کد خبر: ۱۱۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

مهمترین برنامه ما توسعه باغات دراراضی شیبداراست

نشست معاون امور باغبانی وزیر محترم جهاد کشاورزی با بهره برداران وکشاورزان شهرستان سپیدان با حضور جمعی ازمدیران استانی ،محلی وکشاورزان شهرستان در منطقه اردشیری بخش همایجان برگزار شد.

به گزارش شیرازه، در این نشست  معاون امور باغبانی وزیر محترم جهاد کشاورزی ؛ زارع خفری فرماندار سپیدان امنیت وآرامش کشور ایران را از برکات جمهوری اسلامی دانست وافزود؛ در دنیای امروز که انسان نماهای به ظاهر انسان در خون و دود وجنگ وجهل به سر میبرند کشور ما به برکت نظام جمهوری اسلامی امن وآرام است ودشمنان در صدد ضربه زدن به این آرامش وامنیت هستند که البته با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدبیر دولت مردان و وحدت احاد مردم این آرزو را به گور خواهند برد.


شبیرزارع خفری سپیدان را نگین زاگرس وسرشار از همه زیبایی خدا دادی معرفی کرد وبیان نمود؛ شهرستان سپیدان دارای حدود ۹۰هزار نفرجمعیت می باشد که ۷۵درصد از این جمعیت را روستاییان وعشایرتشکیل میدهند که هنوز هم با روش سنتی امرار معاش می نمایند.


در ادامه طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:وزارت خانه یک شیوه نامه ای را به مناطق مختلف کشور ارسال کرده است که با مشارکت جوامع محلی نسبت به کشت هیجده گونه گیاهی مثمر بر روی عرصه های منابع ملی منابع طبیعی در ۵میلیون هکتار طرح نویسی شود تا مردم هم حافظ ونگهبان منابع ملی باشند وهم بهره برداری مطلوب نمایند.


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان فارس پیشتاز در اجرای طرح توسعه  باغات در اراضی شیبدار است ، افزود؛ براساس شیوه نامه محل هایی که میزان بارندگی در آنجا ۳۰میلیمتر به بالا باشند به کاشت گونه های گیاهی اختصاص داده میشوند که شهرستان سپیدان با ۴۵۰میلیمتر بارندگی مناسب برای اجرای طرح توسعه ارضی شیبدار می باشد که البته باید از الان به فکر ایجاد صنایع تبدیلی این گونه های گیاهی دراین شهرستان باشیم.

در ادامه خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی بحث استفاده از اراضی شیبدار را بحث بهره وری از طبیعت وزمین دانست واظهار داشت:دولت محترم و وزات جهاد کشاورزی در دوسال گذشته بایک اندیشه بلند قصد احیاء اراضی شیبدار را داشته اند که موانع ذهنی عملی برسراه آنها بود که مجلس ازسال گذشته پیگیر بوده است تا این موانع ذهنی وعملی را برسر راه دولت محترم برداردتا این طرح راعملی کنند.


نماینده مردم سپیدان هدف اصلی این طرح را احیاء ، ایجاد وبهروری دانست واضافه کرد؛ امروز این طرح در روستاهای اردشیری بخش همایجان اجراخواهد شد که امیدواریم با فرا گیر شدن این طرح در دو بخش دیگر شهرستان نیز اجرا گردد تا مردم شاهد شاهد یک جهاد ملی وعمومی باشند.

قاسمی مدیر جهاد کشاورزی استان فارس اعلام داشت :جهادکشاورزی با برای محرومیت زدایی از روستاهای کشور به فرمان امام راحل تاسیس شد تا جوانان این کشور بسیج شوند تا چهره محرومیت را از روستاها بردارند که البته به قدری خوش درخشیدند که مدیریت جهادکشاورزی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان الگوی همه مدیران معرفی شود.


وی در ادامه یکی از دستاوردهای دولت تدببر وامید را خود کفایی در گندم بیان کرد وتصریح کرد؛ خوشبختانه استان فارس ۱۰درصد از تولیدات کشاورزی ۱۵درصد از تولید محصولات باغی کشور را به خود اختصاص داده است که این توفیات به همت وتلاش کشاورزان به وجود آمده است.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان