کد خبر: ۱۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

56 شکارچی غیرمجاز خردادماه امسال در فارس دستگیر شدند

سرپرست اداره کل محیط زیست فارس گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خردادماه امسال 56 شکارچی غیرمجاز و متخلف زیست محیطی را در فارس دستگیر و 25 قبضه سلاح از این متخلفان کشف و ضبط شد.
به گزارش شیرازه، نبی اله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل خردادماه امسال 56 شکارچی غیرمجاز و متخلف زیست محیطی را در این استان دستگیر کردند.در همین راستا 25 قبضه سلاح از این متخلفان کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: عملیات کشف سلاح و دستگیری متخلفان در شهرستان ها و مناطقی از لار، بوانات، کازرون، اقلید، فیروزآباد، مرودشت، لامرد، ممسنی، استهبان، خرامه، پاسارگاد، شیراز، جهرم، ارسنجان، منطقه حفاظت شده مله گاله، پارک ملی بمو و همچنین توسط گشت سیار اداره کل محیط زیست صورت پذیرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس نیز گفت: از این متخلفان لاشه هشت راس کل و بز و تشی و یک راس بره زنده گیری شده و لاشه 59 قطعه کبک و تیهو ، کبوتر و 127 قطعه پرنده زنده گیری شده شامل طرقه، کبک، تیهو، بلبل خرما، سهره و عقاب کشف شد.

مجتبی شکرانه افزود: در این مدت 117 قطعه ماهی و هشت هزار و 600متر تور ماهیگیری از متخلفان ضبط شد.

وی ادامه داد: خردادماه امسال همچنین 2 هکتار از اراضی بختگان از تصرف متخلفان خارج شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اقدام برخی سودجویان در بهره برداری غیرمجاز از منابع و درختان گفت: در این مدت 14 گونی زغال از 2 خودرو کشف شد و سه متخلف در ارتباط با این پرونده بازداشت شدند
نظرات بینندگان