های مقام معظم رهبری نبود موضوع هسته ای به سرانجام نمی رسید.

رضایی با اشاره به ظرفیت های خصوصی در کشور عنوان کرد: بخش خصوصی مهم‌ترین ظرفیت برای اقتصاد مقاومتی است.مدیران و مسئولین نگاهشان به بخش خصوصی باید پر رنگ تر شود و رویکردشان، رویکردی اقتصادی باشد.

رئیس کمسیون عمران مجلس اظهار داشت: در دولت آینده باید شرایطی بوجود آید که بتوان بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی در کشور فعال شود.همان طور که در دولت های گذشته حمایت و پشتیبانی بوده است در دولت دوازدهم هم همین روند ادامه خواهد یافت و با ظرفیت های موجود پروژه هایی که شروع شده و یا بسیار طولانی شده است بتوان به اتمام رساند.

رضایی با توجه به توزیع عادلانه اعتبارات در روند توسعه شهر و روستا تاکید کرد: به توسعه روستایی توجه نمی شود و بسیاری از روستاهای ما مشکل آب شرب دارند.باید توسعه متوازن در نظر گرفت که در غیر این صورت روستاییان به شهر ها مهاجرت می کنند که عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.لازم است در توسعه روستاها و شهرستان ها عملکرد ملی و تخصصی باشد.

رضایی با اشاره به حمایت از پروژه های عمرانی شهرستان جهرم گفت: به جرات می توان گفت که برای تامین اعتبار در پروژه های عمرانی شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر مشکلی در روند پروژه ایجاد شود به سیستم اجرایی و مدیران آن باز می گردد.

وی یادآور شد: در پروژه آب رسانی از سد سلمان فارسی  به شهرستان جهرم و بیمارستان 310 تخت خوابی سید الشهدا (ع) اعتبار مالی آن تامین شده است و دغدغه مالی وجود ندارد.

رضای بیان کرد: در بحث راه شهرستان مشکل مالی آن حل شده است و راه شیراز_جهرم رو به اتمام است، مسیر جهرم _لارستان اکنون 25 کیلومتر آن به مناقصه گذاشته شده است و 10 کیلومتر دیگر آن نیز قبلا به مناقصه گذاشته شده و محور جهرم _قیر نیز پیمانکار انتخاب شده و پروژه عمرانی آن در حال انجام شدن است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:برای شهرستان جهرم امتیاز برق گرمسیری گرفته شد که اکنون نیاز به افزایش قدرت برق است که برای تحقق آن 30 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه بخش داران و مدیران شهرستان نباید نگاه سیاسی و جزیره ای داشته باشند گفت: بخشداران باید تمام توجهشان به توسعه عمرانی و خدماتی باشد و مدیران هم از نگاه جزیره ای خود بیرون آیند و تنها موضع خود را نبینند.

منبع:  پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، کمیسیسون ، دولت ، کابینه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
0
جناب رضایی در انتخابات شورای شیراز عملکردتان خوب نبود