کد خبر: ۱۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۶
در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی جهرم مطرح شد؛

مصلحت شهر را فدای بازی های سیاسی نکنیم /رویه تفکیک و فروش زمین برای کسب درآمد شهرداری باید تغییر کند

جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان جهرم با حضور اعضای این کارگروه و جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش شیرازه، صبح امروز جلسه‌ی کارگروه اقتصاد مقاومتی با موضوع نقش مدیریت شهری در توسعه و عمران در فرمانداری ویژه ی جهرم برگزار شد.

آیت‌الله دژکام امام جمعه ی جهرم در این جلسه ضمن گلایه از برخی بی‌اخلاقی‌ها در سطح شهرستان گفت: متأسفانه برخی مصلحت شهر را کنار گذاشته‌اند و تسویه‌حساب شخصی می‌کنند و به بنده می‌گویند شما سازشکار هستید و من به آن‌ها می‌گویم بنده مصلحت شهر را فدای بازی‌های سیاسی نخواهم کرد.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه امروز بحث ما خدمت‌کردن است خاطرنشان شد: هر وقت گفتم از ظرفیت نماینده استفاده شود، آقایان می‌گویند این یعنی حمایت از نماینده و من به آنها می‌گویم استفاده از ظرفیت نماینده شهرستان یعنی دلسوزی برای آبادی شهر.

وی افزود: متاسفانه امروز بزرگترین درآمد شهرداری جهرم تفکیک باغ‌هاست که صدها درخت و نخل زنده در آن وجود دارد و این رویکرد باید تغییر کند .

نماینده‌ی مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی و عملکرد آن، گفت: محیط زندگی در روحیه‌ی مردم اثر گذار است و باید زیرساخت‌های شهری آماده شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: انتخاب شهردار یک امتیاز ویژه برای شورای شهر در قانون است که باید با بررسی‌های همه‌جانبه انجام شود.
محمدرضا رضایی گفت: شورای شهر جهرم باید به دنبال مشخص‌کردن منابع درآمدی پایدار برای شهرداری باشند و خود را از تفکیک و زمین‌فروشی دور کند.

رضایی در پایان همگان را به وحدت‌آفرینی دعوت کرد و بیان داشت: باید دغدغه‌ی توسعه‌ی شهر داشته باشیم امروز باید درآمد شهرداری جهرم حداقل به میزان ۸۰ میلیارد تومان باشد که متأسفانه بیش از ۱۵میلیارد در سال گذشته نبوده است.

علیرضا صحراییان فرماندار ویژه جهرم در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی نیز در سخنانی گفت: شهر جهرم از بن‌بست نجات پیدا کرده است و مطابق سرشماری و تحلیل آن جهرم به عنوان شهرستانی مهاجرپذیر در سطح استان شناخته شده است.
مقام عالی دولت در جهرم افزود: شهر جهرم سومین شهر بزرگ استان فارس است، اما شهرداری ما پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی دارد که باید در اسرع وقت تمام شود.

وی خاطرنشان کرد: پل‌های کشه برفی در بزرگراه جهرم-شیراز زیربار ترافیک رفت، ولی هنوز پل‌هایی که در شهر جهرم تخریب شده بود پس از چهار ماه درست نشده و مردم از این وضعیت نگران هستند.

صحرائیان همچنین تصریح کرد: ضرورت راه‌اندازی باغ و پارک خانواده با مشارکت مردم و شهرداری در محل‌های تعیین‌شده احساس می‌شود.

 
فرماندار جهرم همچنین از راه‌اندازی شعبه‌ی بانک شهر در شهر جهرم در آینده‌ی نزدیک خبر داد. 

در این جلسه فعالان اقتصادی و کارآفرینان جهرم نیز از دغدغه‌های مشاغل خود و راه کارهای پیشنهادی سخن گفتند.

منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان