کد خبر: ۱۱۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

نظر رهبر انقلاب درباره شعاردادن علیه مسؤولان نظام

رهبر انقلاب درباره برهم زدن سخنرانی های مسوولان نظام و شعار دادن علیه این و آن در تجمعات مختلف تذکرات و هشدارهایی داده‌اند که مرور آن ها قابل تأمل است.
نظر رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسؤولان نظام چیست؟به گزارش شیرازه، رهبر انقلاب مکرر درباره برهم زدن سخنرانی‌ها و شعار دادن گروههایی علیه مسوولان کشور تذکراتی داده‌اند که انتظار می‌رود قشرهای مختلف و دغدغه‌مندانی که حتی نسبت برخی عملکردهای دولت محترم گله‌مند هستند، احساسات خود را در مسیرهایی هدایت کنند که به فرموده رهبر انقلاب، «به ضرر کشور» تمام نشود. یکی از مهمترین این گلایه های رهبری از برخی اقدامات خودسرانه، پس از برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم (سال ۱۳۹۱) باز میگردد که ایشان به فاصله چند روز و در دیدار مردم آذربایجان شرقی، نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند:

«توقع بنده از مسئولین این است که حالا که رفتار دشمن شدت پیدا کرده است، شما هم رفاقتهاتان را با هم شدت بدهید و بیشتر با هم باشید. تقوا، تقوا، تقوا، صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش، ملاحظه‌ی مصالح کشور، متمرکز کردن همه‌ی توان و نیرو برای حل مشکلات مردم و مشکلات کشور؛ این توقع ماست. امیدواریم ان‌شاءاللّه این نصیحتِ خیرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولین محترم، بخصوص مسئولین بالا قرار بگیرد؛ به این مسئله پایبند باشند.

این را هم عرض بکنیم؛ این حرفی که من امروز زدم و از بعضی از مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار هم مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائی که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائی که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. میبینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کاری از پیش نمی‌برد. این خشمها را، این احساسات را برای جای لازم نگه دارید. در دوران دفاع مقدس اگر بسیجیها میخواستند همین طور بروند یک جائی، طبق میل خودشان حمله کنند، که خب پدر کشور در میآمد. نظمی لازم است، انضباطی لازم است، مراعاتی لازم است. اگر چنانچه به این حرفها اعتنائی ندارند، آنها که خب حسابشان جداست؛ اما آن کسانی که به این حرفها اعتناء دارند و مقیدند که برخلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کارها نکنند.»
منبع: مشرق
نظرات بینندگان