کد خبر: ۱۱۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

آرمان قدس معیاری برای سنجش صداقت بشر در نوع‌دوستی و آزادی‌خواهی است

روز جهانی قدس به تدبیر فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) جهت احقاق حقوق مسلمین جهان و دفاع از کیان و شرافت اسلام و ادیان توحیدی بدین نام گذشته شد.

به گزارش شیرازه، عباس روستا فعال سیاسی در یادداشت خود در خصوص روز جهانی قدس نوشت: روز جهانی قدس به تدبیر فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) جهت احقاق حقوق مسلمین جهان و دفاع از کیان و شرافت اسلام و ادیان توحیدی بدین نام گذشته شد.

این روزنه تنها برای مسلمانان بلکه برای هر آزادی‌خواهی در سرتاسر گیتی که فکر و آرمانش برای آزادی می‌تپد، وضعیت قدس که نماد مقاومت قهرمانانه است اهمیت پیدا می‌کند و اینکه قدس را محدود به قشر خاصی از بشریت بدانیم و یا اینکه در حدود مذهب و متعلق به یک دین خاصی بدانیم درست است اما این‌همه قدس نیست، بلکه قدس متعلق به همه ادیان توحیدی است.


ازاین‌رو می‌توان گفت آرمان قدس معیاری برای سنجش صداقت بشر در نوع و آزادی‌خواهی است، چراکه ما معتقدیم اگر دنیای آزادی‌خواه امروز و مدعیان دموکراسی بخواهند فریاد آزادی و برابری را سر دهند و از خود چهره بشردوست در معرض افکار جهانیان به نمایش بگذارند باید اول مسئله فلسطین را حل کنند.


فلسطین خود نماد عدالت‌خواهی بشر است و اگر این‌همه نماد بین‌المللی، قادر نباشند این مسئله را حل کنند باید این نمادهای به‌ظاهر بشردوست اما در حقیقت انسان کش برائت جست و ملت‌ها خود برای رهابی حق حیات ملتی که بیش از ۶ دهه آواره شده‌اند، زخمی و نالان از جور و جفای ستم‌کاران بین‌المللی که در پشت نقاب‌های تزویر و دورویی مخفی‌شده‌اند آستین همت را بالا بزنند.

مع الاصف بعضی از دول مسلمان که پیشتاز مبارزه با صهیونیسم بین‌المللی بوده و سابقه جهاد با این رژیم سفاک کودکش داشته‌اند خود بر سر سفره دوستی با این خناس ابلیس صفت می‌نشینند و رقص شمشیر می‌کنند و در این دنیا گرگ دنیای و میش، در به استضعاف کشاندن ملت‌های ستمدیده گوی سبقت را از دیگر ارباب جهان خواران ربوده‌اند.

آرای این گرفتاری جهان اسلام است که از اصل اسلام به دورافتاده و در دنیای حیوانی مشغول شهوت‌رانی و شکم‌چرانی هستند و اگرنه امامت و رهبری در جامعه به تأویل و تفسیرهای ناصواب نمی‌انجامید امروزه خط غدیر حاکم در متن و بطن جامعه بود و رایحه دل‌انگیز عدالت علوی بر روح و کالبد جامعه استوار بود.

اما با هزاران حیف و دریغ و از سر سوز و درد همیشگی در درازهای تاریخ می‌بینیم که دشمنان قسم‌خورده و دوستان خام، خوش‌خیال و رفاه‌طلب، همان حرف معاندین را در پوشش‌های به‌ظاهر وطن‌پرستان اما در باطن لیبرال پسند مطرح می‌کنند و با پاشیدن خاک بر اصل این خورشید تابناک مشعشع، غبار شک و تردید در دل‌ها می‌افشانند.

اینان قطعاً مغبونان و سرافکندگان واقعی خواهند بود، صد افسوس بعضی‌ها نمی‌خواهند بفهمند از ام القرای محرومان و مستضعفان عالم که خود مبتکر روز جهانی قدس در سطح دنیای بین‌الملل بوده‌اند نداهای مسموم و مشمئزکننده نه غزه نه لبنان سر داده شود دل ملت‌های مظلوم را بدرد می‌آورد.

آن‌هم توسط عده‌ای که نه از سر دلسوزی برای ملک و ملت که از هوای نفس قدرت‌طلبان ای نشانت می‌گیرد که حاضر است دشنه را در پهلوی برادران در زنجیر وارد سازد تا مطالع پست دنیوی و مادی‌اش خروار خروار رفاه‌زدگی و عیش و سرمستی است برایش صدقه دهند فراهم گردد.

روز قدس فرصتی فراهم می‌آورد تا بازخوانی ۶ دهه آوارگی و غریب ملتی تحت ستم واقع‌شده عمق این فاجعه غم‌بار و مصیبت‌بار را برای ملت‌ها واگویِ و تکرار نماییم.

باید بازگو شود که اگر عرب به عربیت خود وفادار نمی‌بایست آزادی و استقلال ملت فلسطین را به ثمن به خس می‌گذاشتند.

باید بازگو کرد که نتیجه سازش با دشمن این خواهد بود که شمارا آواره بیغوله‌ها خواهد کرد و دریک باریکه‌ای بنام غزه هر وقت خواست با بمب‌های فسفری کبودت کند تا اراده ایستادگی را در وجودت بخشکاند.

آی اعرابی، نتیجه سازش آن است که مرد عرب همان یاسر عرفات معروف را چنان وجهی مبتلا می‌سازد که پس از عمری مبارزه بر دستان بیوه اسحاق رابین با احترام بوسه بزند و تمام سوابق مبارزاتی‌اش را محو کند به‌طوری‌که از او به یاسر کفرات نام‌برده می‌شود و فرجام کارش ترور بیولوژیکی بود که جهان خواران طراحی‌اش را از قبل ریخته بودند

یا آن عرب لیبی‌اشی را در خاطرتان مرو کنید همان مرد دیوانه معمر قذافی نتیجه سازشش چه شد چرا از تاریخ درس عبرت نمی‌گیرید؟

این راه پرافتخار که دفاع از حقوق مظلوم در برابر ظالم است که این راه را با تمام وجود ادامه خواهیم داد و از صمیم قلب معتقدیم که روزی خواهد رسید که خط غدیر محقق کننده آیه شریفه و نرید آن نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین خواهد بود.

منبع:  عصر مُهـر
برچسب ها: عصر مهر ، قدس ، اعرابی
نظرات بینندگان