کد خبر: ۱۱۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

نظارت وتنظیم بازار در تعطیلات تابستان سپیدان

درراستای اجرایی شدن مصوبات کمیته نظارت وتنظیم بازارو ستادساماندهی ستاد سفرهای تابستانی در شهرستان سپیدان، گشت مشترکی با حضور بازرسان ادارات مربوطه برگزار شد.

به گزارش شیرازه، درراستای اجرایی شدن مصوبات کمیته نظارت وتنظیم بازارو ستادساماندهی ستاد سفرهای تابستانی در شهرستان سپیدان،  گشت مشترکی با حضور بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس و اداره صنعت معدن و تجارت سپیدان و اتاق اصناف و شبکه بهداشت ودرمان بیضا در بخش بیضا برگزار شد که تذکرات لازم درخصوص رعایت نمودن قوانین نظام صنفی  و بهداشتی به متصدیان واحد ها اعلام گردیدکه تا نسبت به رفع نواقص اقدام نمایند.در این بازدید  چند واحد صنفی متخلف شناسایی که پس از تشکیل پرونده به شعبه سیارتعزیرات حکومتی معرفی شدند اهم تخلفات شناسایی  شده عدم درج قیمت و عدم صدور صورت حساب و تقلب در کسب و عدم رعایت دستور العملهای بهداشتی بود.

اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سپیدان در اقدامی شایسته، طی گشتی مشترک از بازار های شهرستان بازدید میدانی بعمل آوردندبر اساس این گزارش در این گشت مشترک که با حضور شاه حسینی رئیس اتاق اصناف، فریدونی رئیس اداره صنعت و همچنین اعضای هیات مدیره اتاق اصناف و جمعی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان نیز حضور داشتند، در قالب 4 تیم از مناطق مختلف شهرستان بازدید میدانی انجام گرفت.

 گفتنی است در این گشت مشترک، تیم ها ضمن بازدید از واحدها و تذکرات لازم در خصوص وضعیت ظاهری و قوانین صنفی، نسبت به رعایت قوانین ومقررات های مربوطه تاکید کردند.اکیپ بازرسی متشکل از بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تا پایان تعطیلات به گشت زنی در بازارهای شهرستان مبادرت دارند د.

 فریدونی رئیس اداره صنعت  ومعدن با اشاره به حضور گشت های مشترک بازار شهرستان افزود: گشت مشترک متشکل از نمایندگان نیروی انتظامی، تعزیرات، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت، تاپایان تعطیلات  عید فطر وسفرهای تابستانی مشغول بوده وازبازارشهرستان بازرسی می کنند.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سپیدان ادامه داد: البته در مورد کیفیت اجناس عرضه شده نظارتهای لازم انجام می شود و در صورت متناسب نبودن کیفیت کالا با قیمت، کارشناسان اتحادیه در صنف مورد نظر، از نزدیک کالا را بررسی می کنند و در صورت عدم مطابقت، از فروش آن کالا ممانعت می شود.

 وی در خصوص اجناس نامرغوب وغیر بهداشتی خاطر نشان کرد: نظارتهای لازم انجام می شود و در صورت ارائه اجناس قاچاق، اجناس جمع آوری می شود که اخیرا برخی از اجناس عیربهداشتی ونامرغوب در برخی از مغازه ها عرضه شده بود که جمع آوری شد.

 فریدونی افزود: عمده تخلفات را عدم درج قیمت ،ممانعت از صدور فاکتور خرید و گرانفروشی گزارش شده است ، در بازرسی های انجام شده مقداری از انواع محصولات پروتئینی فاسد و تاریخ گذشته کشف و توسط ادارات دامپزشکی و بهداشت شهرستان کشف و معدوم شد.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، تعزیرات ، اصناف
نظرات بینندگان