کد خبر: ۱۱۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
رئیس‌کل دادگستری استان فارس خبر داد:

اجرای حکم اعدام قاتلان تبر به دست شیراز در انتظار تائید تهران/ مطرح بودن حکم محاربه برای برخی تخلفات انتخاباتی

رئیس‌کل دادگستری استان فارس از صدور سه‌باره حکم اعدام قاتلان تبر به دست شهروند شیرازی خبر داد.
به گزارش شیرازه، علی القاصی مهر بعدازظهر امروز در دیدار مسؤولان قضایی استان فارس با امام‌جمعه شیراز اظهار داشت: حکم اعدام قاتلانی که سال گذشته شهروند شیرازی را با تبر در انظار عمومی به قتل رسانده بودند، در دستگاه قضایی استان سه بار تائید شده و برای تائید نهایی و اجرای حکم، منتظر تائید شورای عمومی دیوان عالی کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان به‌شدت با جرائم خشن و عوامل آن برخورد خواهد کرد، پرونده قاتلان تبر به دست را نمونه‌ای از برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با جرائمی دانست که احساسات عمومی را خدشه‌دار می‌کند.

القاصی مهر همچنین با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته و ارائه گزارشی از آن، تصریح کرد: باوجود تلاش بسیار در مختومه کردن پرونده‌ها، با افزایش ورودی پرونده‌ها در سال 95 روبه‌رو بودیم که علت آن نیز مشکلات عدیده اقتصادی و فرهنگی جامعه است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با گلایه از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اظهار داشت: باوجود تلاش دستگاه قضایی، عدم همراهی دستگاه‌هایی که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مسؤول هستند، باعث شده که نتیجه مطلوب در این راستا حاصل نشود.

وی با اشاره به اقدامات گوناگون دستگاه قضایی استان ازجمله ساخت و تجهیز شعبه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم خاطرنشان کرد: استان فارس یک استان جرم‌خیز و مؤلفه‌های ناامنی در این استان بسیار است و کاهش جرم در چنین استانی یک عزم همگانی نیاز دارد.

القاصی مهر در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر برای نخستین بار در استان فارس در انتخابات تلفات جانی نداشتیم و امنیت انتخابات بی‌نظیر بود.

این مقام مسؤول درباره پرونده متخلفان انتخاباتی نیز اظهار داشت: برخی پرونده‌های تخلف انتخاباتی با حکم محارب در محکمه‌ها مطرح است و ما با نهایت قدرت با این متخلفان برخورد کرده‌ایم.


منبع: فارس
نظرات بینندگان