کد خبر: ۱۱۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
معاون وزیر کشاورزی در نی ریز:

نی ریز تامین کننده پیوندک، قلمه و نهال مورد نیاز باغداران استان فارس و کشور می شود

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از اراضی شیبدار بخش پشتکوه جهت واگذاری بازدید و همچنین جهت بررسی مسائل و مشکلات این منطقه در بین کشاورزان حضور یافت.

به گزارش شیرازه،  به مناسبت هفته جهاد کشاورزی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در مرکز خدمات جهاد کشاورزی مشکان در خصوص بررسی مسائل و مشکلات  این منطقه و واگذاری اراضی شیبدار بخش پشتکوه  بازدید به عمل آورد.


شایان ذکر است: طهماسبی معاون محترم وزیر جهادکشاورزی درامور باغبانی  و حاجی وند مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارتخانه٬  و قاسمی رییس سازمان جهادکشاورزی استان فارس و جمعی از مدیران این سازمان  از اراضی شیبدار بخش پشتکوه جهت واگذاری، بازدید کردند.


 طهماسبی معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید گفت: با توجه به پتانسیل استان فارس در جهت توسعه باغداری و سطح زیر کشت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در اراضی شیب دار از حدود 30 هزار هکتار سطح زیر کشت درختان مثمر در کشور ، حدود 16 هزار هکتار با به خود اهتصاص داده است.


وی ادامه داد: هم اکنون با انجام طرح های مطالعاتی و شناسایی بر روی پهنه بندی باغات موجود و با استفاده از آب سبز به صورت دیم بر روی گونه های مثمر کار شده است.


معوان وزیر کشاورزی در ادامه افزود: با توجه به نیاز بازار و باغداران به نهال خوب که در واقع خمیر مایه اصلی تولید می باشد، مقرر شده است در شهرستان نی ریز یک باغ به عنوان باغ مادری برای تامین پیوندک، قلمه و نهال سالم در جهت تامین نیاز استان فارس و سایر استان ها احداث شود.







منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان