کد خبر: ۱۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

«مارگون» چشم‌انتظار وعده مسئولان/ توریستی‌ترین روستای فارس گاز ندارد

روستای مارگون، یکی از زیباترین روستاهای هدف گردشگری استان فارس سال‌هاست چشم‌انتظار برخورداری از نعمت گاز است.
«مارگون» چشم‌انتظار وعده مسئولان/ توریستی‌ترین روستای فارس گاز نداردبه گزارش شیرازه، روستای زیبای مارگون یکی از زیباترین و توریستی‌ترین روستاهای استان فارس است که به واسطه وجود آبشار مارگون یکی از گردشگرپذیرترین نقاط استان فارس است. قندیل‌های زیبای آبشار در فصل زمستان و آب و هوای خنک در فصل تابستان سبب شده که این روستا در همه ایام سال پذیرای گردشگرانی از داخل و خارج باشد.

توریستی‌ترین روستای فارس گاز ندارد

قاسم پاک‌نژاد، بخشدار بخش مرکزی سپیدان نداشتن گاز را یکی از مشکلات این روستا می‌داند و از لزوم گازرسانی به این روستای هدف گردشگری این شهرستان سخن می‌گوید. به گفته وی مردم روستا هنوز با نفت و چوب درختان برای گرمایش منازل استفاده می‌کنند.

شبیر زارع خفری، فرماندار سپیدان تعداد روستاهای واجد شرایط این شهرستان برای گازرسانی را 180 روستا اعلام می‌کند که 138 روستا تاکنون گازرسانی شده و 42 روستا در انتظار گازرسانی باقی ماندند.

35 روستای سپیدان فاقد گاز هستند

به گفته وی برای 7 روستا پیمانکار مشخص شده و به زودی عملیات گازرسانی به آنها آغاز می‌شود اما 35 روستای سپیدان از نعمت گاز بی‌بهره هستند که با توجه به زمستان‌های زودرس این شهرستان انتظار است نسبت به رفع موانع گازرسانی این روستاها اقدام شود.

زارع خفری روستای مارگون را در لیست این 35 روستای محروم از گاز می‌داند و معتقد است با توجه به بعد گردشگری این روستا انتظار بیشتری برای رفع محرومیت گاز آن وجود دارد.

روستای مارگون در دهستان کهمر سپیدان واقع شده و در گزارشی که آذرماه 95 منتشر شد، صالح مشتاقی لاری فرماندار سابق سپیدان گفته بود شرایط خاص منطقه از جمله کوهستانی بودن و فاصله زیاد با خط انتقال اصلی سبب شده که گازرسانی به این منطقه با خط انتقال گاز انجام نشود.  

مارگون چشم‌انتظار راه‌اندازی ایستگاه‌های «مادر و دختر»

مشتاقی لاری از طرحی به نام «مادر و دختر» برای گازرسانی به این مناطق خبر داده و گفته است: «در طرح جدید گازرسانی به روستاها از خطوط انتقال استفاده نمی‌شود بلکه با احداث جایگاه‌های موسوم به جایگاه‌های مادر و دختر گاز CNG به وسیله خودروهای حمل گاز به ایستگاه‌های روستایی منتقل و در شبکه توزیع تخلیه می‌شود».

این طرح هنوز برای دهستان کهمر و روستای مارگون انجام نشده است و شبیر زارع خفری امیدوار است که امسال این امر محقق شود تا توریستی‌ترین روستای استان فارس از نعمت گاز برخوردار شود.

عدم برخورداری برخی از روستاهای سپیدان از گاز سبب واکنش نماینده این شهرستان شده است، به گفته علاءالدین خادم به دلیل بافت جنگلی و فضای بکر طبیعی منطقه در صورتی که در این زمینه بی‌توجهی شود منابع جنگلی مورد آسیب قرار می‌گیرد.

به باور وی جنگل‌ها و فضای سبز این مناطق یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که در صورت تاخیر در گازرسانی جنگل‌ها  از بین می‌رود و خسارات جبران‌ناپذیری به زیرساخت‌های گردشگری شهرستان سپیدان وارد می‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان