کد خبر: ۱۱۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

سکوت تیم‌های فوتبال فارس در فصل نقل و انتقالات

فصل جدید لیگ دسته یک فوتبال کشور در حالی از ماه آینده آغاز می‌شود که تیم‌های شیرازی قصد دارند با تکیه بر بازیکنان بومی در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.
به گزارش شیرازه یک‌ماه تا آغاز فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور باقی نمانده و تیم‌های حاضر در این لیگ، این روزها مشغول به جذب بازیکنان جدید و یا تمدید قراداد با بازیکنان قدیم خود هستند.

تیم‌های شیرازی حاضر در جام آزادگان نیز در حالی از امروز به‌طور رسمی تمرین‌های خود را آغاز کردند که تاکنون خبری از جذب بازیکنان جدید و یا حتی تمدید قرارداد با قدیمی‌ها در فصل نقل و انتقالات از آنها به‌گوش نرسیده است.

گرچه سرپرست باشگاه فجر سپاسی پیش از این سرنوشت جذب بازیکنان این تیم را به آمدن مربی جدید موکول کرده بود، اما با وجود سکان‌دار شدن کلانتری بر هدایت تیم فجر هنوز شاهد خروج تعدادی از بازیکنان زردپوش با سپری شدن خدمت سربازی‌شان هستیم و خبری از بازیکنان جدید در این تیم‌ نیست.

عبدالرسول فلاح در مورد نقل و انتقالات تیم فجر گفته بود: بازیکنانی که برای سپری شدن خدمت سربازی در این تیم حضور دارند، مسلماً با اتمام دوره خدمتشان به تیم خود باز می‌گردند.

وی همچنین از در اختیارداشتن لیست 15 نفره بازیکنان جدید برای پیوستن به تیم فجر خبر داده بود که با مشخص شدن مدیرعامل و سرمربی، آن را در اختیارشان می‌گذارد.

اما تیم برق نوین هم سرنوشتی همچون دیگر تیم شیرازی دارد و این تیم که تمرین خود را از امروز آغاز کرده بیشتر روی بازیکنان بومی خود تکیه دارد.

سرپرست باشگاه برق نوین شیراز با اشاره به اینکه تا یکی دو هفته آینده تکلیف بازیکنان این تیم مشخص می‌شود، گفت: عمدتاً دوست داریم با بازیکنان بومی که در لیگ دسته یک و 2 سابقه بازی خوب دارند به توافق برسیم.

محمدعلی تابع بردبار با اشاره به اینکه لیست 15 نفره از بازیکنان جدید تهیه شده و با آنها وارد مذاکره می‌شویم، بیان کرد: شرایط فوتبال امروز به‌گونه‌ای است که نخبه‌یابی به فراموشی سپرده شده و پول جای خود را به شایسته‌سالاری در معیار انتخاب بازیکن داده است.

وی این مسئله را یک هشدار جدی برای فوتبال فارس دانست که در صورت عدم مقابله با آن نه تنها به استعدادهای فوتبال ضرر وارد می‌شود، بلکه سرنوشت فوتبال فارس در سال‌های آینده را دچار نگرانی کرده است.

سرپرست باشگاه برق نوین شیراز ادامه داد: وقتی معیار انتخاب بازیکن پول و جیب والدین باشد، دیگر نباید منتظر ظهور و پرورش بازیکنان نخبه در فوتبال باشیم.

اقدام تیم‌های شیرازی برای جذب بازیکنان بومی امری نیک و شایسته است، اما چنانچه این اقدام از سر بی‌پولی در جذب بازیکنان غیربومی صورت بگیرد، نتیجه‌ای حاصل می‌شود که سال‌هاست دامن فوتبال فارس را گرفته و چیزی جز حفظ تیم و بقاء در لیگ و یا نزول به دسته‌های پایین‌تر عاید فوتبال فارس نخواهد شد.


نظرات بینندگان