کد خبر: ۱۱۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
مدیر کل کمیته امداد استان فارس خبر داد:

استقرار هزار و 610 پایگاه زکات در روز عید فطر/ پیش‌بینی جمع آوری 140 میلیارد ریال زکات فطره

مدیر کل کمیته امداد استان فارس با اشاره اینکه هزار و 610 پاگاه در روز عید فطر در استان فارس مستقر می‌شود، گفت: 521 پایگاه از این تعداد غیرامدادی که شامل مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و بهزیستی است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی کمیته امداد فارس، محمد بذرافشان گفت: ایجاد عدالت اجتماعی و ساماندهی دریافت زکات فطره مردم در روز عید فطر یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات است که با همکاری سایر ادارت و دستگاه‌ها انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس به تعداد پایگاه های ثابت و سیار دریافت زکات اشاره کرد و ادامه داد: 835 پایگاه ثابت، 254 پایگاه سیار مربوط به کمیته امداد و همچنین در شهر شیراز بیش از 200 پایگاه زکات فطره را دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره در سال گذشته 20 میلیارد ریال بوده است، گفت: اگر امسال نیمی از مردم استان فطریه خود را به کمیته امداد پرداخت کنند بیش از 140 میلیارد ریال جذب که در اولین فرصت برای امور نیازمندان هزینه می‌شود.

بذرافشان با بیان اینکه همه کمک های مردمی به کمیته امداد برای امور نیازمندان در سرفصل های مختلفی از جمله مسکن، درمان، تحصیل، معیشت، ازدواج جوانان،ایجاد اشتغال و غیرههزینه می شود، تاکید کرد: حتی ریالی از مساعدت های مردمی به خارج از کشور ارسال نمی شود.

به گفته وی علاوه بر دفاتر و پایگاه های شورای زکات استان فارس مستقر در کمیته امداد استان مردم متدین می توانند با شماره گیری کد # 5* 5* 071*8877* و شماره حساب 0101273073000 به‌نام کمیته امداد استان فارس ضمن مشخص کردن وجوه شرعی خود( عام، سادات و کفارات) مبلغ مورد نظر خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان