کد خبر: ۱۱۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
طعنه‌ها و انتقادات شدید امام جمعه شیراز به مسؤولان ارشد فارس

مسؤولان طلبکار و مردم بدهکار شدند!/ اجتماع معتادان و زنان بدکاره در برخی محلات، مایه ننگ شیراز است

امام‌جمعه شیراز با انتقاد شدید از برنامه‌های اشتباه مسئولان فارس که منجر به ایجاد شهروند درجه یک و دو شده است، و با بیان اینکه برای حل مشکلات از ادارات مأیوس شده‌ام گفت: مسؤولان طلبکار هم شده‌اند، مثل‌اینکه مردم هستند که بدهکارند و باید پاسخگو باشند!
مسؤولان طلبکار و مردم بدهکار شدند!/ اجتماع معتادان و زنان بدکاره در برخی محلات، مایه ننگ شیراز است/ در خانه‌های قدیمی معتاد و زن روسپی تربیت می شود!به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی پس از برگزاری چندین جلسه در مناطق محروم شیراز همزمان با ماه مبارک رمضان و دیدار چهره‌به‌چهره با مردم مستضعف محلات جنوب شهر، در نشست پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم که با حضور استاندار فارس، رئیس‌کل دادگستری فارس، فرمانده ارشد ناجا در استان، و جمعی دیگر از مسؤولان ارشد استان فارس برگزار شد، گفت:­­­­ سرمایه ما مردم هستند و با توجه به حضور آن‌ها، نظام کار و تلاش می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم این مسئله را بارها متذکر شدند که متوجه اقشار ضعیف جامعه باشید و به آن­ها عنایت و توجه ویژه داشته باشید.

وی افزود: در بعضی مناطق محروم به این باور رسیدم که درمجموع، حاصل تمام برنامه‌ریزی­‌ها منجر به درست شدن شهروند درجه‌یک و درجه‌دو شده است و از تمام جهات و در تمام قسمت­ها مانند بهداشت، آموزش، امنیت، آموزش‌وپرورش، رفاه، آب و فاضلاب و... این قضیه صادق است که باید جلوی آن را گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: بعضی از مناطق که واقع در قلب شهر شیراز است، مشکلات و معضلات این شهر را اضافه می‌کند، مانند محله سنگ سیاه که دارای صدها اثر میراثی است، امّا می­‌بینیم محل پخش مواد شده است!

ایمانی با اشاره به اینکه راه ­حل این مشکلات را در هم‌­افزایی امکانات مسئولان می‌­دانم، ادامه داد: مسئولان مختلف و محترم استان و شهرستان که امکاناتی دارند، هرکدام اگر به­ تنهایی بخواهند وارد ماجرا شوند نمی­‌توانند کاری کنند، امّا با هم‌­افزایی امکانات می­‌توانند مشکلات را برطرف کنند.

وی همچنین گفت: برای شیراز ننگ است که هر گوشه‌­ای را باز می­‌کنیم در جنوب شهر، سروکله معتاد پیدا می‌­شود! آن‌هم معتادی که خرده‌­فروش هم هست؛ یعنی نه‌تنها خودش اعتیاد دارد، بلکه در کمک به اعتیاد دیگران هم تلاش می‌کند که البته نمی­‌خواهیم بگوییم معتاد مجرم است، امّا می­‌گوییم معتاد بیمار است، این بیمار نباید جایی باشد که دیگران هم بیماری را بگیرند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در تمام مناطقی که بازدید داشتیم، مشکل آب، فاضلاب، مسائل آموزشی مخصوصاً در مناطق جنوب شرقی، دیده می‌شود، اظهار داشت: برخی محله‌ها جمعیتشان زیاد است و با وجود این، دبیرستان دخترانه و پسرانه ندارند.

ایمانی اضافه کرد: به خاطر آب سطحی که بالاست در بعضی مناطق مشکل بیماری سالک داریم و در منطقه‌ای دیگر، خانه­‌های میراثی یا دیوار ندارد و یا خراب‌شده و مرکز اجتماع معتادین و زنان بدکاره شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بعضی از این مناطق به صورت سازمان­‌یافته گروهِ خریدوفروش مواد مخدر اسکان پیدا کردند، یعنی در یک منطقه و کوچه فلان... به‌صورت سازمان‌­یافته کار می­‌کنند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: این­ مسائل بیخ گوش ماست و باید آن را دنبال کنیم. اراذل‌واوباشی که هستند واقعاً بعضی­‌هایشان نیاز به تبعید دارند و قمه­‌کش­‌هایی که در این محله‌­ها هستند، سلامتی و آسایش خانواده‌­ها را تهدید می­‌کنند.

ایمانی افزود: مردم این مشکلات را به ما گفته‌­اند و انتظار و امید هم دارند که نظام جمهوری اسلامی کمکشان کند؛ این­ مردم شهروند استان فارس هستند و ما در مقابلشان مسئول هستیم؛ این وظیفه من است که اعلام کنم و این اخطار را بدهم.

وی همچنین اظهار داشت: همه‌چیز روی کاغذ امن‌وامان است، شهر گل‌وبلبل است. هیچ مشکلی هم ندارد، امّا این مشکلات در میان مردم هست.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: با مدیرکل میراث فرهنگی خیلی گفت­‌وگو داشتیم، امّا نه راه­‌حل ما را قبول دارند، نه خودشان راه­‌حل دارند و نه مردم را به‌حساب می‌آوردند! من راه­‌حلی که دارم در خطبه­‌های جمعه دو سال پیش گفتم که یک فضایی را مشخص کنید، این را آماده و بهسازی کنید، آن را مرکز توریسم، رفت‌وآمد و میراث فرهنگی کنیم، بافت دست نخورد، خانه­‌ها دست نخورد، گذرها دست نخورد. این مرمت شود و بماند که همه بیایند و ببینند.

ایمانی افزود: حرف من این است در خانه‌های قدیمی معتاد و زن روسپی تربیت می­‌شود، اگر مسئول نیستید هیچ، اگر مسئولید چرا روسپی‌گری؟!

وی با بیان اینکه باید جهادی کار کنیم و دنبال کار بدویم، خطاب به مدیران حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: صحبت­‌های آقای استاندار مقداری ما را امیدوار کرد، اما من از برخورد اداری مسئولین ادارات مأیوس شدم، چون همه بر اساس اینکه ما این کارها را کردیم، طلبکار هم هستید، هیچ بدهی هم ندارید و مردم هستند که بدهکارند!

امام‌جمعه شیراز در پایان نیز گفت: امیدوارم در برابر این مسؤولیتی که عهده‌دار هستیم، در شب اول قبر، جواب خدا و روز قیامت را داشته باشیم!
نظرات بینندگان