کد خبر: ۱۱۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
فرماندهی سپاه ناحیه سپیدان گفت:

شهید چمران هم مرد علم بود وهم مرد عمل

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان گفت: شهید چمران هم مرد علم بود وهم مرد عمل ؛ او هم در میدان علم وهم در میدان عمل توانست مجاهدتهای خود را به عینه به اثبات برساند.

به گزارش شیرازه، مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در جمع اساتید بسیجی در سالروز شهادت دکتر چمران گفت : شهید چمران را می توان نمونه ای کامل ازیک سرباز ولایتمدار دانست او انسان کاملی بود که در تمامی مراحل زندگی رشد یافت ودر مکتب امام حسین (ع) شاگردی کرد ودر این راه به مقصود اصلی خود رسید ودر این برای رسیدن به معبود خود از تمامی چیزهایی که آرزوی یک انسان بود گذشت.

  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان افزود: با نگاهی اجمالی به زندگی ساده این شهید بزرگوار می شود فهمید چمران انسان بزرگی بود که در این دوران به مانند او دیگر یافت نمی شود او مرد خدایی بود که راه رسیدن به خدا از هست ونیست خود گذشت در زمانی که بالاترین مدارج علمی را در بهترین دانشگاههای دنیا میگذراند برای تحصیل دردانشگاه جبهه وارد میدان می شود ومانند یک شاگرد ومحصل ممتاز در این میدان وعرصه مانند همیشه  موفق شد ودر طول دوران دفاع مقدس بار های بار شجاعت خود را به رخ جهانیان کشاند.

 شیخ موحد ادامه داد: چمران فرمانده ای جنگاوری و در عین حال یک سرباز ولایتمدار بی چون وچرا بود  برایش جبهه ایران ولبنان فرق نمی کند وبرای اجرای دستور فرمانده حد ومرز وزمین وزمان نمی شناسد تنها چیزی که برای اوملاک بود حضور در جبهه اسلام وخدمت به مظلومان بود او عارفی به تمام معنا بود که خودرابرای خدا خالص کرد ودر این را سختی هایی بسیار کشید.

وی افزود: مانند شهید چمران را فقط وفقط در دوران دفاع مقدس می توان یافت این شهید با تمامی نام و نشانهایی که داشت درکنار سایر رزمندگان زندگی ساده ای داشت واین سادگی نشانه ای از خدایی بودن این انسان افسانه ای است شاید قرنهای قرن بگذرد تا دنیا انسانی مانند شهید چمران به خود ببیند. انسانی که در تمامی زمینه به واقع انسانی کامل ورشد یافته بود انسانی که در علم وعمل نمونه ای رشد یافته بود.

در ادامه سرهنگ رستمی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان خطاب به اساتید بسیجی افزود: علم وحلم شهید چمران مثال زدنی نیست او سربازی بود که توانست فاتح جبهه های درون وبرون باشد او فرمانده فرامرزی بود وتوانست انسانیت را به دنیا صادر کند شهید چمران انسانی از جنس آسمان بود که چند روزی میهمان زمینیان شده بود ودر این چند روزهم زیبا زندگی کرد.

 فرمانده سپاه ناحیه سپیدان گفت: ما امروز مانند چمران ها در ایران ودنیا نداریم شاید باشند انسانهایی شریف که در گمنامی تمام برای خدمت به اسلام وبشیریت راه چمران را ادامه میدهند اما چمران با گذر از نام ونان به اینجا رسید وامروز الگو برداری از آن هست که برخی ها را در این راه موفق کرده است باید از روزهایی زندگی چمران بهترین نوشته ها را نگاشت  زندگی اوتنها در مسیر علم خلاصه نمی شد او هم مرد علم بود وهم مرد عمل .

وی افزود: او هم در میدان علم وهم در میدان عمل توانست مجاهدتهای خود را به عینه به اثبات برساند امروز باید از چمران الگو بگیریم باید علم وعمل در کنار هم باشد. شهید چمران با خدابود وبرای خدا زندگی کرد وبه خدا رسید و علم وحلم وعمل شهید چمران او را خدایی کرد وبرای رسیدن به خدا خالصانه وخاشعانه تلاش کرد.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپاه ، سپیدان ، شهید چمران
نظرات بینندگان