کد خبر: ۱۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

تابستان فرصت مناسبی برای تکمیل فرآیند تربیتی و آموزشی آِینده سازان کشور است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اظهار اینکه تعدادی از مسئولین و خانواده ها نسبت به اهمیت اوقات فراغت، برخورد سلیقه ای داشته اند، گفت: همین نگرش باعث شده تا آنان برای این امر مهم طرح و برنامه جامعی نداشته باشند؛ چنین نگاهی باعث می شود که عمر بسیاری از انسان ها تلف شود.
به گزارش شیرازه، سعید رضا کامرانی در آستانه ی فرا رسیدن اوقات فراغت، فصل تابستان با روزهای طولانیش را به عنوان یک فرصت زمانی مناسب برای شکوفایی و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان دانسته که باید مد نظر خانواده ها، مسئولان و خود کودکان و نوجوانان باشد و همه آنان نسبت به پر کردن و غنی سازی این اوقات فراغت، وظیفه و تکلیفی دارند که بسیار مهم و قابل تأمل است.

معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس، اظهار داشت: شاید اتفاق بیفتد که در گذر زمان، مباحث علمی در مقطعی تعطیل شود ولی این مورد در مسائل تربیتی و پرورشی، هیچگاه اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به صحبت رئیس جمهور شهیدمان محمد علی رجایی مبنی بر اینکه « مدرسه تعطیل می شود ولی تربیت تعطیل نمی شود »، بیان کرد: تابستان فرصت مناسبی برای تکمیل فرآیند تربیتی و آموزشی آِینده سازان کشور است.

کامرانی با ابراز تاسف از اینکه تعدادی از مسئولین و خانواده ها نسبت به اهمیت اوقات فراغت، برخورد سلیقه ای داشته اند، تصریح کرد: همین نگرش باعث شده تا آنان برای این امر مهم طرح و برنامه جامعی نداشته باشند؛ چنین نگاهی باعث می شود که عمر بسیاری از انسان ها تلف شود.

وی افزود: بررسی، تجزیه و تحلیل آسیب های فردی و اجتماعی در دوران تعطیلی مدارس، خود گویای اهمیــت داشتن برنامه و هدف برای اوقات فراغت است.

معاون فرهنگی کانون فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه استان فارس حدود یک میلیون کودک و نوجوان را در خود جای داده است و هیچ نهادی به تنهایی از عهده مسائل تربیتی، فرهنگی و آموزشی آنان بر نمی آید، گفت: در این راستا نیاز است که تمامی سازمان های مرتبط، دست در دست هم، این اوقات فراغت را به بهترین وجه ممکن برای کودکان و نوجوانان، پربار و غنی کنند چرا که اوقات فراغت به عنوان یکی از نیازهای اساسی هر انسان به ویژه کودکان و نوجوانان، همــواره مورد توجه صاحب نظرانِ علوم تربیتی و پرورشی بوده است و استفاده صحیح از این دوران طلایی مانع از بزهکاری و تهدید آنان می شود.

لازم به ذکر است تعطیلات 90 روزه در تابستان همراه با تعطیــلات 20 روزه نوروز، زمان قابل توجهی را شامل می شود که خانواده ها و مسئولین برای این فرصت ها، برنامه هایی را انجام داده اند ولی در فضای عصر کنونی می طلبد که مسئولین، صاحب نظران و خانواده ها با دقت و حساسیت بیشتری به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان واکنش مثبت نشان دهند.

وی همچنین بیان کرد: خانواده ها باید توجه داشته باشند که پر کردن اوقات فراغت با فرستادن فرزندانشان به کلاس های صرفا به صورت تئوری انجام نشود؛ پرداختن به ورزش، مسافرت، اردوهای زیارتی، سیاحتی، فعالیت های هنری و عملی گاهی در پر کردن این زمان ها مؤثرتر و مفیدتر است؛ خانواده ها توجه داشته باشند که فرزندانشان علاوه بر تحصیل، به تفریح، گردش و نشاط نیاز دارند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان