کد خبر: ۱۱۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۶
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در خرمبید:

دستور آتش به اختیار فرهنگی به دلیل ناتوانی یا سوء مدیریت سازمان‌های دولتی/یادواره شهدا از مصادیق اجرای آتش به اختیار فرهنگی

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در خرم بید گفت: شهید دوران با یک کار تاکتیکی نتیجه‌‌ای راهبردی برای نظام رقم زد، کاری که دیپلماسی ما نتوانست انجام دهد.

به گزارش شیرازه، اولین یادواره 30 شهید والامقام ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان خرم‌بید و گرامیداشت شهدای ناحیه 1 صفاشهر عصر دیروز با حضور خانواده‌های شهدا، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارتش، نماینده مردم خرم‌بید در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین افسران و فرماندهان ارتش در حسینیه امام خمینی(ره) صفاشهر برگزار شد.

امیر گلفام در این مراسم در سخنانی گفت: آتش به اختیار یک اصطلاح نظامی است، فرماندهان هنگام عملیات به نیروهای خود دستور می‌دهند تا ما اذن ندادیم کسی آتش نمی‌کند، اما ممکن است صحنه جنگ به گونه‌ای باشد که این اختیار به سربازان تفویض شود، فرمانده به نیروهای خود اختیار می‌دهد راسا اقدام و با اختیار خود آتش کنند و در صحنه آنچه خود تشخیص می دهند اقدام کنند.

وی افزود: امروز در صحنه فرهنگی این اتفاق افتاده است زیرا به واسطه حجمه زیاد تهاجم فرهنگی در کشور شاید سازمان‌های دولتی توان تقابل را نداشته باشند و متاسفانه ممکن است در برخی جاها سوء تدبیر مانع از انجام وظایف شده است.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارتش برگزاری یادواره شهدا را از مصادیق اجرای آتش به اختیار فرهنگی دانست و اظهار داشت: امروز تکلیف ما است که در جای جای میهن اسلامی آتش به اختیار فرهنگی را اجرا کنیم و این یادواره و زنده نگه داشتن یاد شهدا که از دغدغه‌های رهبری است از نمونه‌‌های اجرای آتش به اختیار فرهنگی است.

وی افزود: محرومیت شهرستان خرم‌بید یعنی رسیدگی دولت برای منابع اقتصادی و گرنه شما از نظر فرهنگی و دینی غنی هستید و این یادواره به برکت زحمات شما برگزار شده است.

سرتیپ گلفام با ذکر مصادیقی از مجاهدت شهدای ارتش در نظام اسلامی گفت: شرق و غرب دست به دست هم دادند که مانع پیروزی انقلاب اسلامی شوند و پس از آن نیز توطئه‌های زیادی برای تسلیم ملت ما انجام دادند اما مجاهدت نیروهایی که با هدایت امام راحل(ره) در ارتش رشد کرده بودند و تدبیر ایشان برای منحل نکردن ارتش به عنوان منسجم‌ترین سازمان برای حفظ انقلاب، مانعی بر سر آنان شد.

وی با اشاره به مجاهدت شهید دوران در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: او با یک کار تاکتیکی نتیجه‌‌ای راهبردی برای نظام رقم زد، کاری که دیپلماسی ما نتوانست انجام دهد، شهید دوران با عملیات و شهادت خود باعث لغو کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد و مانع ایجاد وجاهت برای صدام شد.

امیر گلفام به تلاش‌های مدافعان حرم اشاره و اظهار کرد: زمانی امنیت هر شهر و قریه محدود به همان شهر و قلعه خودشان محدود بود اما امروز مولفه‌های امنیت تغییر کرده است و اگر امنیت جمهوری اسلامی را بخواهیم باید آن را فراتر از مرزها جستجو کنیم.

وی تاکید کرد: شهدای مدافع حرم نه تنها از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند بلکه آنان مدافع ایران یعنی ام‌القرا و پرچمدار اسلام در جهان بودند و امنیت ما مدیون این شهدا است.

در این آیین حجت الاسلام نقوی امام جمعه صفاشهر در سخنانی گفت: شهادت یک اتفاق نیست یک برنامه است، شهیدان قبل از اینکه به لقاءالله برسند شهید زندگی کردند و با شهادت از دنیا رفتند.

وی افزود: همه ما مدیون شهدا و خانواده آنان هستیم و بدانند ما آنان را فراموش نمی‌کنیم و دلیل آن تلاش‌های مشتاقانه جوانان برای برگزاری این یادواره‌ها است.

گفتنی است در این آیین از پدر بزرگوار، همسر و دو فرزند شهید مدافع حرم سرهنگ شهید ذوالفقار نسب تنها شهید مدافع حرم ارتش در استان فارس تجلیل شد.

اجرای گروه موزیک ارشد نظامی فارس، نمایش نماهنگ با موضوع شهدا و دفاع مقدس و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین کهنه سربازان ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پس از این مراسم مسئولان و خانواده‌های شهدا با حضور در گلزار شهدای صفاشهر به مقام شهدا ادای احترام کردند و امیر گلفام با گفتگو با خانواده‌ شهدا از آنان دلجویی کرد.


نظرات بینندگان