کد خبر: ۱۱۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
مدیر عامل آب منطقه ای فارس مطرح کرد :

تضمین تامین آب شرب جهرم تا 24 سال آینده با بهره برداری از پروژه ای 150 میلیاردی

مدیر عامل آب منطقه ای گفت: انتقال آب سد سلمان فارسی به جهرم جهت تامین آب شهرستان از بزرگترین پروژه های آبرسانی استان می باشد که بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار بر جای گذاشته است و حداقل تا سال 1420 آینده آب جهرم را تامین می کند.

به گزارش شیرازه، حمید رضا دهقانی مدیر عامل آب منطقه ای فارس در جلسه کارگروه اقتصادی شهرستان جهرم با اشاره به پروژه ی آبرسانی به شهرستان جهرم از سد سلمان فارسی گفت : امکان انتقال 15 میلیون متر مکعب آب در سال از سد سلمان فارسی به شهر جهرم وجود دارد و برای اولین بار در کشور احداث آبگیر شناور بر روی سد انجام شده است که از طرح های نادر اقتصادی به شمار می رود.

وی با اشاره به تامین آب شرب جهرم از بالادست سد و ایجاد تصفیه خانه بیان کرد: ایجاد تصفیه خانه و احداث آن در بالا دست سد باعث شد کل پروژه در شهرستان جهرم صورت بگیرد و آب با کیفیت بهتر و سالم تر در اختیار مردم قرار گیرد و در عمق 520متری پمپاژ آب صورت می گیرد که برای این امر پمپاژ های خاصی در نظر گرفته شده است. همین طور پروژه هیچ تصفیه خانه ای زیر پنج سال تمام نشده است و این اولین تصفیه خانه ای است که در عرض 14 ماه توانست به پایان برسد.

دهقانی در بحث اجرای خط لوله گذاری به شهرستان جهرم خاطرنشان شد : از 50 کیلومتر لوله گذاری کل پروژه اکنون 38 کیلومتر آن صورت گرفته که مابقی به سرعت در حال انجام است و به زودی لوله گذاری وارد شهر جهرم می شود و در تابستان آینده آب به شهرستان می رسد. همچنین برای انتقال آب به روستاهای در مسیر بررسی های لازم صورت گرفته است.

محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به زیر ساخت های شهرستان جهرم گفت: زیر ساخت های شهری تاثیر مستقیمی بر روند زندگی مردم دارد که اگر به زیر ساخت ها توجه نشود مهاجرت افراد به دیگر شهر ها صورت می گیرد

وی تاکید کرد جهرم با توجه به زیر ساخت هایش در مسیر توسعه قرار گرفته است.

عبدالعزیز کریمی نوبندگانی مدیر عامل برق منطقه ای فارس گفت: پست 63 کیلو ولت چهارم جهرم در دست اقدام است که حدود 23 میلیارد تومان اعتبار برای آن برآورد شده است .همین طور 30 میلیارد تومان اعتبار برای خط و پست 63 کیلو ولت بخش سیمکان در نظر گرفته شده است .

وی افزود : شهر جهرم سه پست 63 کیلو ولت دارد و به عنوان پست های فوق توزیع نام گذاری شده است که ظرفیت آن جمعا 100 مگا ولت می باشد که حدود 58 درصد از آن بارگیری می شود. لذا به دلیل رشد مصرفی در منطقه تصمیم بر آن شد پست چهارم جهرم شروع به ساخت شود.

کریمی خاطر نشان کرد: نیروگاه برق جهرم 700 مگا وات برق تولید می کند و سه واحد بخار نیروگاه جهرم در حال آماده شدن است که ظرف ماه های آینده 480 مگا وات به مجموعه اضافه می کند و شهرستان حدود 400 مگا وات تولید برق خواهد داشت و جهرم در ساعات اوج مصرف در تابستان حدود 150 مگا وات برق مصرف دارد.

محمد مهدی قاسمی مدیر کل جهاد کشاورزی فارس نیز در بیاناتی گفت: بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی کشور است .که در این راستا تراز تجاری بخش کشاورزی از منفی 8 میلیارد دلار به منفی 3 میلیارد دلار رسیده است.خوشبختانه توانستیم در استان فارس خود کفایی گندم را تکرار کنیم.

وی با توجه به تجهیز مزارع و باغات به آبیاری تحت فشار بیان کرد: استان فارس ,استان پیشرو برای آبیاری تحت فشار بوده است و بالاترین میزان اجرای آبیاری تحت فشار در کشور داشته است .و با 70 هزار هکتار آبیاری تحت فشار رتبه ی دوم بعد از استان تهران شده ایم.

مدیرکل جهادکشاورزی استان فارس اظهار کرد : برای اولین بار 430 مزرعه الگویی و باغ الگویی در سطح استان فارس اجرا شده است و 880 نفر نیرو جهت خدمت و پیگیری امور کشاورزی جذب سازمان جهاد کشاورزی شده است.

قاسمی خاطرنشان شد : بالاترین آموزش بهره برداران کشور متعلق به استان فارس بوده است و در صنایع تبدیلی و تکمیلی طی سه سال اخیر 26 درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان صورت گرفته است.

وی افزود:بزرگترین زنجیره مرغ کشور, خوراک دام و جوجه کشی در استان فارس ایجاد شده است.همین طور در حوزه گلخانه امروز 285 هکتار گلخانه نزدیک دو برابر طی دو سال اخیر داشته است و اکنون برنامه 7 هزار هکتار در استان فارس دنبال می کنیم و تسهیلات در این جهت داده می شود.

علیرضا صحراییان فرماندار ویژه جهرم با اشاره به نرخ بیکاری شهرستان جهرم گفت: ظرف سه سال گذشته نرخ بیکاری شهرستان کاهش خوبی داشته است و صنایع سورتینگ و بسته بندی مرکبات از 23 واحد به 83 واحد افزایش یافته و حدود 5 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار شده اند.

وی یادآورشد : شهرستان جهرم در سطح استان در زمینه ی محصولات باغی رتبه اول و رتبه ی دوم  تولید خرما و عسل را داراست .

صحرائیان افزود : شهرستان جهرم توانسته است در تولید بچه ماهی گرمابی به 276 تن در سال برسد که شیراز و استان خوزستان برای تولید تن از این ماهی استفاده می کند.



منبع: پسین جهرم



برچسب ها: دهقان ، اب منطقه ای ، جهرم
نظرات بینندگان