کد خبر: ۱۱۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

تمهیدات پلیس برای گردشگران در سپیدان

رئیس پلیس راهور سپیدان از پیش بینی تمهیدات لازم در اجرای بهینه مأموریت های ترافیکی تعطیلات عیدفطر و آغاز سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش  شیرازه، سروان وحید حسینی رئیس پلیس راهور سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تشریح تمهیدات ترافیکی در محورهای مواصلاتی شهرستان، اظهار کرد: پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان سپیدان با بهره گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی برای تأمین نظم و امنیت ترافیکی و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان ،مسافران وگردشگران بنا بر وظایف ذاتی خود تمهیدات لازم را پیش بینی و اجرای بهینه  مأموریت های ترافیکی تعطیلات عیدفطر و آغاز سفرهای تابستانی را در دستور کارخود قرار داده است.

وی در ادامه گفت: پلیس راهور شهرستان از اجرای طرح های ویژه ترافیکی این ایام اهداف متعددی را دنبال می کند که ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور و برقراری نظم و امنیت ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان به خصوص معابر منتهی به استان های فارس و کهگلویه وحضور هدفمند و گسترده واحدهای راهور در سطح معابر به ویژه اطراف اماکن و  معابر منتهی به محورهای مواصلاتی از جمله آنهاست.

رئیس پلیس راهور سپیدان افزود: مأموران ما با بکارگیری تمام امکانات و توان موجود در خدمت شهروندان ،مسافران و سایر هموطنان هستند و با برنامه ریزی های انجام شده نسبت به روان سازی ترافیک و برخورد قاطع با تخلفات رانندگی به ویژه در محل های اسکان گردشگران اقدام می کنند.

حسینی تأکید کرد: پلیس با رانندگانی که به قوانین و مقررات و حقوق شهروندی بی توجهی نشان دهند و جان خود و سایر شهروندان را با تخلفات حادثه ساز به خطر بیندازند یا با ایجاد آلودگی صوتی و عدم رعایت شئونات اجتماعی برای دیگران ایجاد مزاحمت نمایند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر و شروع تعطیلات پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی، برنامه ریزی های لازم برای حضور پررنگ تیم های گشتی پلیس راهور در معابر و محورهای مواصلاتی به شهرستان سپیدان انجام شده است.

حسینی تأکید کرد: پلیس با رانندگان متخلفی که مرتکب تخلفات حادثه سازی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ از خط وسط، عبور از چراغ قرمز و یا استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و نبستن کمربند ایمنی و غیره می شوند مطابق قانون و با قاطعیت برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور سپیدان ادامه داد: توصیه ما به رانندگان این است که همواره رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه رانندگی خود قرار بدهند، زمان سفر را جزو مدت مسافرت خود محسوب کنند و با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند، زیرا هرچه سرعت بالا می رود میزان توانایی کنترل خودرو توسط راننده کاهش می یابد.

حسینی با بیان اینکه رانندگان قبل از حرکت باید نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند، ادامه داد: رانندگان باید از سلامت کامل خودروی خود اطمینان حاصل کنند و همیشه خود را برای روبرو شدن با شرایط بحرانی آماده نگهدارند، همچنبن لازم است بعد از هر دو ساعت رانندگی، حداقل 10 دقیقه استراحت کنند،‌ فاصله طولی را با خودروهای جلویی حفظ کرده و هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند،‌ زیرا استفاده از تلفن همراه به میزان 30 درصد، میزان سوانح رانندگی را افزایش می دهد.

وی از رانندگان خواست از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین در حین مسافرت خودداری کنند، به هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی،‌ در یک مکانی مناسب بایستند و پس از استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند. در نهایت اینکه در طول سفر در جاهای امن و سالم توقف کنند تا ضمن برخورداری از مواهب طبیعی از استراحت لازم برای رانندگی مطمئن بی بهره نمانند.

وی ابراز امیدواری کرد مردم برای سفرهای امن و ایمن با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کنند.

حسینی از مردم خواست برای سفر خود از مبدا تا مقصد برنامه ریزی و در طول سفر با صبر و حوصله رانندگی کنند.

منبع: مارگون


نظرات بینندگان