کد خبر: ۱۱۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
رئیس ستاد استهلال استان فارس

اعزام ۲۰ گروه استهلال برای رؤیت ماه شوال به نقاط مختلف شیراز

رئیس ستاد استهلال استان فارس از اعزام ۲۰ گروه استهلال ماه برای رؤیت هلال ماه شوال به نقاط مرتفع شیراز و اطراف این شهرستان خبر داد.
اعزام ۲۰ گروه استهلال برای رؤیت ماه شوال به نقاط مختلف شیرازبه گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان رئیس ستاد استهلال استان فارس از اعزام 20 گروه استهلال ماه برای رؤیت هلال ماه شوال به نقاط مرتفع شیراز و اطراف این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این گروه‌‌‌هایی در شهرستان‌ها نیز به صورت ثابت برای روئت ماه حضور دارند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها از عصر روز شنبه 29 ماه مبارک رمضان برای روئت ماه شوال به مناطق از پیش تعیین شده که موانع کمتری برای رصد در آنجا وجود دارد اعزام می‌‌شوند، گفت: هر چند که پیش‌بینی‌ها بر سی روزه بودن ماه مبارک رمضان است و احتمال روئت ماه شوال در غروب روز شنبه بسیار کم است اما برای احتیاط و محکم‌کاری این گروه‌ها به کار رؤیت ماه مشغول می‌شوند. 

رئیس ستاد استهلال استان فارس عنوان کرد: این گروه‌ها برای رؤیت ماه با تجهیزاتی مثل تلسکوپ، دوربین، جی پی اس، قبله‌نما و دیگر تجهیزات به مناطق مختلف استان فارس اعزام می‌شوند.

وی گفت: گروه‌های استهلال ماه بعد از استقرار در مکان‌های از پیش تعیین شده نتیجه رؤیت ماه را بلافاصله بعد از غروب آفتاب به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند تا با توجه به اخبار سایر استان‌ها نتیجه قطعی اعلام شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان