کد خبر: ۱۱۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

روز قدس نشانه تبری از دشمنان اسلام است/شلیک موشک های سپاه مقدمه ای برای محو و نابودی اسراییل است

نماز جمعه این هفته استان فارس مصادف شد با حماسه افرینی مردم استان در راهپیمایی روز قدس، ائمه جمعه شهرستانهای فارس ضمن تقدیر از مردم شریف استان جهت حضور گسترده خود در این راهپیمایی، با اشاره به اقدام به موقع سپاه پاسداران در حمله موشکی به داعش از این اقدام شایسته تقدیر کردند.

به گزارش شیرازه، نماز جمعه این هفته استان فارس مصادف شد با حماسه افرینی مردم استان در راهپیمایی روز قدس، ائمه جمعه شهرستانهای فارس ضمن تقدیر از مردم شریف استان جهت حضور گسترده خود در این راهپیمایی، با اشاره به اقدام به موقع سپاه پاسداران در حمله موشکی به داعش از این اقدام شایسته تقدیر کردند.

روز قدس نشانه تبری از دشمنان اسلام

حجت لاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات ضمن تشکر از حضور پر شور مردم روزه دارد در راهپیمایی روز قدس، این روز را نماز وحدت مسلمانان برشمرد و گفت: حضور خیره کننده شما مردم روزه دار و خداجوی در این راهپیمائی بزرگ انزجار از استکبار جهانی و نشان از روحیه استکبارستیزانه و تبرّی نسبت به دشمنان اسلام دارد.

وی افزود: مناسب است مومنین این زکات واجب را یکجا در اختیار متولیان امر جمع آوری اعانات و زکوات قرار دهند تا بشکل عادلانه بین مستمندان توزیع شود. و یکی پرداخت کفارات است که کسانی که از لحاظ شرعی کفاره ای متوجه آنها شده باز دقت و تسریع در پرداخت داشته باشند. نکته سوم در باب عید سعید فطر، موضوع نماز این عید است که مثل نمازجمعه بسیار مورد تأکید می باشد و بزرگان دین اصرار بر تجمع همه در یک نقطه دارند، این امر موجب حفظ وحدت و ایجاد یکپارچگی در جامعه است.

حمله موشکی سپاه به قلب تروریست های تکفیری داعش طی چند روز گذشته نیز یکی از موضوعاتی بود که خطیب جمعه بوانات به آن اشاره کرد و گفت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از پایگاه‏هاى موشکى در دو استان کردستان و کرمانشاه با اشاره ولی امر مسلمین، اقدام به شلیک چند فروند موشک به‏سوى اهدافى در دیرالزور سوریه کرد تا هم انتقام خون‏هاى پاک شهیدان و اقدام بزدلانه تروریست‏ها را گرفته باشد و هم با زدن یک سیلى جانانه به آمران آنان، این پیام را به سران تروریست‏ها و حامیان منطقه‏اى و فرامنطقه ‏اى آنان بدهد که جمهورى اسلامى هیچ تهدید و حماقتى را از سوى دشمنان، بى‏ پاسخ نگذاشته و مقابله و مهار تهدید تنها به اقدام درون‏مرزى و استفاده از نفرات و نیروهاى امنیتى و نظامى محدود نخواهد بود. 

آمریکا واسرائیل دشمنان اصلی ما هستند وخواهند بود

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نمازآخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ ضمن تشکر از حضور مردم گسترده ومسئولین در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس مظهر شکوه وعظمت امت اسلامی است در این روز همه از زن ومرد وکودک وبزرگ همه وهمه با کام خشکیده وزبان روزه وبا قلبی پر از مهر ومحبت در این ماه الهی برای حمایت از محرومین ومظلومان با گامهایی استوار وبازوانی پرتوان وفریاد هایی رسا امدند تا باردیگر به جهانیان ثابت نمایند که در این روز که یادگار معمار انقلاب است به داد خواهی مظلومان جهان می آیند وتا ریشه کنی اسرائیل غاصب دست از این حرکت که ادامه دهنده مسیر امام وشهدا دست برنخواهند داشت.

وی درخصوص روز قدس و این روز الهی افزود: حضور در روز قدس تجلیل از یاد ونام امام (ره) وگرامی داشت شخصیت این مرد خدایی است روز قدس زمینه ساز ظهور منجی بشریت وپناه مظلومان عالم است. روز قدس نشانه همدلی ووحدت وهمگرایی در بین مردم مسلمان جهان ودشمنی بر علیه رژیم غاصب وستمکار وکودک کش اسرائیل است روز قدس نماد مبارزه با شیطان بزرگ ورمی جمرات جهانیان بر علیه استکبار واستعمارو شیاطین است.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته در مورد عمل عاشورایی فرزندان رشید سپاه گفت : این حرکت عاشورایی وشجاعانه فرزندان این مرزو بوم سبزپوشان سپاه باعث خوشنودی ورضایت وشادی دل میلیونها ایرانی وبالطبع مسلمانان جهان در اقصی نقاط دنیا گردید شاید این اقدام از لحاظ کمی وسیع نبود ولی از لحاظ کیفی دنیارا تحت الشعاع خود قرار داد ودنیا در خصوص این حرکت شجاعانه ودلیرمردانه سربازان تحت امر ولایت دست به دهان گرفت ومتوجه شدند که جواب ترقه بازی موشک است وهرکسی بخواهند نگاه چپ به ایران بکند جوابش سیلی محکم از طرف سربازان این مروز وبوم وفرزندان انقلاب اسلامی خواهد وبود .

امام جمعه شهرستان سپیدان عنوان داشت: پیامهای این حرکت عظیم فرامنطقه ای بود واصل پیام سیلی زدن به گوش داعش واربابان انها بود شاید جسم این پیام مربوط به داعش بود اما روح آن در حال پرتو افشانی است واربابان غربی وعربی وصهیونیستی متوجه این قضیه شدند که نمی شود با دم شیر بازی نمود وایران مانند کشور های دیگر نیست وجواب تهدید را با موشک می دهد .متاسفانه عده ای در جامعه هستند که می خواهند این حرکت عظیم وعاشورایی فرزندان این انقلاب تحت فرماندهی معظم کل قوا را به نفع خود ویا گروههای سیاسی مصادره کنند که این توهین به غرور وعزت ملت وفرزندان غیور ایران اسلامی است . هر گونه حرکتی در راستای این اهداف فقط زیر نظر رهبری وفرامین فرماندهی معظم کل قواست.

روز قدس، روز لبیک به ندای الهی  و یکی از برکات امام بزرگوار است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز زرقان روز قدس را میدان ظهور عشق و نفرت نسبت به دوستان و دشمنان اهل بیت دانست و گفت:  روز قدس، روز لبیک به ندای الهی  و یکی از برکات امام بزرگوار است  و ما همواره پیمان بسته ایم که در عالم راه امام را طی کنیم و مظلومان جهان را دوست بداریم و دشمنان را که مانعان رسیدن ملت به آرمانهای خود هستند را دشمن بدانیم.

خطیب نماز جمعه زرقان بیان کرد :حضور پرشکوه مردم زرقان در راهپیمایی روز قدس آن هم با زبان روزه ستودنی است و جهانیان و تمامی کشورهای جهان باید بدانند مردم ایران اسلامی همیشه پشتیبان ولایت فقیه رهبری و مظلومان جهان خواهند بود.

امام جمعه زرقان در ادامه افزود: موشک های امت اسلام و ایران اسلامی خواب را از رژیم صهیونیستی گرفته است و این امت است که رژیم اشغالگر  را تحت محاصره خود درآورده است.

حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی تاکید کرد : به فرموده امام راحل ، حمایت از فلسطین حمایت از سرزمین نیست بلکه حمایت از جهان اسلام است و مردم زرقان  با شرکت گسترده در راهپیمایی ، به خوبی حمایت خود را از جهان اسلام و مظلومان اعلام کردند.
وی در پایان ادامه داد : از تمام مسؤولان و مردم فهیم شهر زرقان تقاضا دارم تا نماز عیدفطر را در یک مکان و با حضور گسترده ی مردم به پا دارند.

صدای خروش امت اسلامی تمامی کاخ های مستکبران عالم را خراب خواهد کرد

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های امروز نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه این شهر با اشاره به اقدام افتخارآفرین و مقتدرانه ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موشک های میانبرد خود به مواضع داعش در سوریه گفت: می خواستند عزت و عظمت ملت ایران را با ایجاد رعب و وحشت با حمله به مراکز سیاسی و مذهبی ما خدشه دار کنند که سیلی محکمی خوردند.

وی افزود: داعشی ها و حامیانشان متوجه باشند اگر بخواهند غلطی بکنند به ازای شهادت هر نفر از مؤمنان ده نفر از آنان را به هلاکت می رسانیم.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به انواع تهدیدات دشمن بر علیه امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد : برخی ها می خواستند با داعش نیز وارد مذاکره شوند اما مذاکره با این افراد برداشتی نخواهد داشت و اشتباه است کسی بخواهد در مقابل تهدید سخت دشمن از مذاکره سخن بگوید. در حال حاضر استراتژی مذاکره از لحاظ میدانی شکست خورده است.

خطیب جمعه جهرم در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به روز جهانی قدس یادآور شد: روز قدس تنها به مسئله ی فلسطین برنمی گردد بلکه روز قدس روز به اهتزاز در امدن پرچم اسلام در جهان است.

وی به بیداری امت های اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: صدای خروش امت اسلامی به زودی تمامی کاخ خای مستکبران عالم را خراب خواهد کرد.

آیت الله دژکام روز قدس را روز رسوایی منافقان عنوان کرد و افزود: کسانی که شعار نه غزه ، نه لبنان می دادند از منافقینی بودند که روز قدس چهره واقعی آنان را علنی کرد.

خطیب جمعه جهرم در پایان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از دستگاه قضا خواست تا ضمن تلاش برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی به پشتوانه ی مردم انقلابی همچنان با اقتدار و محکم در مقابل فساد و رانت خواری های در جامعه بایستد و قاطعانه با متخلفان برخورد کند.

با مستکبران فقط با زبان زور و قدرت می توان صحبت کرد

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین را مبانی انسانی و دینی دانست و گفت:

وی افزود: فطرت انسان از ظلم و ظالم تنفر دارد و ما به عنوان یک انسان از مظلومانی که حدود 70 سال سرزمین آن‌ها غصب و خانه‌هایشان ویران شده است و زن و مرد و جوان کودک آن‌ها به خاک و خون کشیده شده است حمایت می‌کنیم حتی اگر مسلمان نباشند.

حجت الاسلام نقوی  با اشاره به فرهنگی دینی اسلام در دفاع از مظلومان اظهار داشت: در دین و فرهنگ ما مسلمان کسی است که اگر ندای مظلوم و درخواست کمک انسانی را بشنود به او پاسخ دهد و به حمایت از او برخیزد، ما اگر از ملت مظلوم فلسطین دفاع نکنیم باید در مسلمان بودن خود شک کنیم.

وی ابراز کرد: ریشه داعش و وهابیت صهیونیسم است که مانند دو لبه قیچی در پوشش اسلام قصد نابودی اسلام را دارند.

امام جمعه صفاشهر گفت: در دنیای کنونی که سازمان‌های بین‌المللی در برابر کودک‌ کشی‌ها و جنایت‌های مستکبران سکوت می‌کنند فقط با مستکبرانی که خوی درندگی دارند با زبان زور و قدرت می توان صحبت کرد.

وی تاکید کرد: حرف ملتی که قدرت داشته باشد خریدار دارد و اگر قدرت نداشته باشد به حرف، دیپلمات و مذاکره کننده او توجهی نمی‌کنند و لذا تا می‌توانیم باید قدرتمند باشیم.

خطیب جمعه صفاشهر افزود: نیروهای مسلح، رهبری هوشیار، حضور مردم و وحدت و یکپارچگی ما نماد قدرت ما است وباید آن را تقویت کرد.

وی اظهار داشت: اشاره به پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام از داعشیان گفت: فرزندان بیدار و انقلابی امت اسلامی هم اتاق فرماندهی و هم قلب حامیان آنها را هدف قرار داد، این اقدام دقیق و انقلابی باعث حمایت و تقدیر مردم و همه جناح‌های سیاسی شد.

هرجا نیاز باشید سیلی خواهیم زد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز  با اشاره به سند 2030 گفت: به گفته مقام معظم رهبری مگر ما تابع دولت های استکبار هستیم که بخواهیم برنامه های خودمان را پیرو آن ها پیش ببریم، لذا مردم ما بیزار هستند از سندی که بی سر و صدا پذیرفته شد و دیدید گلایه رهبری را که چرا این سند را پذیرفتند.

امام جمعه نی ریز در خصوص روز جهانی قدس بیان کرد: اگر ما امروز با اسرائیل مخالفیم به خاطر خداست نه جهات مادی، حدود 70 سال پیش مردم فلسطین را آواره کردند.

وی افزود: اینکه امام امت می فرماید وظیفه همه مسلمانان آزادی قدس است، مسئله اول جهان اسلام، نجات فلسطین است و شما راهپیمایی کردید با زبان روزه، برای همین یک خواسته است.

آیت الله فقیه با اشاره به بمباران مقر داعش اظهار داشت:از برادران سپاه سپاسگذاریم بابت بمباران مقر داعش ها، تا اربابانشان بفهمد ایران سیلی می زند .

خطیب جمعه نی ریز بیان کرد: ما اهل صلح و سازشیم ولی هر جا که نیاز باشد نیروهای نظامی و انتظامی ما باید سیلی بزنند، ما زیر بار زور نخواهیم رفت .

امام جمعه نی ریز ضمن تشکر از همه آحاد مردم و مسوولان جهت حضور با شکوه در راهپیمایی روز قدس عنوان داشت : با اطاعت از فرمان نائب برحق صاحب الزمان در مقابل دولت های مرتجع، آمریکا و اسرائیل خائن ایستادید .

وی در ادامه با اشاره به هم پیمانی دولت های آمریکا و عربستان گفت: خاک بر سر آل سعود و شاهزاده های بی خاصیت و غارت گران بیت المال مسلمین، که با هدیه به رئیس جمهور آمریکا با او برقصند و شمشیر بازی کنند، ان شاء الله که خداوند آن ها را سرنگون کند.

امام جمعه نی ریز افزود: قوه قضاییه باید عدل را در جامعه ایجاد کند، ، مردم بدانند مکانی برای احقاق حقشان وجود دارد که حقشان ضایع نمی شود.

شلیک  موشک های سپاه مقدمه ای برای محو و نابودی اسراییل است

امام جمعه فراشبند  با تقدیر و تشکر از حضور گسترده و حماسی مردم انقلابی فراشبند که با زبان روزه در این گرمای طاقت فرسا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند، گفت: روز قدس روز مبارزه مظلوم با ظالم است روز اتحاد مسلمین علیه مستکبرین عالم و روز مقاومت و پایداری مردم فلسطین در مقابل اسراییل غاصب و فریاد ملت ایران علیه نظام سلطه است.

وی روز قدس را از جمله میراث گرانبهای حضرت امام خمینی آن فقیه با بصیرت و سیاسی روزگار دانست و گفت: در روزگارانی که ملت فلسطین از همه چیز و همه کس مایوس و نا امید شده بود، تعیین آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نقطه امید و قوت قلبی برای مردم مظلوم فلسطین بویژه نیروهای مقاومت و جهادی شد و زمینه یاس و نا امیدی برای اشغالگران که آرزوی تحقق بخشیدن به اسراییل بزرگ را داشتند، شد.

خطیب جمعه فراشبند گفت: امروز شاهد آن هستیم که اسراییل در خانه عنکبوتی خود، محصور نیروهای جهادی فلسطین و حزب اله لبنان شده است و اگر خطایی انجام دهد با حجم بالایی از موشکهای حماس و حزب الله روبرو خواهد شد.

وی این قدرت موشکی را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: صهیونیست ها در حال دست و پا زدن هستند و با تکیه بر آمریکا و نزدیک کردن خود به کشورهای عرب و مرتجع بوِیژه وهابیهای تکفیری در تلاش هستند که در جبهه مقاوم مقاومت حماس و حزب الله و سوریه و عراق و ایران رخنه کنند و ایجاد تفرقه نمایند اما هرجه بیشترگاز می دهند بیشتر در باتلاقی که خود باعث آن ساخته اند، فرو می روند.

وی خطاب به مسوولان عالی رتبه کشور گفت:حال که دشمنان برای نابودی ما شمشیر را از رو بسته اند ما نیز باید با اقتدار کامل از خود دفاع کنیم و درسی به یاد ماندنی به آنها بدهیم همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: آنها نمی توانند به ما سیلی بزنند این ما هستیم که به آنها سیلی می زنیم.

خطیب جمعه فراشبند با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با  جمعی از خانواده‌های شهدای مرزبان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و وزارت اطلاعات،گفت: جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده است. بعد از این هم همین‌جور خواهد بود. این را همه بدانند؛ هم دشمن بداند، هم دوستان با اخلاص بدانند، هم آن دوستانی که گاهی دلشان می‌لرزد بدانند؛ جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آن‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.

امام جمعه فراشبند با تجلیل از حماسه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مواضع فرماندهان داعش و هلاکت تعداد زیادی از گروههای تروریستی داعش افزود: عملیات مقتدرانه و غرور افرین سپاه به نام "لیله القدر" به ظاهر اصابت چند موشک به مقر داعش ملعون بود ولی در واقع حاوی پیام های مهم سیاسی به مستکبران جهان است.

خطیب نماز جمعه شهرستان فراشبند افزود: یکی از مهمترین پیام ها این است که موشکهای ما با کمترین خطا به اهداف مورد نظر اصابت کرد و این برای کارشناسان نظامی دنیا شگفت آور بود که ایران به این حد از تکنولوژی رسیده است که می تواند دشمنانش را در سنگرهای بتونی و آنین را از راه دور از پای در بیاورد.

تکلیف ما درگذشته ازاد کردن قدس و امروز ازاد کردن بیت الله حرام از دست آل سعود

 حجت‌الاسلام شاکری در ابتدای صحبت‌های خود به موضوع روز اشاره کرد و بیان داشت: روز قدس روزی است ماندگار از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و روزی که تکلیف جامعه اسلامی مشخص شد و حضرت امام با این تیزبینی و هوشیاری که داشتند اعلام کرد که باید همه باهم متحد شوند و قدس را آزاد کنید.

حجت‌الاسلام شاکری اظهار داشت: حضرت امام صحبت‌های بسیار زیادی در خصوص قدس انجام داده‌اند و فرموده‌اند که اگر ملت‌های اسلامی متحد شوند می‌توانند با ریختن هرکدام یک سطل آب اسرائیل را نابود کنند.

 این مسئول ادامه داد: کشورهایی که حکام آن‌ها مزدور هستند و قبیله‌ای است حکام آن‌ها و رشوه‌های چند صدمیلیاردی پرداخت می‌کنند و برای آمریکایی‌ها خوش‌رقصی می‌کنند.

 وی در ادامه گفت: تکلیف ما درگذشته این بود که قدس را از اسارت آزاد کنیم به فرموده حضرت امام اما تکلف امروز ما این است که بیت‌الله الحرام (کعبه) است که اسارت آل سعود آزاد کنیم.

 حجت‌الاسلام شاکری خاطرنشان ساخت: هر دو قبله مسلمین در اسارت هستند و وظیفه مسلمانان است که این قبله‌ها را آزاد کنند.

 وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه مظهر اقتدار و عدالت جامعه اسلامی است و اگر درجایی تخلف شکل گرفت امید همه به قوه قضائیه است چون‌که قوه قضائیه مظهر اقتدار و عدالت است.

 وی در توصیه‌ای به قضات شهرستان گفت: از قضات می‌خواهیم که در اجرای عدالت از هیچ‌چیزی چشم‌پوشی نکنند و عدالت را اجرا کنند و تیغ عدالت بران حق مظلومین را از ظالمان پس بگیرد.

امام‌جمعه مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر داعشی ها اشاره کرد و بیان داشت: این‌یک حمله مقتدرانه و عزت مندانه سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران انقلابی اسلامی به مقر داعشی ها بود و این حمله به حدی در دل مردم خوشحالی ایجاد کرد که مردم در شهرها شیرینی پخش کردند به‌پاس این خدمتی که سپاهیان ما انجام دادند.

نظرات بینندگان