کد خبر: ۱۱۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

سفره رحمت خدا در حال جمع شدن است، دل هایمان را مصفا کنیم

در چند روز باقی مانده این ماه رحمت می توانیم دل هایمان را مصفا کنیم با یاد خدا، می توانیم کینه و دشمنی ها را از دل هایمان بزداییم و دوستی، صفا و صمیمیت را میهمان قلب هایمان کنیم.

به گزارش شیرازه،  ماه رمضان هم کم کم به نفس های اخرش نزیک و نزدیک تر می شود و روزها یکی پس از دیگری سپری می شوند.

کم کم سفره رحمت خدا در این ماه در حال جمع شدن است، برای خیلی ها سخت دل بریدن و سیر شدن از این میهمانی سراسر رحمت،  سخت است خداحافظی با ماه رمضان ماه میهمانی خدا، ماهی که نفس هایمان در ان ثواب تسبیح دارد و خواب مومنین عبادت محسوب می شود.

ماهی که دعاها در آن مستجاب است، چه ماهی در حال اتمام است و برخی هایمان عین خیالمان هم نیست که نیست که در مهمانی خدا و سرسفره رحمتش چقدر بهره برده ایم.

برای استفاده از این میهمانی بزرگ هنوز هم چند صباحی زمان باقیست که می توان از آن فیض برد و استفاده کرد.

خیلی هایمان در ماه رمضان غرق در بندگی و دلدادگی شدیم آنقدر غرق عشق بازی با خدا شدیم که همه چیز و همه کس را فراموش کردیم و حرف زدن از تمام شدن رمضان غم و اندوه را میهمان دل هایمان می کند.

اما برخی هایمان که شاید تعدادمان کم هم نباشد غافل از رمضان و مهمانی خدا هیچ آذوقه سفری که برای فردایمان جمع نکردیم هیچ، تلاشی هم برای جمع کردن عمل صالح و نیکو نداشته ایم.

اما به نظر من در چند روز باقی مانده هم که شده می توانیم دل هایمان را مصفا کنیم با یاد خدا، می توانیم کینه و دشمنی ها را از دل هایمان بزداییم و دوستی، صفا و صمیمیت را میهمان قلب هایمان کنیم.

همانگونه که رمضان در روزهای پایانی خود است و به چشم برهم زدنی گذشت چند روز باقی مانده ام می ایند و می روند و عمرمان هم می گذرد و تمام می شود و شاید تا رمضان بعدی نه منی باشم و نه دلی که بخواهیم و ببخشیم و از خدا طلب مغفرت و امرزش کنیم پس تا دیر نشده است ببخشیم تا بخشیده شویم و از چند روز باقی مانده رمضان کمال استفاده را ببریم.

*طهماسبی

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان